"Z wizytą w przychodni zdrowia"
Przewidywane osirągnięcia dzieckay:
• czerpie radość ze wspólnej zabawy,
• wypowiada się na bliskie tematy,
• porusza się rytmicznie do muzyki,
• rozpoznaje podstawowe akcesoria medyczne,
• odwiedza miejsca użyteczności publicznej,
• rytmicznie recytuje tekst,
• bawi się bezpiecznie .
Przebieąg dnia:
- Zajęcia poranne
• „Pajacyki” – zabawa ruchowa . Dziecko wykonuje podskoki rozkroczno-zwarte do dźwięków np. tamburyna . Na hasło : Chory pajac – zatrzymuje się w bezruchu .
• „Co to jest zdrowie? Co to jest choroba?” – burza mózgów . Podczas oglądania ilustracji chorego dziecka zastanawiamy się, co znaczą słowa: „choroba” i „zdrowie” .
Przykładowe pytania:
– Po czym poznajemy, że jesteśmy chorzy?
– Co należy zrobić, gdy zachorujemy?
– Dlaczego chorujemy?
– Co trzeba robić, żeby nie chorować?
Pomoce dydaktycznew innym pliku
II. Zajęcia ągłówne
• „Katar” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki, nauka melodii refrenu połączona z zabawą ilustracyjną . Rodzic otwarza nagranie piosenki .
Na słowach refrenu:
Czary-mary (dzieci rękami kręcą młynka przed sobą)
a-psik! (wykonują klaśnięcie)
Żeby katar znikł! (wykonują gest grożenia palcem)
(Piosenka znajduje siena szaej grupie)
• „Poznaj, co to jest” – składanie obrazków z części . Dziecko wypycha z „Wycinanek-składanek” części obrazków przedstawiające wybrane przedmioty lekarskie . Dziecko składaja obrazki i nazywa przedstawione na nich przedmioty .
• „W przychodni zdrowia” – filmiki edukacyjne u dentysty, u okulisty
Pomoce do filmików w oddzielnym pliku
- Zajęcia popołudniowe
• „Katar” – zabawa logorytmiczno-oddechowa . Dziecko recytuje rymowankę w równym tempie . Następnie wdycha nosem powietrze, zatykając palcami nos i starają się powiedzieć cały wierszyk bez dobierania oddechu z zatkanym nosem:
A ten katar wciąż figluje: na czerwono nos maluje.
• „Jedzie karetka” – zabawa bieżna . Dziecko na sygnał karetki biega popokoju i nasladuję odgłosy karetki