Dodał: anna Data: 16/04/2020 - 11:04:19
Grupa 2

    "Z wizytą w przychodni zdrowia"

     Przewidywane osirągnięcia dzieckay:

    • czerpie radość ze wspólnej zabawy,

     • wypowiada się na bliskie tematy,

    • porusza się rytmicznie do muzyki,

     • rozpoznaje podstawowe akcesoria medyczne,

    • odwiedza miejsca użyteczności publicznej,

     • rytmicznie recytuje tekst,

    • bawi się bezpiecznie .

    Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Pajacyki” – zabawa ruchowa . Dziecko wykonuje podskoki rozkroczno-zwarte do dźwięków np. tamburyna . Na hasło : Chory pajac – zatrzymuje się w bezruchu .

     • „Co to jest zdrowie? Co to jest choroba?” – burza mózgów . Podczas oglądania ilustracji chorego dziecka zastanawiamy się, co znaczą słowa: „choroba” i „zdrowie” .

     Przykładowe pytania:

     – Po czym poznajemy, że jesteśmy chorzy?

     – Co należy zrobić, gdy zachorujemy?

     – Dlaczego chorujemy?

    – Co trzeba robić, żeby nie chorować?

    Pomoce dydaktycznew innym pliku

    II. Zajęcia ągłówne

     • „Katar” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki, nauka melodii refrenu połączona z zabawą ilustracyjną . Rodzic otwarza nagranie piosenki .

    Na słowach refrenu:

    Czary-mary (dzieci rękami kręcą młynka przed sobą)

    a-psik! (wykonują klaśnięcie)

    Żeby katar znikł! (wykonują gest grożenia palcem) 

    (Piosenka znajduje siena szaej grupie)

    • „Poznaj, co to jest” – składanie obrazków z części . Dziecko wypycha z „Wycinanek-składanek” części obrazków przedstawiające wybrane przedmioty lekarskie . Dziecko składaja obrazki i nazywa przedstawione na nich przedmioty .

     • „W przychodni zdrowia” – filmiki edukacyjne u dentysty, u okulisty

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FhW_xTj5j47U%3Ffbclid%3DIwAR2eXyeL349nEEIV0gm3_ALuqDQ7huKZBsSp9CmU_tKfoAnSt73lyt3BTow&h=AT1i01vmWFnYVtev-dqUdIpsz5mlIjmXoPOnVCZapvGkxDVGrggv2xzSetFMyybm_aCPqVcIINMbLT9yZeNXsao1uhBLlLEeV_5QWJFx-ajqwAQszmEUHTa6F3nRtfF2QOJCjA

     

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DxJKGyRBE1P4%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR1KaCoA_SjNxvuFOqUPYybHjSxldBrjawqEWJgtp9Z03nV1hfnA17P4u4Q&h=AT1i01vmWFnYVtev-dqUdIpsz5mlIjmXoPOnVCZapvGkxDVGrggv2xzSetFMyybm_aCPqVcIINMbLT9yZeNXsao1uhBLlLEeV_5QWJFx-ajqwAQszmEUHTa6F3nRtfF2QOJCjA

    Pomoce do filmików w oddzielnym pliku

    1. Zajęcia popołudniowe

    • „Katar” – zabawa logorytmiczno-oddechowa . Dziecko recytuje rymowankę w równym tempie . Następnie wdycha nosem powietrze, zatykając palcami nos i starają się powiedzieć cały wierszyk bez dobierania oddechu z zatkanym nosem:

     A ten katar wciąż figluje: na czerwono nos maluje.

     • „Jedzie karetka” – zabawa bieżna . Dziecko na sygnał karetki biega popokoju i nasladuję odgłosy karetki

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy