"Sprzątać czy nie sprzątać"
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
• bezpiecznie bawi się w grupie,
• rytmicznie recytuje tekst,
• prawidłowo oddycha,
• potrafi dmuchać z odpowiednią siłą i natężeniem we właściwym kierunku,
• reaguje na ustalony sygnał,
• ustala kolejność wydarzeń w historyjce obrazkowej,
• tworzy fabułę do obrazków,
• doskonali sprawność fizyczną w toku zabaw i ćwiczeń .
Przebieąg dnia
I. Zajęcia poranne
• „Taniec papierków” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Gdy rodzic odtwarza nagranie odgłosów wiatru, dzieci – papierki „wirują” po całej sali . Gdy „wiatr przestanie wiać”, „papierki” opadają (dzieci przysiadają) . Na dźwięk talerzy (grzmoty podczas burzy) „wiatr” zmiata „papierki” (dzieci biegną w wyznaczone miejsce w sali) .
„Odgłosy wiatru”
• „Śmieci” – zabawa logorytmiczna z akcentami . Dziecko recytuje wierszyk . Akcentując słowa „precz” tupnięciem, wykonują gest odpychania, zmieniają intonację głosu:
Śmieciu, precz!
Śmieciu, precz!
A porządek – dobra rzecz!
• „Papierki na wietrze” – ćwiczenia oddechowe w parach . Dziecko zwija papierek po cukierku w kulkę i ma za zadanie wdmuchnąć ją do pojemnika, który rodzicz trzyma pod linią blatu stolika . Po wykonaniu zadania następuje zamiana ról .
II. Zajęcia główne
• „Duszki leśne” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki . Nauczyciel prezentuje nagranie piosenki . Przy powtórnym słuchaniu dzieci ilustrują ruchem czynności wykonywane przez duszki (słowa refrenu):
Duszki, duszki, duszki leśne (kucają, opierając całe dłonie o podłogę)
wstają co dzień bardzo wcześnie. (wstają z pozycji kucznej)
I ziewając raz po raz, (przeciągają się, ziewając)
zaczynają sprzątać las! (naśladują machanie miotłą)
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FRS2SeQRAO4E%3Ffbclid%3DIwAR3PtpAgSW6cElPopB04FsKrAXaJY7NnbP-PuIt7v_oiP2VynxhlOvxeG6U&h=AT0q3FHN3ZwWqStDC9DAMGYe4va9w57FESKZk6q1aoPj5DqpqdHF0gvVpDKBg2hrNEiyuwpO2RC_2QUIV-IyxpysNLN7ut5jBNv11EMZ1hSuGpWBl8QzE-TOGjNg2Ybx2X3sYg
• „Nie śmiecimy” – praca z „Wycinankami-składankami” . Dziecko siadzi parze z rodzicem, wycinają obrazki i układają je w odpowiedniej kolejności . Dziecko powiada historyjkę o dziecku, nadają mu imię .Dziecko opowiada historyjkę
Dziecko nakleja obrazki na kartce . „Wycinanki-składanki” –
• „Śmieciowe zabawy” – zabawy ruchowe na świeżym powietrzu .
1 . Dzieci chodzą i wykonują skłony w dół i wyprosty, biorą papierowa kulkę i rzucają nią raz lewą ręką, raz prawą .
2 . W staniu na jednej nodze przekładają kulkę z ręki do ręki pod kolanem nogi uniesionej (po każdym przełożeniu unoszą ramiona w bok) .
3 . Próbują podrzucać wysoko kulki i złapać .
4 . Kładą swoje papierowe kulki daleko od siebie i biegają, omijając je .
5 . Każdy staje przy kulce i przeskakuje ją obunóż w kierunku przód – tył, lewo – prawo .
6 . Celują papierowymi kulkami do kosza . duża papierowa kulka dla każdego dziecka
Zajęcia popołudniowe
• „Rozsypanka” – zabawa ruchowa . Rodzic tłumaczy, na czym będzie polegała zabawa . Przy muzyce do marszu, biegu i podskoków dzieci poruszają się po sali zgodnie z charakterem muzyki, na dźwięk gwizdka ustawiają się odpowiednio:
– jedno krótkie gwizdnięcie – w koło,
– dwa gwizdnięcia – w pary,
– jedno długie gwizdnięcie – w szereg (pociąg) .
Rodzic gwiżdże, sprawdzając, czy dzieci rozpoznają dźwięki, a dzieci mówią, w jaki sposób powinny się ustawić . Dopiero wtedy można rozpocząć zabawę .
karta pracy: 1 2 3 4 5