Dodał: anna Data: 21/04/2020 - 11:00:00
Grupa 2

    "Jesteśmy przyjaciółmi Ziemi"
    Cele operacyjne:
    rozumie znaczenie ochrony przyrody i stosowanie w tym celu różnych środków
    zna niebezpieczeństwa grożące środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka
    wie, że wszyscy ludzie muszą dbać o środowisko naturalne
    zna ekologiczny sposób wyrzucania śmieci (segregacja odpadów)

    „Ziemia jest jak…”

    2. Rodzic opowiada dziecku o naszej planecie

    „Ziemia była zawsze naszym domem, kiedyś ludzie bardzo ją kochali, troszczyli się o nią i opiekowali. Nazywali ją Matką i nadali jej piękne imię Gaja. Później ludzie zapomnieli o tym, zaczęli ją niszczyć, siłą wydzierać jej bogactwa i tajemnice. Dlatego Ziemia dziś bardzo choruje i potrzebuje naszej pomocy”.

    Następnie rodzic prosi dzieci, aby przez chwilę w ciszy i skupieniu zastanowiło się nad tym czego życzyłby Ziemi i rozesłało te życzenia w myślach dookoła.

    3. Rodzic inscenizuje wiersz „Sznurek Jurka” L. Szołdry,

    Tuż za szkołą, bardzo blisko,
    kiedyś tam wyrzucił Jurek
    poplątany stary sznurek
    A nazajutrz obok sznurka
    od banana spadła skórka
    wyrzucona przez Karola.
    Tam też wkrótce Jaś i Ola
    wyrzucili bez wahania
    swoje torby po śniadaniach
    stos papierków po cukierkach
    wysypała tam Walerka
    Na papierki spadła ścierka,
    jakaś pusta bombonierka,
    I od lodów sto patyków
    pustych kubków moc z plastiku.
    Ot tak, od sznurka Jurka,
    wnet urosła śmieci górka,
    A z tej górki wielka góra,
    której szczyt utonął w chmurach
    Nie ma miejsca na boisko
    lecz śmietnisko mamy blisko

    Rozmowa na temat wiersza:
    W jaki sposób boisko zamieniło się śmietnik?
    Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?
    Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?
    Czy znasz miejsca przeznaczone na odpady?
    "Dbamy o naszą planetę" – stworzenie regulaminu dbania o naszą planetę.
    Zdjęcia w innym pliku.
    " Malowanie Ziemi" – eksperyment
    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fm.youtube.com%2Fwatch%3Ffeature%3Dshare%26v%3D_-3wg19H3MA%26fbclid%3DIwAR2XrMoj44ZJ0gUvr5l9MnTPGAkxVbdFskr0FR5ne8e1rhBxhmPl0PUfbSc&h=AT0VqLR6EPStxWjNltKX5lvSRkXOYJHVbLSVbT0IXI3k3gUEPQAiNmEkp9MB3jqpOJLjbBYp4ssMr930Kmj2-F-HBtPrYu1a_1YUlNMxLO7xuTHYw_ikKWK30z23HkCzfuUBdg

    6. Zabawa ruchowa „Leśne porządki” (pomysł własny). Dzieci biegają po całej sali. Na dany sygnał zbierają śmieci, kopią dołek, wsypują śmieci i je za sypują.

    7. " Ziemia"- wykonanie plakatu w jaki sposób dbam o Ziemię
    Zajęcia końcowe (relaksacyjno – wyciszające) – dzieci kładą się na czystej łące (na dywanie), odpoczywają i cieszą się, że wąchają świeże powietrze.
    Karty pracy 
    karta pracy2 
    labirynt  
    zakręcaj kran  
    nie śmieć 
    oszczędzaj światło 
    oszczędzaj prąd 
    noś torbę na zakupy 
    sadzimy drzewa 
    oszczędzaj wodę

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy