Dodał: anna Data: 22/04/2020 - 08:57:01
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 22.04.2020r.

     

     

    Opracowała: Anna Frankowska

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: Powietrze – niewidzialny żywioł

    Temat dnia: Jak czujemy powietrze?

    Przewidywane osiągnięcia:

     – wzbogaca wiedzę na temat „cudów świata”, dostrzegając piękno natury i wytworów człowieka,

     – opisuje odczuwane doznania sensoryczne dotyczące temperatury i ruchu powietrza z zastosowaniem odpowiednich określeń stopniujących,

     – określa przeznaczenie wybranych przedmiotów i urządzeń wykorzystujących właściwości powietrza,

     – rozwija wrażliwość węchową oraz wzbogaca słownictwo służące opisywaniu wrażeń zapachowych,

     – potrafi porządkować zbiory według malejącej liczebności,

     – odczytuje symbole pogodowe i wskazuje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny,

     – doskonali sprawność i koordynację ruchową.

     Przebieg zajęć głównych:

    „Cuda świata na tle nieba” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem zestawu pomocy, dostrzeganie piękna będącego wytworem człowieka lub natury. Dzieci oglądają zdjęcia ukazujące najciekawsze krajobrazowo miejsca na Ziemi. Rodzic zwraca uwagę na wygląd nieba, które stanowi naturalne tło dla pięknych widoków – szczególnie gdy pogoda jest ładna, powietrze przejrzyste. Dzieci spontanicznie dzielą się wrażeniami, opisują widoki, zwracając uwagę na to, czy są to wytwory człowieka, czy natury. Wyszukują skojarzenia do miejsc znanych z telewizji, własnych podróży. Snują plany, w jakie miejsca chciałyby odbyć podróż marzeń. Rodzic może wskazać te miejsca na mapie lub globusie. Wzbogaca wiedzę dzieci w celu rozwinięcia zainteresowań podróżniczych, przyrodniczych i geograficznych.

    Pomoce: „Pomoce dydaktyczne. Pięciolatki” – Cuda świata ( skany pomocy dla dzieci czteroletnich umieszczam w zdjęciach).

     

    „Jak czujemy powietrze?” – zabawa badawcza i słowna, określanie doznań sensorycznych związanych z temperaturą, ruchem powietrza. Dzieci wraz z osobą dorosłą sprawdzają, co się dzieje po uruchomieniu niektórych urządzeń lub używaniu niektórych przedmiotów wykorzystujących właściwości powietrza: suszarki, wentylatora, wachlarza, zapalonej lampki, nawilżacza powietrza (np. powietrze się ociepla, oziębia, nawilża). Dzieci opisują odczuwane doznania sensoryczne dotyczące temperatury i ruchu powietrza z zastosowaniem odpowiednich określeń stopniujących. Opisują, do czego służą przedmioty i narzędzia, ze zwróceniem uwagi na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z nich.

     Co tak pachnie?( Karta pracy. Powietrze. Czterolatki str. 4) – zagadki węchowe, rozpoznawanie i określanie zapachów. Rodzic wciela się w postać „magika od zapachów”. Proponuje dzieciom podróż przez krainę zapachów. Aranżuje w sali stacje: ziół, przypraw, kwiatów, czystości (mydła, pasty do zębów; aromatyczne świece, pachnące suszki, przyprawy, chusteczki, olejki eteryczne i spożywcze, świeże kwiaty). Pod kierunkiem „magika” dzieci przemieszczają się, siadają przy kolejnych stacjach i zgłębiają tajemnice zapachów. Starają się opisywać doznania i określać własne preferencje w tym zakresie. Wspólnie klasyfikują zapachy jako wonie przyjemne, niemiłe czy budzące wstręt. Spośród zapachów wybierają ulubiony. Rodzic podkreśla piękno niektórych zapachów, np. kwiatów.

     

    „Pachnące wiązanki” – ćwiczenie doskonalące umiejętność liczenia i odliczania, rozmowa na temat pogody i zjawisk, jakie można zaobserwować wiosną (Karty pracy. Powietrze. Pięciolatki s. 5). Proponuję wykonanie ćwiczenia matematycznego na karcie pracy oraz krótką rozmowę z wykorzystaniem obrazków z symbolami pogody (słońce, słońce z chmurą, chmura jasna, ciemna, chmura z deszczem, ze śniegiem, z gradem, z błyskawicą, podmuch wiatru). Dzieci charakteryzują wiosenną pogodę i otaczają pętlą te zjawiska, które można zaobserwować wiosną.
    pomoce dydaktyczne: 1  2

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy