Dodał: anna Data: 22/04/2020 - 12:50:37
Grupa 2

    "Ładnie wszędzie ,bo czysto wszędzie"
    Przewidywane osirągnięcia dziecka:
    • potrafi naśladować różne czynności,
    • z uwagą słucha utworu literackiego,
    • śpiewa i tańczy,
    • bada czystość wody,
    • właściwie posługuje się lupą,
    • filtruje wodę,
    • rytmicznie recytuje teksty,
    • wykorzystuje surowce wtórne w zabawie .
    Przebieg dnia:
    I Zajęcia poranne
    • „Sprzątamy u góry, sprzątamy na dole” – zabawa naśladowcza . Rodzic rozdaje dziecku chusteczki higieniczne i „zarządza” porządki .
    Gdy sprzątamy u góry, dziecko musi wspiąć się na palcach i wysoko podnieść rękę z chusteczką, machając na boki raz prawą, raz lewą ręką . Gdy sprzątajamy na dole, dziecko kuca, kreśląc kółka raz lewą, raz prawą ręką .
    Rodzic prezentuje utwór „Żabki i bocian”: muzyka w górnych rejestrach (dźwięki wysokie) – sprzątanie wysoko, na wyższych półkach, muzyka w dolnych rejestrach (dźwięki niższe) – sprzątanie nisko .
    Utwory – „Żabki i bocian” A. Szalińskiego (nr 37)
    • „Chora rzeka” – słuchanie wiersza recytowanego przez rodzica, rozmowa kierowana o tym, że brudno może być wszędzie . Rodzic czyta wiersz .
    Chora rzeka
    Śniła się kotkowi rzeka,
    wielka rzeka, pełna mleka…
    Tutaj płynie biała rzeka..
    Jak tu pusto! Drzewo uschło…
    Cicho tak – ani ptak, ani ważka,
    ani komar, ani bąk, ani gad,
    ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
    ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg,
    nikt już nie żyje tutaj,
    bo rzeka jest zatruta.
    Sterczy napis: „zakaz kąpieli”.
    Mętny opar nad wodą się bieli.
    Chora rzeka nie narzeka
    tylko czeka, czeka, czeka…
    Joanna Papuzińska

    Przykładowe pytania do rozmowy:
    Jak wyglądała rzeka opisana w wierszu?
    Dlaczego rzeka była zatruta? –
    Jak myślicie, na co czeka rzeka?
    J. Papuzińska
    II Zajęcia główne
    • „Duszki leśne” – utrwalenie piosenki.
    • „Brudne – czyste” – zabawa badawcza . Dziecko wyposażone w lupę, białe chusteczki, watę, lejek, kubeczki w parach wychodzą do ogrodu . Rodzic wskazuje naczynia z zanieczyszczoną wodą (woda z gliną, woda z mąką ziemniaczaną, woda z pastą do zębów) i wlewa dziecku do kubeczków trochę roztworu . Tłumaczy, jak wykonać filtrowanie wody . Dziecko kładzie chusteczkę/watę na lejek i trzyma nad pustym kubeczkiem, rodzic leje do lejka roztwór . Zadaniem dziecka est zaobserwować, czy lejek się zapycha, jak wygląda wata/chusteczka po przelaniu roztworu, jaka woda zostaje po przefiltrowaniu . Dziecko prowadzą obserwacje przez lupę . Na koniec dziecko z rodzicem dzieli się swoimi spostrzeżeniami .
    • „Czysta woda” – zabawa rytmiczna . Zabawa polega na recytowaniu hasła ekologicznego, np .
    Nie rób szkody – nie truj wody
    lub
    Czysta woda zdrowia doda, rytmicznie, w zmiennym pulsie .
    Rodzic prezentuje hasło, wypowiadając je rytmicznie (sylaby: krótka – krótka – długa – długa lub długa – krótka – krótka – krótka) .
    Dziecko powtarza rytmizowane hasło, a następnie realizują ten rytm na różne sposoby: klaszcząc, tupiąc, klepiąc w podłogę, w ścianę, w kolana . Po utrwaleniu rytmu dziecko porusza się po sali (biegając, maszerując, podskakując) zgodnie z akompaniamentem rodzica, który gra dowolne rytmy na np. bębenku lub tamburynie . W pewnym momencie rodzic wystukuje kilka razy główny rytm zabawy . Dziecko, rozpoznając rytm, zatrzymuje się i mówią rytmicznie hasło .
    III. Zajęcia popołudniowe
    • „Śmieciowe kręgle” – zabawa w kręgle w ogrodzie . Rodzic kreśli kredą kółka – miejsca, w których mają stać kręgle, oraz linię, sprzed której dzieci będą toczyły piłkę . Ustawia butelki – kręgle na swoich miejscach, a dziecko próbuje je strącić .
    • „Wycieczka nad rzekę” – zabawa naśladowcza . Dziecko ilustruje ruchem opowiadanie rodzica:
    Dziś wybierzemy się na wycieczkę nad rzekę. Musimy spakować plecaki, wkładamy: kanapki, picie, kurtkę przeciwdeszczową, pyszny smakołyk, zapinamy plecak i wkładamy na plecy. O, jaki ciężki, aż nam się nogi uginają pod ciężarem. Ale jesteście wytrawnymi turystami i nie straszne Wam ciężkie plecaki, wyruszamy! Maszerujemy, maszerujemy, a tu plecak coraz cięższy, coraz wolniej idziemy noga za nogą i pochylamy się do przodu. Całe szczęście, że już jesteśmy na miejscu, możemy zdjąć powoli ten ciężar i zjeść, co przynieśliśmy. Papierki po kanapkach i pustą butelkę pakujemy do plecaka. O! Niebo robi się coraz ciemniejsze, chyba zacznie padać. Zakładamy kurtkę przeciwdeszczową, zapinamy pusty plecak, wkładamy na plecy. Teraz jest leciutki jak piórko, możemy podskakiwać w drodze do domu.
    karta pracy 
    karta pracy2 
    kręgle 
    ilustracje do wiersza: 1  2 3  4  5 6

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy