"Strażnicy czystości"
Przewidywane osirągnięcia dziecka:
• potrafi naśladować czynności, •
modeluje krążki z plasteliny,
• doskonali motorykę,
• śpiewa i ilustruje ruchem treść piosenki,
• wie, jak należy prawidłowo zachowywać się w przestrzeni publicznej,
• dostrzega pozytywne zachowania innych ludzi,
• ćwiczy prawidłowy oddech .
Przebieg dnia:
- Zajęcia poranne
• „Porządki” – zabawa ruchowo-naśladowcza . Dziecko zwija rulon z gazet i trąbi w niego – jest to sygnał rozpoczęcia porządków . Kolejne czynności to: odkurzanie – macha rulonem, przestępując w przód i w tył oraz zamiatanie – macha rulonem na boki . Następnie rozwija rulony, rozkładaj gazetę na podłodze i okrężnymi ruchami myje podłogę ze zmianą kierunku mycia . Na koniec „piorze” gazety – szmatki i wytrzepuje
• „Medale dla czyścioszków” – formowanie z plasteliny medali . Rodzic rozdaje dziecku plastelinę, z której dziecko ma uformować płaski krążek, następnie ozdobić go koralikami lub wykonać ornament patyczkiem .
Przykładowe zdjęcie w innym pliku
*"Recykling" – omówienie znaczenia.
Recykling jest powtórnym wykorzystywaniem odpadów w celu wytworzenia nowego produktu. Jest to jedna z form ochrony środowiska, której celem jest zmniejszenie nadmiernego eksploatowania złóż naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów.
Jej podstawową zasadą jest maksymalne wykorzystanie dostępnych odpadów przy jak najmniejszym nakładzie energetycznym i surowcowym.
"Recykling znak" – ozdobienie znaku recyklingu zielona bibułą
II. Zajęcia główne
- • „Duszki leśne” – śpiew i taniec przy piosence . Powtórzenie piosenki
• „Strażnicy czystości” – spacer po najbliższej okolicy przedszkola . Rodzic przypomina o zasadach bezpieczeństwa na spacerze . Podczas spaceru dzieci obserwuje zachowanie ludzi i czystość chodników . Jeżeli uda się dziecku zaobserwować jakieś formy zachowania proekologicznego przechodniów, odznaczają ich własnoręcznie wykonanymi medalami (np . dorosłych sprzątających po psach, dzieci wrzucające papierki do kosza) .
Film edukacyjno-proekologiczna
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0GXI1enKW1d_8kUd1h4W-hXHJ3BzwqsI_UHbl5aiz1FxWRryG0xrH9RnU
III. Zajęcia popołudniowe
• „Jakie czyste powietrze!” – ćwiczenia oddechowe . Rodzic mówi:
Spróbujemy sprawdzić, czy powietrze jest czyste. Wciągamy głęboko powietrze nosem i wypuszczamy ustami. Poczuliście jakiś zapach? Sprawdźmy jeszcze raz – wdychamy głęboko powietrze nosem i wypuszczamy ustami. Jeśli nie poczujemy żadnego zapachu, to znaczy, że jest czyste.
• „Praczki’” – powtórzenie piosenki .
https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M
* Segregujemy śmieci" – pokolorowanie koszy na śmieci zgodnie z instrukcją obrazka w innym pliku.
recykling znak
praca plastyczna
segregacja śmieci
karta pracy
medal