Dodał: anna Data: 25/04/2020 - 06:40:06
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 27.04.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Latające wynalazki’’

    Temat dnia: ,,Obiekty latające”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    obrazki przedstawiające środki transportu, stare gazety, paski do działań matematycznych, sylwety lub zabawki – samoloty i śmigłowce, szarfa (może być zrobiona z bibuły)

     5-latek-

    „Karty pracy. Powietrze” s. 9

     4-latek-

    ,,Karta pracy. Powietrze” s. 17, ołówek, kredki

     Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – dostrzega różne kryteria klasyfikacyjne w odniesieniu do środków transportu,

    – odczytuje informacje zapisane w formie symbolicznej,

    – potrafi zręcznie rzucać i łapać kulki z papieru podczas zabawy w parze,

    – trafnie stosuje określenia przymiotnikowe odnoszące się do wysokości,

    – odzwierciedla liczbę elementów na zbiorach zastępczych,

    – porównuje liczebność zbiorów,

    – rozumie relacje mniejszości, większości i równości między zbiorami oraz uczy się odzwierciedlać je w formie zapisu matematycznego,

    – improwizuje tekst ruchem

     Przebieg zajęć głównych:

    • „Obiekty latające” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem obrazków przedstawiających środki transportu, doskonalenie umiejętności klasyfikacji ze względu na różne kryteria.

     Dziecko dokonuje wstępnej klasyfikacji obrazków przedstawiających środki transportu na pojazdy lądowe, powietrzne i wodne, wykorzystując umowne kody symboliczne. Następnie Rodzic proponuje zabawę w klasyfikowanie środków transportu powietrznego ze względu na różne kryteria: posiadające skrzydła lub śmigła, silnikowe lub wykorzystujące prądy powietrzne, poruszające się w atmosferze wokółziemskiej lub kosmiczne. Za każdym razem dziecko stara się omówić jak najwięcej cech pojazdów, dostrzegając elementy wspólne, różniące i indywidualne. Koniecznie powinno określić, czy dane pojazdy poruszają się wysoko czy nisko, szybko czy wolno.

     • „Wysoko, wyżej, najwyżej” – zabawa zręcznościowa z elementami rzutu i chwytania, doskonalenie umiejętności stosowania przymiotników stopniujących odnoszących się do wysokości (wysoko, wyżej, najwyżej).

     Dziecko ugniatają duże kulki z gazet. Następnie staje w parze z Rodzicem naprzeciwko siebie. Rzucają do siebie na przemian kulki najpierw w dowolny sposób. Po rozgrzewce dziecko przystępują do zabawy w rzuty na komendę. Stara się dostosować siłę rzutu do komend Rodzica: Wysoko jak latawiec; Wyżej – jak samolot; Najwyżej – jak rakieta. Następnie to dziecko wydaje komendy do rzutów. Podaje inne nazwy pojazdów latających, dopasowując do nich przypuszczalne wysokości lotów.

     

     62Szkice zajęć Kwiecień

    • „Samoloty i helikoptery” – ćwiczenia w liczeniu, porównywanie liczebności zbiorów

     

    Dziecko siedzi obok Rodzica, Rodzic tworzy dwa zbiory – samolotów i śmigłowców. Dziecko ma przed sobą swój zestaw pasków do liczenia. Rodzic formułuje zdania matematyczne opowiadające o samolotach i helikopterach powodujące zmienianie się liczby elementów w każdym zbiorze np. Na lotnisku stało sześć samolotów i sześć helikopterów – dziecko odtwarza sytuację na zbiorach zastępczych (paskach), następnie porównuje liczebność, przyporządkowuje liczby i umieszcza znak równości; Dwa helikoptery ratownicze

    poleciały ratować turystów w górach… Po każdej zmianie odtwarza sytuację na paskach i przyporządkowuje odpowiednie liczby i znaki matematyczne. Po kilku działaniach Rodzic pokazuje dziecku same liczby z prośbą o ocenę, która jest większa. Dziecko układa odpowiednie paski.

     a)     5-latki -„Karty pracy. Powietrze” s. 9 

     Na koniec dziecko porównuje na karcie pracy liczebność zbiorów samolotów i helikopterów, wklejają odpowiednie liczby oraz znaki.

     b)    4-latki - ,,Karta pracy. Powietrze” s. 17

     Na koniec dziecko łączy pojazdy z ich cieniami, szuka pojazdu, którym można latać.

     • Zabawa ruchowa Samoloty 

    Rodzic opowiada dziecku opowieść,  którą dziecko ma za zadanie przedstawić za pomocą ruchu: A teraz czary mary fokus pokus, zamieniam Cię w samolot. Odbędziemy długą podróż nad naszym miastem (Czy pamiętasz jak się nasze miasto nazywa?). Zapinamy pasy, odpalamy silniki i startujemy. Odlatujemy, daleko, wysoko, turbulencja (szszsz- nie zapominamy wydawać dźwięków, park, uwaga stado kaczek) itd .... Och widać nasz dom, tatę, babcię, machamy im. Lot dobiega końca, lądujemy, wyłączamy silniki, uziemiamy nasz samolot, rozpinamy pasy i wysiadamy

     środki transportu: 1 2 3 4  5 6  7  8  9

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy