Zajęcia poranne
* "Godło" – historia symbolu narodowego
* Porównywanie zdjęć przedstawiających polskie godło. Obrysowywanie i kolorowanie rysunku – karta pracy w innym pliku Zdjęcia godła narodowego (obecnego i wcześniejszych – zdjecia w innym pliku)
Zajęcia główne
*Słuchanie wiersza. Rodzicrecytuje dzieciom wiersz Iwony Fabiszewskiej Moja Ojczyzna.
Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste: te biało-czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Jak nazywa się nasza ojczyzna?
− Co to znaczy być Polakiem?
− Dlaczego kochamy orła białego?
− Jak wygląda nasze godło?
Rodzic pokazuje mapę Polski. Obrysowuje palcem jej granice. Mówi, że to wszystko, co znajduje się między granicami, to jest Polska. Następnie prosi, by dziecko wybrało sobie jedną pluszową zabawkę i usiadło z nią w kole.
Mówi: Przytulmy pluszowe zabawki tak mocno, jak mocno kochamy naszą ojczyznę. Powtórzcie pierwszy fragment wiersza, po cichu, pluszowej zabawce do jednego ucha.
- Nauka powyższego wierszana pamięć
- Zabawa ruchowa Jedziemy na wycieczkę. Pomarańczowy kartonik i zielony kartonik , np. tamburyn.
Rodzic gra np. na tamburynie. Na przerwę w grze dziecko zatrzymuje się. Rodzic pokazuje pomarańczowy kartonik – dziecko wspina się po górach (wysoko unoszą kolana, maszerując w miejscu) – lub zielony kartonik – schyla się i naśladuje wąchanie kwiatków.
- "Godło Polski" - praca plastyczna , wykonanie godłą z rolki po papierze toaletowym
- "Moja ojczyzna" – utrwalenie piosenki z dnia poprzedniego
Zajęcia popołudniowe
- "Prawda czy fałsz" – Rodzic zadaje pytania
Przykładowe wypowiedzenia:
Stolicą Polski jest Warszawa.
Polska flaga ma barwy biało-czerwone.
Polskie morze to Bałtyk.
Najwyższe góry w Polsce to Tatry.
Największe miasto w Polsce to Londyn.
W Polsce językiem ojczystym jest język angielski.
W naszym kraju rosną palmy.
- Kolorowanka – pokoloruj godło Polski