Dodał: anna Data: 04/05/2020 - 09:26:56
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 05.05.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Sekrety latających zwierząt”

    Temat dnia: ,, Tajemniczy świat owadów latających”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    albumy przyrodnicze, prezentacje multimedialne, obrazki przedstawiające budowle zwierząt latających, duża kartka, kredki

     

    4-latek:

    Słoik, kolorowy papier, nożyczki, klej

    Karta pracy w załączniku, kredki

     

    5-latek:

    „Karty pracy. Powietrze” s. 16, kredki

    „Teczka małego artysty” – Osłonka na doniczkę, klej, słoik lub doniczka, świeca lub świeże kwiaty i woda

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – odczuwa podziw dla zdolności konstrukcyjnych zwierząt,
    – rozumie, że nie należy niszczyć domów zwierząt,
    – poznaje zapis literowy głoski „b”,
    – wyodrębnia słuchowo głoskę „b” w wyrazach,
    – doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną podczas kreślenia linii spiralnych,
    – wykonuje estetycznie osłonkę na doniczkę i porządkuje miejsce po ukończeniu pracy.

    Przebieg zajęć głównych:

    • „Budowle zwierząt” – rozmowa kierowana przy obrazkach, wzbudzanie podziwu dla zdolności konstrukcyjnych zwierząt oraz poszanowania dla ich pracy.

     

    Rodzic prezentuje dziecku budowle wznoszone samodzielnie przez zwierzęta latające – ptaki i owady. Dziecko ogląda i omawia gniazda ptaków wykonywane różnymi technikami, gniazda dzikich pszczół i plastry z wosku wypełnione miodem, mrowiska wznoszone przez mrówki. W rozmowie z dzieckiem Rodzic wskazuje budulec i technikę wznoszenia tych budowli. Dziecko wybiera jego zdaniem najciekawsze, najtrudniejsze do zbudowania domy, uzasadniając swoje wybory. Rodzic powinien  zwrócić uwagę na konieczność szanowania budowli wykonanych przez zwierzęta oraz na względy bezpieczeństwa w związku z przebywaniem w okolicach tych budowli.

     

    Pomoce: albumy przyrodnicze, prezentacje multimedialne, obrazki przedstawiające budowle zwierząt latających

     

     

     

     

    • „Kraina literek” – przygotowanie do czytania i pisania, rozpoznawanie małej i wielkiej litery „b”

     

    4-latki – karta pracy w załączniku

    Dziecko wymienia nazwy elementów, które znajdują się na obrazku.  Rodzic prosi o wskazanie głoski, która powtarza się na początku wyrazów przy czym powtarza po dziecku nazwę przedmiotu i wyraźnie akcentuje głoskę ,,b’’. Wspólnie z dzieckiem omawia jej wygląd, porównuje do znanych już liter. Dziecko kreśli literę palcami w powietrzu. Na koniec dziecko koloruje obrazki.

     

     

    5-latki -  „Karty pracy. Powietrze” s. 16, kredki

     

    Rodzic odczytuje nazwy obrazków przedstawionych na karcie pracy: but, baran, balon, baletnica, burak, banan, ważka, motyl, borsuk, bratek oraz inne zawierające „b” na początku, na końcu lub w środku wyrazu, wyraźnie akcentując głoskę „b”. Prosi o wskazanie głoski, która powtarza się w wyrazach, oraz miejsca, gdzie występuje (w nagłosie, wygłosie, śródgłosie). Następnie prezentuje znak graficzny głoski– literę „b” (w załączniku). Wspólnie z dzieckiem omawia jej wygląd, porównuje do znanych już liter. Dziecko kreśli literę palcami w powietrzu. Na koniec na karcie pracy łączy z literą „b” obrazki, których nazwy rozpoczynają się głoską „b”.

     

     

    • „Lata osa koło nosa” – ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie sprawności manualnej.

     

    Dziecko ruchem ramion, dłoni, a na końcu samymi końcami palców naśladują tor lotu niektórych owadów do celu, np. krążenie muchy nad kanapką, uniki lecącego komara, lot obciążonej pyłkiem pszczoły do ula. Następnie dziecko rysuje na dużej kartce wybrane tory lotów owadów, wyróżniając każdy innym kolorem kredki. Rodzic zachęca dziecko do kreślenia linii spiralnych.

    Pomoce: duże kartki, kredki

     

    • „Osłonka na doniczkę” – praca plastyczno-techniczna, rozwijanie sprawności manualnej i kreatywności.

     

    4-latek-wykonanie osłonki na doniczkę

    Dziecko dostaje od rodzica słoik do którego przykleja wykonanie wspólnie z Rodzicem elementy takie jak: trawa, motyl, pszczoła, biedronka, kwiaty. Zdjęcie poglądowe znajduje się w załączniku.

    Pomoce: Słoik, kolorowy papier, nożyczki, klej

     

    5-latek- wykonanie przestrzennej pracy z „Teczki małego artysty”.

    Dziecko wypycha elementy stroika, formuje je i dokleja elementy. Całość może posłużyć jako samodzielna dekoracja lub osłonka na doniczkę, lampion czy pojemnik. Po zakończeniu pracy dziecko porządkuje miejsce jej wykonywania.

    Pomoce: „Teczka małego artysty” – Osłonka na doniczkę, klej, słoik lub doniczka, świeca lub świeże kwiaty i woda. Zdjęcie poglądowe w załączniku.
    teczka małego artysty 
    ul pszczół  
    bocian 
    plaster miodu 
    mrowisko 
    kolorowanka  
    litera ,,b"

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy