Dodał: anna Data: 04/05/2020 - 05:00:55
Grupa 2

    "Karminowa czerwień"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • prawidłowo reaguje na sygnał nauczyciela,

    • uważnie słucha wiersza,

     • wyszukuje w otoczeniu wszystko, co jest czerwone,

    • poznaje słowa i melodię piosenki,

    • segreguje klocki według koloru,

    • łączy w zbiory elementy, wykorzystując kryterium koloru,

     • naśladuje czynności z życia codziennego w zabawie

    Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Deszczyk pada, słonko świeci” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Dziecko stoi w określonej części sali, np . pod ścianą . Na słowa: Słońce świeci! – spaceruje, podskakuje w rytm dźwięków np. tamburyna . Na słowa: Deszczyk pada! – przykuca i rączkami naśladuje daszek lub parasol . Zabawę powtarzamy .

     • „Czerwony” – słuchanie wiersza Z . Staneckiej z „Książki”, wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i w pamięci wszystkiego, co się wiąże z kolorem czerwonym, nagradzanie dziecka znaczkiem „serduszko” . Nauczyciel zawiązuje na szyi czerwony szal i czyta wiersz . Następnie rozpoczyna rozmowę na temat wiersza .

    Propozycje pytań:

    – W jakim kolorze są: piłka, sukienka i kalosze?

    – Czy poziomki i biedronka są czerwone?

     – A co jest czerwone w naszej sali?

    Dziecko rozgląda się i wymienia nazwy przedmiotów, zabawek, ubrań w kolorze czerwonym .

     II. Zajęcia główne

    • „Baloniki” – zabawa ruchowa

    Baloniku mój malutki,

    Rośnij duży okrąglutki,

    Balon urósł, że aż strach,

    Przebrał miarę, no i bach …..

    1.  

    • „Kolorki” – zabawa np. z chustą animacyjną, kolorowym kocykiem w  ogrodzie . Rodzic rozkłada na trawniku np. chustę animacyjną . Dziecko siadzi dookoła niej .

    Rodzic pyta:

     Jakie kolory znajdują się na chuście, kocyka?

    Dziecko wymienia, np . żółty, niebieski, zielony… Jaki kolor jest przed Tobą?

    Dziecko kolejno określa kolory, jakie znajdują się przed nimi na chuście .

    Następnie wstaje i w rytm np. bębenka biega dookoła chusty . Na sygnał: Stop! – zatrzymuje się .

    Nauczyciel pyta: Jaki kolor znajduje się teraz przy Tobie? Dziecko kolejno podają nazwę koloru . Zabawę powtarzamy, zmieniając kierunek biegu, marszu .

    • „Układamy klocki” – klasyfikowanie klocków według jednej cechy – koloru . Rodzic rozsypuje na środku dywanu klocki w czterech kolorach, a w narożnikach dywanu układa cztery obręcze (w kolorze klocków) .

    Jesteś budowniczy, a te klocki to cegły, z których będziecie budować wieże. Wieże budujesz według koloru. Dziecko segreguje, przenosząc klocki i układają wieże . Rodzic sprawdza prawidłowość wykonanego zadania . Następnie dziecko demontuje wieże i zanosi klocki do pojemnika według wskazanej kolejności .

    • „Kolorowe zabawki” – doskonalenie klasyfikacji, klasyfikowanie elementów w zbiory pod względem jednej cechy, rozwijanie sprawności manualnej . Rodzic prosi o przygotowanie kredek w kolorach czerwonym, zielonym i niebieskim . Może też poprosić dziecko, żeby odgadło, o jakim kolorze myśli, i wymienia przedmioty kojarzące się z tą barwą, np . biedronka, mak, dywan w sali . Następnie dziecko wskazuje na obrazku na karcie pracy wszystkie zabawki, które mają kolor czerwony . Dzieci mają za zadanie otoczyć te elementy pętlą w kolorze czerwonym . Rodzic  postępuje podobnie w przypadku koloru zielonego . Na obrazku pozostają jednak zabawki, które nie są pokolorowane . Rodzic może odczytać drugie polecenie wprost lub nie czytać i tym samym utrudnić zadanie . W tym celu prosi, żeby dzieci zastanowiły się, co trzeba zrobić z pozostałymi zabawkami . Dzieci powinny szybko odgadnąć, że trzeba je pokolorować . Jeśli jednak nie uda im się odgadnąć reguły, jaka została wykorzystana w tym ćwiczeniu, nauczyciel może naprowadzać na właściwą odpowiedź: W jakim kolorze są zabawki w pętli czerwonej? Jaki kolor mają zabawki, które znajdują się w pętli zielonej? Jaki kolor powinny mieć zabawki, które są otoczone niebieską pętlą? „Karty pracy” – karta 50.

    *"Truskawki"- kleimy truskawki i sypiemy cukremm, gdy cukier wyschnie malujemy czerwona farbą

    1. Zajęcia popołudniowe

     • „Którędy do domu?” – opowieść ruchowa . Rodzic układa ścieżki np. z szarf , kartek kolorowego papieruw różnych kolorach, a dziecko, przechodząc po nich, będą wykonywać różne ruchy . Na przykład przechodząc po ścieżce zielonej – podnosić wysoko kolana jak przy chodzeniu po wysokiej trawie; po żółtej – czworakować jak w wąskim tunelu; po niebieskiej – naśladować brodzenie w płytkiej wodzie; czerwonej – podskakiwać jak po gorącej podłodze .

     • „Balon" – pokoloruj  balon, kazdą część balonu pokoloruj na inny kolor.
    balon 
    truskawka 
    czerwony 
    zielony 
    żółty 
    niebieski

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy