Dodał: anna Data: 05/05/2020 - 11:21:53
Grupa 2

    "Słoneczny żółty"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • sprawnie ustawia się w dwóch kołach,

     • wyszukuje w otoczeniu wszystko, co jest żółte,

    • uczy się słów i melodii piosenki,

    • odkrywa ciekawe zjawiska optyczne,

    • doskonali motorykę dłoni,

    • czerpie radość z zabaw ruchowych,

     • bawi się w piaskownicy .

    Przebieg dnia:

    1. Zajęcia poranne

     • „Odszukaj swój kolor” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Rodzic ma przygotowane kartoniki różnego koloru. Dziecko biega po sali , Rodic podnosi dowolną kolorową kartke , a dziecka zadaniem jest znalezienie tego koloru w pokoju i ustawić się obok niego. Zabawe powtarzamy

    • „Żółty” – słuchanie wiersza Z . Staneckiej i wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i pamięci wszystkiego, co wiąże się z żółtym kolorem.   Następnie rozpoczyna rozmowę na temat wiersza .

    Przykładowe pytania:

     – O jakim kolorze jest mowa w wierszu?

    – Jakiego koloru jest słońce i słonecznik?

    – Czy piasek i cytryny są żółte?

     – Rozejrzyjcie się dookoła i powiedzcie, co jest żółte w naszej sali.

    Dziecko wyszukują w sali wszystko, co jest żółte, i wypowiadają nazwę przedmiotu, rzeczy, zabawki, ubrania .

     II. Zajęcia główne

     • „Baloniki” – nauka piosenki i tańca .

     • „Tajemniczy bączek” – zabawa badawcza, obserwowanie zanikania kolorów podczas ruchu . Dziecko siedzi na dywanie, a rodzic pokazuje bączek z kolorami tęczy . Dziecko oglądaj i nazywa zauważone kolory . Następnie rodzic wprawia bączek w ruch . Dziecko obserwuje zachowanie bączka i stwierdza zniknięcie kolorów .

    Bączek jest biały . Kiedy bączek zwalnia obroty, kolory znów się pojawiają .

    • „Żółte mlecze” – ćwiczenia grafomotoryczne kredą na chodniku, rytmiczne kreślenie wiązki z punktu . Dziecko spaceruje po ogrodzie, ogląda kwitnące rośliny, także przez lupę . Próbuje stworzyć wzór mleczu.

    1. Zajęcia popołudniowe

    • „Do przodu, do tyłu” – zabawa ruchowa z elementem podskoku . Dzieci stoją w dwóch rzędach naprzeciwko siebie w pewniej odległości . Nauczyciel rysuje kredą dwie linie równolegle do stojących dzieci . Na hasło: Do przodu! – dzieci skaczą obunóż lub na jednej nodze do linii . Kiedy wszystkie dotrą do linii, pada hasło: Do tyłu!, wtedy wracają na pozycje wyjściowe, idąc tyłem . kreda

    • „Żółty piasek” – zabawy konstrukcyjne w piaskownicy, formowanie z sypkiego materiału . Dzieci siedzą na obrzeżach piaskownicy . Nauczyciel przypomina zasady bezpiecznej zabawy w piaskownicy i wyjmuje z kosza zabawki do piasku . Dzieci budują różnorodne formy z użyciem zabawek lub bez . zabawki do piaskownicy
    mniszek 
    żółty 
    praca plastyczna 
    karty pracy  1  2  3

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy