"Słoneczny żółty"
Przewidywane osirągnięcia dziecka:
• sprawnie ustawia się w dwóch kołach,
• wyszukuje w otoczeniu wszystko, co jest żółte,
• uczy się słów i melodii piosenki,
• odkrywa ciekawe zjawiska optyczne,
• doskonali motorykę dłoni,
• czerpie radość z zabaw ruchowych,
• bawi się w piaskownicy .
Przebieg dnia:
- Zajęcia poranne
• „Odszukaj swój kolor” – zabawa orientacyjno-porządkowa . Rodzic ma przygotowane kartoniki różnego koloru. Dziecko biega po sali , Rodic podnosi dowolną kolorową kartke , a dziecka zadaniem jest znalezienie tego koloru w pokoju i ustawić się obok niego. Zabawe powtarzamy
• „Żółty” – słuchanie wiersza Z . Staneckiej i wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu i pamięci wszystkiego, co wiąże się z żółtym kolorem. Następnie rozpoczyna rozmowę na temat wiersza .
Przykładowe pytania:
– O jakim kolorze jest mowa w wierszu?
– Jakiego koloru jest słońce i słonecznik?
– Czy piasek i cytryny są żółte?
– Rozejrzyjcie się dookoła i powiedzcie, co jest żółte w naszej sali.
Dziecko wyszukują w sali wszystko, co jest żółte, i wypowiadają nazwę przedmiotu, rzeczy, zabawki, ubrania .
II. Zajęcia główne
• „Baloniki” – nauka piosenki i tańca .
• „Tajemniczy bączek” – zabawa badawcza, obserwowanie zanikania kolorów podczas ruchu . Dziecko siedzi na dywanie, a rodzic pokazuje bączek z kolorami tęczy . Dziecko oglądaj i nazywa zauważone kolory . Następnie rodzic wprawia bączek w ruch . Dziecko obserwuje zachowanie bączka i stwierdza zniknięcie kolorów .
Bączek jest biały . Kiedy bączek zwalnia obroty, kolory znów się pojawiają .
• „Żółte mlecze” – ćwiczenia grafomotoryczne kredą na chodniku, rytmiczne kreślenie wiązki z punktu . Dziecko spaceruje po ogrodzie, ogląda kwitnące rośliny, także przez lupę . Próbuje stworzyć wzór mleczu.
- Zajęcia popołudniowe
• „Do przodu, do tyłu” – zabawa ruchowa z elementem podskoku . Dzieci stoją w dwóch rzędach naprzeciwko siebie w pewniej odległości . Nauczyciel rysuje kredą dwie linie równolegle do stojących dzieci . Na hasło: Do przodu! – dzieci skaczą obunóż lub na jednej nodze do linii . Kiedy wszystkie dotrą do linii, pada hasło: Do tyłu!, wtedy wracają na pozycje wyjściowe, idąc tyłem . kreda
• „Żółty piasek” – zabawy konstrukcyjne w piaskownicy, formowanie z sypkiego materiału . Dzieci siedzą na obrzeżach piaskownicy . Nauczyciel przypomina zasady bezpiecznej zabawy w piaskownicy i wyjmuje z kosza zabawki do piasku . Dzieci budują różnorodne formy z użyciem zabawek lub bez . zabawki do piaskownicy
mniszek
żółty
praca plastyczna
karty pracy 1 2 3