Dodał: anna Data: 06/05/2020 - 01:59:37
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 06.05.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Sekrety latających zwierząt”

    Temat dnia: ,, Pożyteczne owady”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    obrazki przedstawiające owady, buźki uśmiechnięte, buźki smutne, „Wybór tekstów literackich” – D. Gellner „Motyl” s. 60–61, rolki po papierze toaletowym, kolorowy papier, druciki kreatywne, klej, nożyczki, krepina

     

    4-latki:

    Karta pracy w załączniku, nożyczki, klej, kartka z bloku technicznego

     

    5-latki:

    ,,Karty pracy. Powietrze” s. 17 ćw. 1, „Karty pracy. Powietrze” s. 17 ćw. 2, kredki

     

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – potrafi argumentować swoje zdanie i uczestniczyć w dyskusji, respektując prawo do wypowiedzi innych dzieci,

    – dostrzega pożyteczną rolę niektórych owadów w przyrodzie,

    – wie, że niektóre owady mogą być niebezpieczne dla człowieka,

    – poznaje cykl rozwojowy motyla,

    – starannie wykonuje pracę plastyczno-techniczną.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    1.„Pożyteczne owady” – burza mózgów, uświadomienie pożytecznej dla człowieka roli niektórych owadów (np. pszczoły, biedronki), uzasadnianie swojego zdania.

     

    Dziecko siedzi przed Rodzicem, który pokazuje obrazki z różnymi owadami. Każdorazowo wygłasza hipotezę: Pszczoły/motyle/biedronki... są pożyteczne. Jeśli dziecko się z nią zgadza, podaje argumenty na jej poparcie, jeśli nie, podaje dowody, że tak nie jest. Jeśli owad zostanie zweryfikowany pozytywnie, dostaje buźkę uśmiechniętą, jeśli nie – smutną. Za każdym razem dziecko stara się dowieść swojej racji. Rodzic proponuje dyskusję nie tylko o ewidentnie pożytecznych owadach, lecz także o kontrowersyjnych, jak np. mucha (jej larwy rozkładają materię organiczną, a jednocześnie roznosi wiele groźnych chorób) lub komar (roznosi choroby).

     

    Pomoce: obrazki przedstawiające owady, buźki uśmiechnięte, buźki smutne

     

    2.„Motyl” – słuchanie wiersza D. Gellner jako inspiracja do poznania cyklu rozwojowego motyla, odtworzenie kolejności wydarzeń i uzupełnienie cyklu.

     

    Rodzic prezentuje dziecku wiersz, prosząc, by zapamiętało kolejność, w jakiej występują w wierszu gąsienica, poczwarka i motyl.

     

     

     

     

    4-latek: karta pracy w załączniku

    Po wysłuchaniu wiersza i wstępnym ustaleniu kolejności zdarzeń dziecko przechodzi do wycięcia elementów i przyklejenia ich w odpowiedniej kolejności. Następnie omawia cykl rozwojowy motyla na podstawie karty pracy.

     

     

    5-latek: ,,Karty pracy. Powietrze” s. 17 ćw. 1

     Po wysłuchaniu wiersza i wstępnym ustaleniu kolejności zdarzeń dziecko przechodzi do omówienia cyklu rozwojowego motyla na podstawie ilustracji zamieszczonej na karcie pracy. Uzupełnia cykl odpowiednimi naklejkami.

     

    Pomoce: „Wybór tekstów literackich” – D. Gellner „Motyl” s. 60–61, „Karty pracy. Powietrze” s. 17 ćw. 1

     

    • „Pszczoła” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem rurek od papieru toaletowego, doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności.

     

    Dziecko tworzy figurkę/sylwetę pszczoły z rurki po papierze toaletowym i dostępnych materiałów plastycznych. Formuje i ozdabia tułów z odwłokiem, głowę z czułkami oraz skrzydełka. Po skończonej pracy  dziecko przedstawia swoją pszczołę, wymyślając dla niej imię, np. Maja, Gucio, i opowiadając krótko o preferencjach kwiatowych swojej pszczoły, np. To jest pszczółka Maja, która najbardziej lubi kwiatki w kolorze żółtym. To jest truteń Gucio, on lubi stokrotki.

     

    Pomoce: rolki po papierze toaletowym, kolorowy papier, druciki kreatywne, klej, nożyczki, krepina

     

    • „Kolorowy korowód” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenie w odtwarzaniu sekwencji rytmicznych na konkretach oraz na kartce (karta pracy).

     

    Do zadania zostaną wykorzystane klocki w różnych kolorach lub kształtach. Rodzic

    układa prosty rytm, np. klocek czerwony, niebieski, niebieski, żółty, a dziecko go kontynuuje, dokładając klocki w odpowiednich kolorach. ‘

     

    4-latek:karta pracy w załączniku

    Po kilkukrotnym powtórzeniu zabawy z różnymi kombinacjami klocków i zakończeniu ćwiczeń z użyciem materiału konkretnego dziecko kontynuuje rytm na karcie pracy.

     

     

     

    5-latek: „Karty pracy. Powietrze” s. 17 ćw. 2

    Po kilkukrotnym powtórzeniu zabawy z różnymi kombinacjami klocków i zakończeniu ćwiczeń z użyciem materiału konkretnego dziecko kontynuuje rytm na karcie 

     książka s 60  i  s.61
    karta pracy 
    buzia smutna
    buzia wesoła
    biedronka 
    zadanie matematyczne
    praca plastyczna 
    praca plastyczna1 
    komar 
    motyl
    pszczoła
    mucha

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy