Dodał: anna Data: 07/05/2020 - 01:43:21
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 08.05.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Sekrety latających zwierząt”

    Temat dnia: ,, Ptaki innych kontynentów”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    atlasy ptaków, publikacje przyrodnicze, Internet, obrazki i fotografie z ptakami, kartoniki do zakrywania,

     

    4-latek:

    Szablon papugi, plastelina

    Karta pracy w załączniku, ołówek

     

    5-latek:

    „Karty pracy. Powietrze” s. 19, kredki

    „Karty pracy. Powietrze”, s. 20, kredki

     

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – wzbogaca wiedzę na temat warunków i potrzeb zwierząt hodowanych w domach,

    – utrwala i systematyzuje wiedzę o ptakach różnych kontynentów,

    – uczestniczy w quizie, wykazując się szybkością myślenia,

    – koloruje obrazek zgodnie z kodem literowym,

    – wskazuje miejsce głoski „b” w schemacie wyrazowym-5latek,

    – doskonali sprawność i koordynację ruchową.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    • „Ptaszek w klatce” – rozmowa kierowana, uświadomienie potrzeb i warunków, jakie należy stworzyć zwierzętom, a zwłaszcza ptakom hodowanym w warunkach domowych, oraz ćwiczenie klasyfikacji (karta pracy).

     

    Dziecko opowiada o zwierzętach, jakie hoduje w domu. Wymienia i charakteryzuje obowiązki opiekuna zwierząt. Nazywa akcesoria, jakie są do tego potrzebne. Opisuje, jakie warunki należy spełniać, by właściwie i odpowiedzialnie zajmować się zwierzętami. Jeśli  jest dziecko, które w domu hoduje ptaka, Rodzic prosi je o wyliczenie obowiązków związanych z pielęgnacją zwierzęcia, opowiedzenie zabawnych historii z jego udziałem lub ciekawostek.

     

    4-latek: karta pracy w załączniku

    Dziecko łączy obrazek zwierzaka z jego cieniem, a następnie łączy zwierzę z jego ,,domkiem’’

     

    5-latek: „Karty pracy. Powietrze” s. 19

    Na koniec dziecko klasyfikuje na karcie pracy akcesoria potrzebne do opieki nad psem i kotem.

     

    • „Ptaki wszystkich kontynentów” – quiz wiedzy ornitologicznej, utrwalenie i pogłębienie wiadomości o ptakach.

     

    Dziecko z pomocą Rodzica porządkuje informacje o ptakach, odpowiadając „tak” lub „nie” na przygotowane pytania. Rodzic, zadaje dziecku pytanie, zwraca uwagę na przystosowanie ptaków do warunków życia, klasyfikację ze względu na tryb życia, sposób odżywiania i ciekawostki z życia ptaków. Pytania są zadawane w formie pytań: Czy...? Po uzyskaniu odpowiedzi twierdzącej lub przeczącej Rodzic podaje właściwą odpowiedź wraz z uzasadnieniem, np.

    – Czy wszystkie ptaki latają? Nie. Niektóre ptaki to nieloty, np. kiwi, pingwiny, strusie.

    – Czy ptaki można zobaczyć w godłach państw? Tak. Ptaki znajdują się w godłach państw:

    Polska – orzeł bielik

    Australia – struś

    Bahamy – flaming

    Gwatemala – kwezal herbowy

    Kolumbia – kondor wielki

    Papua Nowa Gwinea – rajski ptak

    Północny Cypr – gołąb

    Saint Lucia – papuga

    Stany Zjednoczone Ameryki – bielik amerykański

    Sudan – sekretarz

    – Czy wszystkie ptaki śpią w nocy? Nie. Są ptaki, które prowadzą nocny tryb życia, np. sowy.

    – Czy wszystkie ptaki zakładają gniazda, by złożyć jaja i wychować młode? Nie. Są ptaki, które podrzucają swoje jaja do gniazd innych ptaków, np. kukułka.

    – Czy samice i samce ptaków wyglądają jednakowo? Nie. Zazwyczaj samce mają bogatsze i bardziej kolorowe upierzenie.

    – Czy wszystkie ptaki śpiewają? Nie. Niektóre ptaki nie wydają głosu, np. łabędzie nieme.

     

    Pomoce: atlasy ptaków, publikacje przyrodnicze, Internet

     

    • „P jak ptaki” – ćwiczenie percepcji wzrokowej

     

    Rodzic umieszcza przed dzieckiem zakryte obrazki lub fotografie ptaków. Odsłania je fragment po fragmencie. Dziecko stara się jak najszybciej odgadnąć, jaki to ptak, zanim Rodzic odkryje cały obrazek.

     

    4-latek:karta pracy w załączniku

    Następnie dziecko wykleja plasteliną szablon ptaka.

     

    5-latek: „Karty pracy. Powietrze

    Następnie dziecko na karcie pracy koloruje obrazek według kodu literowego oraz wkleja literę „b” w odpowiednich miejscach schematów wyrazowych pod obrazkami zwierząt.

     ptaki: 1  2  3  4  5 6
    karta pracy

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy