Dodał: anna Data: 10/05/2020 - 06:29:15
Grupa 2

    "
    Zielona łąka"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • naśladuje w zabawie różne czynności,

    • wie, jak wygląda kolor zielony, i potrafi go wskazać w najbliższym otoczeniu, •

     poznaje nową piosenkę,

    • bada naturalne środowisko, jakim jest łąka,

    • obserwuje kępki traw i źdźbła trawy,

     • doświadcza dotyku trawy na gołych stopach,

    • aktywnie słucha utworu muzycznego,

    • poznaje odgłosy zwierząt żyjących na łące .

     Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Koszenie trawy” – zabawa ruchowo-naśladowcza . Rodzic mówi: Zabawimy się w kosiarzy i będziemy dzisiaj kosić trawę. Dzieci naśladują ruchem wymienioną czynność, używając przy tym określenia: Ciach!

    • „Zielony czy zielony?” – porównywanie różnych odcieni zieleni, wyszukiwanie barw w najbliższym otoczeniu .

    Rodzic układa na dywanie kartoniki o różnych odcieniach zieleni i pyta:

    Jaki to kolor?

    Czy wszystkie kartoniki są w kolorze zielonym?

    Czym się różnią?

    Który jest jaśniejszy, który ciemniejszy, a który najjaśniejszy?

     Po uporządkowaniu wiedzy na temat istnienia wielu odcieni koloru zielonego rodzic rozdaje dziecku obrazki przedstawiające przedmioty w różnych odcieniach zieleni . Następnie pokazuje kartonik z odcieniem zieleni .

    Mówi do dzieci: Kto ma przedmiot na obrazku w tym samym odcieniu koloru zielonego, podnosi go. Zabawa trwa tak długo, aż wyczerpią się kartoniki z odcieniami zieleni .

     II. Zajęcia główne

     • „Na zielonej łące” – spacer na łąkę (lub pobliski trawnik), obserwacje naturalnego środowiska, badanie kępki trawy i źdźbła, wyodrębnienie części składowych rośliny . Dziecko wychodzi na łąkę lub pobliski trawnik . Uwaga! Należy wcześniej sprawdzić teren, czy spełnia wymogi pod względem bezpieczeństwa i higieny, tzn . należy usunąć kamienie, ostre przedmioty, szkło, odchody . Rodzic proponuje oglądanie trawnika . Dziecko ogląda trawę z użyciem lupy i bez . Następnie nauczyciel pokazuje dziecku roślinę z korzeniami . Dzieci poznają elementy budowy rośliny: korzenie, łodygi, liście, kwiaty .

     • „Chodzenie na bosaka” – doświadczanie miękkości trawy . Rodzic zachęca dziecko do badania łąki przy użyciu innych zmysłów, tzn . dotyku i węchu . Dziecko dotyka, zrywa i wącha pojedyncze źdźbła trawy . Turla się i chodzi po trawie na bosaka, doświadczając miękkości trawy .

    *"Łąka"  - praca plastyczna ,  malowanie widelcem,zdjęcie w innym pliku

    III.  Zajęcia popołudniowe

     • „Wysoka trawa” – zabawa ruchowo-naśladowcza . Dziecko naśladuje chodzenie po wysokiej trawie, wysoko podnosząc kolana, lub naśladują przedzieranie się przez gąszcz .

    • „Odgłosy łąki” – słuchanie i rozpoznawanie odgłosów zwierząt żyjących na łące (żaba, świerszcz, pszczoła) . Rodzic pokazuje ilustracje zwierząt żyjących na łące: świerszcza, biedronki, pszczoły, żaby, bociana, myszy . Dzieci rozróżniają i nazywają je . Następnie nauczyciel proponuje wysłuchanie odgłosów, jakie wydają te zwierzęta, i zachęca dzieci do naśladowania, np . żaba – kum, kum, ropucha – rech, rech, pszczoła – bzz, bzz, świerszcz – cyt, cyt, bocian – kle, kle .
    obrazki z ilustracjami o różnych odcieniach zieleni: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 
    praca plastycza

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy