Dodał: anna Data: 11/05/2020 - 08:58:11
Grupa 2

     Biedroneczko, leć do nieba!

     Przewidywane osirągnięcia dziecka:

    • bawi się przy piosence,

    • odpowiednio reaguje na przerwę w muzyce,

    • poznaje bliżej ciekawy okaz owada – biedronkę,

    • wie, że biedronki mają różne kolory skrzydełek,

     • poznaje nową piosenkę,

    • naśladuje ruchem zwierzęta występujące w piosence,

    • poznaje działanie matematyczne – odejmowanie,

    • dorysowuje brakujące kropki na biedronce,

    • rytmicznie recytuje tekst,

    • liczy w dostępnym zakresie .

     Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Biedroneczki lecą do nieba” – zabawa naśladowcza . Dziecko stoi ze zgiętymi w łokciach rękoma blisko ciała . Muzyka oznacza, że biedronki lecą do nieba – dziecko biega i rękoma naśladuje ruch skrzydeł biedronki . Przerwa w muzyce oznacza, że „biedronki” lądują – dziecko przykuca lub kładzie się na brzuchu . Zabawę powtarzamy .

    • „Panienki nie tylko w czerwonych sukienkach” – oglądanie fotografii biedronek w publikacjach przyrodniczych, zwrócenie uwagi na różnorodność barw biedronek, rozmowa o zwyczajach żywieniowych . Dziecko opisuje wygląd biedronki .

    Odpowiadają na przykładowe pytania:

    Jakiego koloru jest biedronka na Waszym obrazku?

     Co ma na skrzydełkach?

     Ile ma kropek? Jest duża czy mała?

    Następnie rodzic pokazuje dziecku obrazek, na którym biedronka jest żółta . Pyta: Czy ten owad jest biedronką? Rozpoczyna się burza mózgów . Rodzic porządkuje wiedzę, stwierdzając, że: To jest biedronka. Jej skrzydełka mają inny kolor. Biedronki są nie tylko czerwone, mają też inne kolory. Rodzic zapoznaje dzieci ze środowiskiem życia i zwyczajami (odżywianie) biedronki . Zwraca też uwagę na pożyteczność tego owada .

     II. Zajęcia główne

    • „Bal na łące” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki . W czasie powtórnego słuchania piosenki dzieci naśladują ruchy zwierząt, które w niej występują . Na melodię refrenu wszystkie dzieci zatrzymują się i kołyszą z nogi na nogę, trzymając ręce na biodrach . Rodzic zachęca dzieci do śpiewania refrenu .

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FVL-IW-Xy0Jo%3Ffbclid%3DIwAR2YCh272jpqIwrdc0iz6NFMJO4pJFsxKas4Dp6eilJAd_EBxEMPAjd22SY&h=AT22NaTD063tI2XNBsQ66fYPwzVYkZAN2ik5Kql_WizAb9spqmi2bieP2HRLXhxQeurH3P0a8QcecaTxYo2hlI1zBBHmhMhNXa2kGCcFjeyJPdhkrDy44bp7quWfBwwfrdD3QA

     • „Jak biedronka zgubiła kropki” – opowiadanie nauczyciela połączone z zabawą matematyczną z odejmowaniem bez ustalania wyniku liczbowego . Prowadzący opowiada o przygodach biedronki, jakie spotkały ją w ciągu tygodnia:

     – w poniedziałek pierwsza kropka biedronki wpadła w siano,

    – we wtorek drugą wiatr porwał nad jeziorem,

    – w środę trzecią zabrały kosy do zabawy, 

     – w czwartek czwarta wyruszyła w podróż autostopem,

    – w piątek piąta wpadła do studni,

    – w sobotę szóstą zabrał kotek,

    – w niedzielę siódma spadła z karuzeli.

    Rodzic pokazuje  dużą sylwetę biedronki z ruchomymi kropkami (w liczbie 7) . Podczas opowiadania odejmuje po jednej kropce zgodnie z tekstem, i wiesza ją obok biedronki albo pod biedronką . Po odjęciu ostatniej kropki rodzic pyta:

    Ile kropek miała biedronka na początku tygodnia?

     Ile kropek ma biedronka teraz?

    Dzieci przeliczają kropki lub oceniają na oko (dużo, mało, nie ma kropek) .

     • „Biedroneczki są w kropeczki” – zabawa matematyczna, ustalanie wyniku odejmowania przez dopełnianie brakujących elementów . Nauczyciel prosi, by dzieci przyjrzały się biedronkom na karcie pracy . Informuje, że każda biedronka powinna mieć pięć kropek . Zadaniem dzieci jest dorysowanie brakujących elementów . Najpierw przeliczają kropki na pierwszej biedronce . Sprawdzają, ile kropek trzeba dorysować . Po dorysowaniu każdej kolejnej przeliczają je i sprawdzają, czy biedronka ma już odpowiednią ich liczbę . Jeśli kropek jest pięć, przechodzą do kolejnej biedronki . Na zakończenie można pokolorować wszystkie owady . Karta pracy

    1. Zajęcia popołudniowe

     • „Biedroneczka” – zabawa logorytmiczna, recytowanie rymowanki z wykorzystaniem różnych schematów rytmicznych . Rodzic proponuje recytację rymowanki w różnych rytmach (na początek rytm ósemkowy, potem ćwierćnutowy), a następnie zachęca, żeby dziecko same wymyślały inne rytmy:

    Piegowata biedroneczka mruga oczkiem do słoneczka.

     •"Na łące" – dodatkowa karta pracy, dorysuj czarne kropki i pokoloruj biedronkę.
    biedroneczki
      

                       

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy