Dodał: anna Data: 14/05/2020 - 06:09:54
Grupa 2

    "Czyje to ubranko?"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • naśladuje naturę podczas zabawy przy muzyce,

    • nabywa wiedzy na temat ciekawych zwierząt – motyli,

    • poprawnie śpiewa piosenkę,

     • rozpoznaje zwierzęta z łąki po fragmencie ich ciała,

    • zapamiętuje i prawidłowo reaguje na różne sygnały dźwiękowe,

    • rozpoznaje miejsca, w których mieszkają poszczególne owady, • ćwiczy zręczność, • doskonali wymowę w toku ćwiczeń artykulacyjnych .

    Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Taniec motyli” – improwizacja ruchowa do muzyki klasycznej . Rodzic odtwarza fragment utworu . Dziecko słucha . Rodzic proponuje, aby dziecko – motyl fruwał (tańczyło) w rytm muzyki . Proponuje określone ruchy w czasie improwizacji bądź pozostawia swobodę ruchową . Dziecko może biegać na palcach i machać rękami (skrzydłami), wirować czy na chwilę kucać (jak motyle, które siadają ma kwiatach) . CD Utwory – „Walc” F. Poulenca (nr 55)

    https://www.youtube.com/watch?v=WW1dH_38j24

    • „Motyle” – słuchanie wiersza M . Kownackiej, rozmowa kierowana na temat motyli, poznanie ich nazw i wyglądu . Rodzic czyta wiersz .

    Motyle

     Motyle… motyle… motyle…

    jest ich w ogrodzie tyle!

    Nad kwiatami wiodą igraszki

    czerwieńczyki, żeglarze, modraszki!

    Leciuteńkie, lotne, kolorowe –

    pawie oczka i pazie królowej!

    Piją nektar, zapylają kwiatki –

    nie będziemy ich łapać do siatki!

    Pędzle! farby! bajka kolorowa!

    na wyścigi – motyle malować!

     Maria Kownacka

     Dziecko ogląda obrazki kolorowych motyli: czerwieńczyk, żeglarz, modraszek, pawie oczko, paź królowej, cytrynek .

    Rodzic prowadzi rozmowę kierowaną . Przykładowe pytania:

     – Jak nazywają się różne gatunki motyli?

    - Czy są kolorowe?

    – Co jedzą, co piją?

     – Dlaczego nie można łapać motyli?

    Następnie rodzic kieruje uwagę  na obrazki motyli i nazywa je po kolei . Dziecko powtarza nazwy motyli i wypowiadają się na temat wyglądu każdego z nich . Rodzic udostępnia do oglądania  ilustracje o motylach .

     II. Zajęcia główne

    • „Wiosenny walczyk” – utrwalenie piosenki

                • „Czyje to ubranko?” – zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie zwierzęcia po fragmencie ciała z wykorzystaniem wiersza i ilustracji z „Książki” . Dziecko słucha wiersza .

    Rodzic pokazuje "Kssiązkę"  i mówi:

    –        Przyjrzyj się obrazkowi. Pokaż Kasię. Potem pokaż palcem biedronkę, motyla i ptaszka.

    –         Które zwierzątko jest podobne do sukienki Kasi? Dziecko patrzy na obrazek, wykonuje polecenia i odpowiadają na pytania . Następnie nauczyciel układa na dywanie ilustracje przedstawiające zwierzęta zamieszkujące łąkę: motyla, pszczołę, konika polnego, ślimaka, mrówkę, kreta, biedronkę . Dziecko rozpoznaje i kolejno nazywają zwierzęta . Rodzic układa teraz w przypadkowej kolejności obrazki z fragmentami zwierząt, a zadaniem dziecka jest dopasowanie fragmentu do odpowiedniego zwierzęcia . 

    • „Zwierzęta na łące” – zabawa ruchowa . Rodzic  ustala z dzieckiem, który instrument będzie naśladować odgłos mieszkańca łąki . Dziecko zapamiętuje i kojarzy dźwięk instrumentu z nazwą zwierzęcia, np . dźwięki trójkąta – motyle (niezbyt szybki akompaniament), dźwięki bębenka – żabki (rytm punktowany, do podskoków), dźwięki grzechotki – pszczoły (ciągłe grzechotanie), dźwięki klawesów – bocian (rytm dostosowany do tempa klaskania rękami kle – kle – kle) . Rodzic gra na różnych instrumentach, dziecko rozpoznaje dźwięki instrumentu i przypisane do niego zwierzę i starają się poruszać jak ono .

    • „Mieszkańcy łąki” – utrwalenie wiadomości o owadach na karcie pracy, rozpoznanie miejsc, w których mieszkają poszczególne owady . Nauczyciel prosi, żeby dzieci odnalazły wśród naklejek przy kartach pracy te, które przedstawiają mieszkańców wiosennej łąki . Kolejno nazywają ukazane na nich zwierzęta . Następnie dzieci uważnie przyglądają się rysunkowi łąki . Naklejają naklejki w odpowiednich miejscach na obrazku . Na zakończenie próbują określić, gdzie mieszkają poszczególne zwierzęta, np . żuczek mieszka obok kamienia, biedronka na szerokim liściu . „Karty pracy” – karta 53.

    III. Zajęcia popołudniowe

    * „Wszystkie żabki grają w łapki” – zabawa zręcznościowa . Dziecko stoi w parze z rodzicem, naprzeciwko siebie i grają w łapki według propozycji nauczyciela, tj . klaszczą w dłonie, klaszczą w dłonie na ukos – raz prawa, raz lewa, klaszczą w swoje dłonie, klaszczą o uda .

     • „Re-re, kum-kum” – zabawa artykulacyjna, naśladowanie odgłosów zwierząt mieszkających na łące (żaba, świerszcz, pszczoła) . Rodzic kolejno pokazuje sylwety zwierząt zamieszkujących łąkę . Dziecko określa, jakie dźwięki wydaje zwierzę z obrazka, a pozostałe dzieci powtarzają, np . bocian – kle, kle, żaba – kum, kum, pszczoła – bzz, bzz, konik polny – cyt, cyt, biedronka – trr, trr. (sylwety zwierząt z dnia poprzedniego)
    ksiązka 69 biedronka 
    motyle: 1  2  3  4  5 
    praca plastyczna

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy