Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 04:52:09
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 19.05.2020r.

     

    Opracowała: Anna Frankowska

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: Sztuka bycia mądrym

    Temat dnia: Worek mądrości

    Przewidywane osiągnięcia:

    – uważnie słucha przysłów i analizuje ich treść, odczytując zawartą w nich mądrość,

    – słucha wypowiedzi innych osób,

    – rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku,

     – poznaje zapis literowy głoski „w”,

    – wyodrębnia głoskę „w” w wyrazach i określa jej miejsce,

    – doskonali sprawność i koordynację ruchową.

    Przebieg zajęć głównych:

    „Worek mądrości” – losowanie karteczek z przysłowiami, analiza ich znaczenia, dostrzeganie mądrości przysłów. Rodzic  czyta dzieciom przysłowia polskie i obce:

    -A co po czyjej wielkości, jak nie ma w głowie mądrości.

    -Co dwie głowy, to nie jedna.

    -Dla chcącego nic trudnego.

    -Jak ty komu, tak on tobie.

    -Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

    -W każdej bajce jest prawda na dnie.

    -Na błędach człowiek uczy się rozumu.

    -Kto pyta, nie błądzi.

    -Nie błądzi tylko ten, kto nic nie robi.

    -Chęć to połowa wykonanego dzieła.

    - Bez ciekawości nie ma mądrości.

    -Człowiek cierpliwy nawet kamień ugotuje.

    Dzieci losują karteczki, a rodzic  odczytuje przysłowia. Wspólnie starają się je zrozumieć i wytłumaczyć przekaz. Podczas rozmowy rodzic  zwraca uwagę dzieci na to, by słuchały wypowiedzi innych.

    Pomoce: karteczki z zapisanymi przysłowiami

     

    A w linku poniżej umieszczam propozycję bajek o przysłowiach:

    "Trzymaj język za zębami"-  https://www.youtube.com/watch?v=bQi28a1rTU0

    „Co dwie głowy to nie jedna”- https://www.youtube.com/watch?v=OXs0SHcoQ_M

     

    „Kraina literek” – zagadki dotykowe, rozpoznawanie małej i wielkiej litery „w”, analiza słuchowa wyrazów z głoską „w”.  Rodzic umieszcza w worku przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „w” (np. wata, widelec, wazonik, wiatraczek). Dzieci rozpoznają przedmioty za pomocą dotyku i wyodrębniają głoski w nagłosie wyrazów.

     

    Poznanie zapisu literowego  głoski „w”. Rodzic prezentuje znak graficzny głoski – literę „w”. Wspólnie omawiają jej wygląd, porównują do znanych już liter. Kreślą palcami w powietrzu. Następnie rodzic  rozrzuca po podłodze kartoniki z sylabami: wa wo wa wa wu, dzieci wymawiają sylaby, szczególnie akcentując głoskę „w ‘’. Z plasteliny formułujemy wałek i układamy z niego  literę ,,w”.

     

    „Karty pracy. Powietrze”  Pięciolatki s. 28 - odnajdywanie głoski „w” w schematach wyrazów (karta pracy).Rodzic podaje dzieciom nazwy obrazków z karty pracy: wałek, sowa, rower, wazon, wyraźnie akcentując głoskę „w”. Prosi o wskazanie głoski, która powtarza się w każdym wyrazie, oraz miejsca, gdzie występuje. ”. Na koniec każde dziecko dzieli nazwy obrazków z karty pracy na głoski i wkleja literę „w” we właściwe okienka oraz odszukuje takie same zapisane sylaby.

     

    W zdjęciach umieszczam dla dzieci karty pracy z literą ,,w”.

     jak piszemy literę ,,w"

    karta pracy1    2   3

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy