Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 07:39:42
Grupa 2

    "Dorośli pracują"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • bawi się bezpiecznie,

     • poznaje różne zawody wykonywane przez dorosłych,

    • potrafi wskazać na obrazku osoby wykonujące znane zawody,

    • uważnie słucha utworu dla dzieci,

     • wypowiada się na temat ilustracji,

    • rozmawia o pracy rodziców,

    • myśli i dochodzi do wniosków,

     • poznaje fortepian, gitarę i skrzypce,

    • wykonuje piosenkę z odpowiednimi gestami,

     • naśladuje różne czynności,

    • potrafi poprawnie określić osobę wykonującą dany zawód i charakterystyczne czynności zawodów .

    Przebieg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Kierowcy autobusów” – zabawa bieżna . Dziecko trzyma w ręgu krązek, może być talerzyk jest to jego kierownica. Jeżdzi ulicami miasta. Rodzic jako sygnalizator, pokazuje kartonikz kolorem ZIELONYM może jechać, kolor CZERWONY zatrzymuje się.

    • „Kto to taki?” – oglądanie obrazków przedstawiających ludzi wykonujących różne zawody, nazywanie zawodów . Rodzic prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające ludzi wykonujących zawody znane, bliskie dziecku, np . sprzedawca, kierowca, policjant, kucharka, pilot  piekarz , nauczyciel, malarz, lekarz . Zadaniem dziecka jest podać nazwę osoby wykonującej dany zawód oraz krótko opisać, na czym polega jej praca .

     II. Zajęcia główne

    • „Gdy jestem w przedszkolu…” – wysłuchanie wiersza z „Książki” i omówienie ilustracji, rozmowa kierowana z dzieckiem na temat pracy ich rodziców . Dziecko oglądaja ilustracje w „Książce”, a Rodzic czyta wiersz Z . Staneckiej . Po wysłuchaniu utworu Rodzic pyta o zawody pojawiające się w wierszu, na czym polegają, czy są dziecku znane .

    Polecenia:

    – Posłuchaj wiersza i przyjrzyj się mamie i tacie na obrazkach. Jaki zawód wykonuje mama, a jaki tata?

     – Powiedz, czym zajmuje się lekarz.

     – Powiedz, czym zajmuje się nauczyciel.

    Następnie dziecko wypowiada się na temat pracy swoich rodziców . Dziecko kończy rozpoczęte przez Rodzica zdania, np . Moja mama jest…, Mój tata zajmuje się…

    • „Co to jest praca?” – burza mózgów, próba znalezienia definicji . Rodzic przygotowuje  mikrofon i magnetofon . Zaprasza dziecko  do wzięcia udziału w wywiadzie . Zadaje  pytanie: Co to jest praca? I Dziecko wypowiada się do mikrofonu, następnie wspólnie słuchaj odtwarzanej odpowiedzi . Próba znaleziena odpowiedzi na pytanie czym jest praca.

    • „Dziwny zawód – muzyk” – rozmowa z dziećmi na temat: Czym zajmują się muzycy? (np . pani od rytmiki także jest muzykiem) . Rodzic prezentuje nagranie dźwięków fortepianu, gitary i skrzypiec, pokazuje dzieciom fotografie (jeśli to możliwe, najlepiej realne instrumenty) . Rozmawia o budowie instrumentów, o tym, jak powstaje dźwięk, w jaki sposób się na nich gra .

    FORTEPIAN

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DBIrR_AH_hjE%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR13iQh5ocGxEQr6Y2yNIt_O9Ly2OJS1BDvCPFORYzikgCKTjy1cE51iQko&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

    GITARA

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DvEsDYCanla4%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR2aA55GJTjLO9jHOmacqQpKvrqF7IUnzyeIq5oVLIWVqS0FIzq6Bp1-3jc&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

    SKRZYPCE

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D7JgRLxG8THA%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR01LfDgoX1PdnLGcAADrht0Kg5_M-gKTUIpAyMqLs8H1Omijp8kkKcgy-I&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

     

    1. Zajęcia popołudniowe

      • „Dzieci rosną” – zabawa naśladowcza . Dziecko pokazuje sposoby poruszania się: bobasów – na czworaka, dzidziusiów – w kucki, maluszków – marsz, bieg na palcach . Rodzic  gra np. na  tamburynie w zmiennym tempie . Ruchy zmieniają się na hasło: Dziecko rosną!

    • „Co kto robi?” – zabawa słownikowo-dydaktyczna, określanie charakterystycznych czynności wykonywanych przez przedstawicieli różnych zawodów .

    Filmik instruktażowy

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FzYkJUgCDdyc%3Ffbclid%3DIwAR3Kqq5BoaRq2hZ57EbasCx0DoS1--5k4i9MEq0O_PTb6aENnoxwPshq2Do&h=AT11PbexGxs-gWeM1vj-2oTv232OCdvQPLu6SYr3StIqDiTYBzfyulVuUqYamvo2FIMW1JeHwoXC75vgyJMR2tKCs8vVl6w79oX5L4uK5mrRoI7kSVxwbfkQedS5Go4S_MwAwA

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy