Dodał: anna Data: 20/05/2020 - 11:28:31
Grupa 2

      "Ludzie listy piszą, a listonosze donoszą"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • czerpie radość z zabaw ruchowych,

     • potrafi porównywać wielkości i układać koperty według rozmiaru,

    • wie, kim jest dyrygent,

    • uważnie słucha wierszy dla dzieci,

     • odwiedza miejsca użyteczności publicznej,

     • poznaje pracę listonosza,

     • rysuje po śladzie i wykonuje projekt własnego znaczka pocztowego,

    • rytmicznie recytuje tekst,

     • bawi się bezpiecznie .

    Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Wrzucamy listy” – zabawa z podskakiwaniem . Dziecko maszeruje i biega po sali . Na hasło: Wrzucamy listy – wyciągają w górę rękę „z listem”, podskakuje wysoko i naśladuje wrzucanie listu do skrzynki . Zabawa jest powtarzana kilka razy, ze zmianą ręki .

     • „Koperty” – porównywanie rozmiaru kopert, układanie według wielkości wzrastającej lub malejącej . Rodzic przygotowuje dla dzieci koperty w różnych rozmiarach . Dziecko krótko opowiada, do czego służą koperty, co się z nimi robi . Wskazuje koperty największe i najmniejsze . Następnie w parach układają koperty od najmniejszej do największej i odwrotnie . koperty w różnych rozmiarach

    • „Jestem muzykantem” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki . Rodzic  wyjaśnia dziecku słowo „dyrygent” i funkcję, jaką pełni dyrygent w orkiestrze (osoba kierująca wykonaniem utworu muzycznego przez orkiestrę lub chór) . Dziecko powtarza po rodzicu  słowa piosenki i gesty naśladujące grę na instrumentach .

    II. Zajęcia główne

    • „Listonosz” – wysłuchanie wiersza M . Terlikowskiej, przybliżenie dziecku postaci i zawodu listonosza . Rodzicczyta wiersz .

    Listonosz

     Przez ulice długie,

     od samego rana,

    idzie pan listonosz,

    torbę ma wypchaną.

    Czy pogoda, czy dzień mglisty

    pan listonosz nosi listy.

    Stuku-puku

    –        proszę wpuście listonosza.

    Pan listonosz listy niesie,

     nie pomyli się w adresie.

    Maria Terlikowska

    Nauczyciel prezentuje dzieciom ilustracje przedstawiające listonosza, pyta dzieci, czy też znają swojego listonosza, czy często do nich przychodzi .

    Zadaje pytania dotyczące doręczyciela i jego pracy, np .

    – Czym zajmuje się listonosz?

    – Na czym polega jego praca?

    – Jak chodzi ubrany?

    – Co ze sobą nosi?

    Dzieci dzielą się swoją wiedzą, nauczyciel, w razie konieczności, uzupełnia ich wiadomości . M. Terlikowska „Listonosz” [w:] „Antologia literatury dla najmłodszych”, oprac. A. Ożyńska-Zborowska, Wydawnictwo KAW, Warszawa 2002, s. 109, ilustracje przedstawiające listonosza

    • „Na poczcie” – spacer do najbliższego urzędu pocztowego, obserwacja pracy listonosza i pracowników poczty . Rodzic zabiera dziecko na spacer na pocztę . Przed wycieczką przypomina o bezpiecznym zachowaniu się na ulicy (poruszanie się w parach, nieodchodzenie od nauczyciela, przestrzeganie ustalonych reguł) . Wyjście na pocztę dobrze wcześniej ustalić z kierownikiem danego urzędu – może oprowadzić dzieci, opowiedzieć o swojej pracy . Po takiej wizycie dziecko mogą wspólnie przygotować podziękowanie dla pracowników poczty (praca plastyczna) i w zaadresowanej kopercie wrzucić je do skrzynki na kolejnym spacerze .

    • „Znaczki pocztowe” – ćwiczenie sprawności manualnej, rysowanie znaczka po śladzie i projektowanie obrazka . Rodzic pokazuje dziecku klaser ze znaczkami . Dziecko segreguje znaczki, dokonuje ich klasyfikacji . Opisuje wygląd tych, które podoba im się najbardziej . Następnie na karcie pracy rysuje znaczek po śladzie i projektują obrazek . klaser ze znaczkami, „Karty pracy” – karta 54., kredki
    znaczki: 1  2  3

    1. Zajęcia popołudniowe

    • „List” – zabawa logorytmiczna . Dziecko recytuje rymowankę ze zmiennym tempem (raz wolno, raz szybko) i ze zmienną dynamiką (raz cicho, raz głośno): Do lisicy myszka mała list na liściu napisała.

    • „Kto pierwszy doręczy?” – zabawa bieżna . Dziecko stoi w szeregu za Rodzicem. Naprzeciwko nich, na drugim końcu sali, wisi sylweta domu . Na sygnał dziecko biegnie do domu, aby doręczyć list – dotykają sylwety . Wraca spokojnym marszem na miejsce . RODZIC powtarza zabawę kilka razy .
    karta pracy 1  2

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy