Dodał: anna Data: 21/05/2020 - 08:41:26
Grupa 2

    "Porządek na głowie"

    Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • ćwiczy swoją sprawność,

    • wie, kto czym się posługuje w swojej pracy,

    • uczy się piosenki,

    • doskonali grę na instrumentach muzycznych,

    • uważnie słucha wiersza dla dzieci,

    • wypowiada się na bliskie tematy,

    • czerpie radość z zabaw ruchowych,

     • naśladuje w zabawie dorosłych .

     Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Tniemy jak nożyczki” – zabawa naśladowcza . Dziecko naśladuje cięcie nożyczkami . Na hasło: Małe nożyczki – jednocześnie wymachuje wyprostowanymi rękami w linii poziomej na krzyż oraz pionowo . Na hasło: Duże nożyce – w leżeniu na plecach wymachuje obunóż na krzyż w linii poziomej oraz pionowo .

    • „Co komu potrzebne?” – przyporządkowywanie odpowiednich akcesoriów przedstawicielom zawodów . Rodzic rozdaje dziecku obrazki z osobami różnych zawodów, np . kucharz, lekarz, pilot, malarz, listonosz, strażak, policjant . Na stolikach rozkłada obrazki z odpowiednimi akcesoriami: garnek, stetoskop, wóż strażacki, pędzel i farby, torba z listami, samolot, kajdanki . Dziecko  szuka obrazka pasującego do osoby z ich obrazka . Następnie siada na dywanie i nazywają swoją postać i jej akcesoria .

    1.  II. Zajęcia główne

    • „W salonie fryzjerskim” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wiersza L .J . Kerna „Dwa jeże”, poznanie pracy fryzjera, różnego rodzaju fryzur . Rodzic rozdaje dziecku obrazki przedstawiające fryzury wymieniane w wierszu: z przedziałkiem na głowie, loki, grzywki, fale, baczki, bez włosów, „na jeża” . Omawia je z dzieckiem . Zadaniem dziecka jest podnoszenie podczas słuchania wiersza obrazków przedstawiających fryzury, o których mowa . Rodzic czyta wiersz .

    Dwa jeże

    Przyszły do fryzjera dwa jeże.

    –        Niech pan nam powie,

     panie fryzjerze,

    Jakie się teraz nosi fryzury?

    – Hm… Jedni się czeszą po prostu do góry,

    Drudzy znowu z przedziałkiem,

    A inni golą się aż do skóry

    I chodzą bez włosów całkiem.

    Niektórzy czeszą się jak Włosi…

    –        A grzywki?

    –         Grzywki też się nosi.

    –          A loczki?

    –         Loczki można także.

    –        A pukle?

    –         Nosi się, a jakże.

    –         A fale?

    –        Z wolna powracają.

    –        A baczki?

    –         Rzadko, lecz bywają.

    –         A na jeża ktoś się czesze?

    –        O, proszę panów, całe rzesze.

    –         A pan uważa, że to modne?

    –         Nie tylko modne, lecz wygodne.

    –        Więc nas nie trzeba dzisiaj strzyc?

    –         Moim zdaniem, nic a nic.

    –        To niech pan chociaż,

    wie pan, tak z bliska,

     Wodą kolońską nas trochę spryska.

    –         Pf!… Pf!… Pf!… Pf!…

    –        Dziękujemy za to spryskanie.

    Do widzenia!

    –        Moje uszanowanie!

    Ludwik Jerzy Kern

     Po wysłuchaniu wiersza i prezentacji obrazków dziecko dzieli się swoimi doświadczeniami na temat pracy fryzjera . Opowiada o swoich wizytach w salonach fryzjerskich, różnych fryzurach (z rozróżnieniem na damskie i męskie), o potrzebie wizyt u fryzjera (dbanie o schludny, estetyczny wygląd) oraz o samodzielnym dbaniu o włosy (mycie, czesanie, ozdabianie spinkami, gumkami) .

    III. Zajęcia popołudniowe

     • „Zawijamy loki” – zabawa z turlaniem się . Dziecko jestw parze z rodzicem. Jedno kładzie się na dywanie, drugie klęka obok . Na hasło: Zawijamy loki – leżące dziecko jest turlane przez osobę ze swojej pary, raz w jedną, raz w drugą stronę . Później role się zmieniają .

    • „W salonie urody” – zabawa tematyczna w kąciku fryzjerskim . Dziecko, wykorzystując różne akcesoria fryzjerskie (nożyczki, grzebienie, szczotki, wałki, spinki, suszarki), odgrywają role fryzjerów i klientów, zamieniają się rolami . Rodzic zachęca, aby dziecko próbowało zachowywać się i rozmawiać między sobą jak dorośli w salonie fryzjerskim, pamiętając o zwrotach grzecznościowych .

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy