Dodał: anna Data: 21/05/2020 - 06:22:37
Grupa 2

    "Szyjemy stroje dla lalek"

     Przewidywane osirągnięcia dziecka:

     • uważnie słucha wiersza dla dzieci,

    • wie, co jest potrzebne do szycia,

    • rozumie istotę szycia jako czynności łączenia tkanin,

     • odróżnia dźwięki głośne i ciche,

     • potrafi estetycznie wykonać pracę plastyczną,

    • odróżnia sposób gry na różnych instrumentach,

     • w zabawie właściwie reaguje na sygnał nauczyciela,

    • doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz motorykę dłoni . 

    Przebieg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Tańcowała igła z nitką” – wysłuchanie wiersza J . Brzechwy . Nauczyciel czyta dzieciom wiersz .

     Tańcowała igła z nitką

    Tańcowała igła z nitką,

    igła – pięknie, nitka – brzydko.

     Igła cała, jak z igiełki,

    nitce plączą się supełki.

    Igła naprzód – nitka za nią:

    „Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”

     Igła biegnie drobnym ściegiem,

    a za igłą – nitka biegiem.

    Igła górą, nitka bokiem,

    igła zerka jednym okiem.

    Sunie zwinna, zręczna, śmigła.

    Nitka szepce: „Co za igła!”

    Tak ze sobą tańcowały,

    aż uszyły fartuch cały!

    Jan Brzechwa

    Nauczyciel pyta:

    -Co to znaczy, że igła tańczyła z nitką?

    - Jak się zakończył ich wspólny taniec?

    - Kto tańczył ładnie, a kto brzydko?

    Dziecko uczy się wierszyka na pamięć w czasie zabawy . Ustawia się w szeregu obok rodzca., podają sobie ręce, tworząc nitkę . RODZC stoi pierwszy – jest igłą . Deklamując wiersz, dziecko idą za RODZICEM, który prowadzi dziecko po sali w różnych kierunkach .

     • „Nie tylko igły i nici” – prezentacja akcesoriów krawieckich, pokaz nawlekania nici na igłę i podstawowego ściegu – fastrygi, łączenie tkanin . RODZIC pokazuje różne akcesoria krawieckie: igły (różnych grubości i wielkości), kolorowe nici, nożyczki, szpilki, kolorowe tkaniny, miarkę krawiecką . Wspólnie z dzieckiem ustala ich przeznaczenie i sposób wykorzystania . Prezentuje ścieg fastrygowy, łącząc nim kawałki tkanin . Dziecko  moze spróbować, pod opieką RODZICA, nawlec nitkę na igłę z większym oczkiem .

     II. Zajęcia główne

    • „Hop! Do góry” – śpiew ze zmienną dynamiką (raz ciszej, raz głośniej) . Rodzic wyjaśnia dziecku, co to jest chór (grupa osób śpiewających), czym się różni od orkiestry (grupa osób grających na instrumentach) . Dziecko dowiaduje się, że śpiewają chórem . Po zaśpiewaniu piosenki siadają w siadzie skrzyżnym przed nauczycielem . Ustalają wspólnie znaczenie gestów dyrygenta (dynamika zależy od odległości rozłożenia dłoni): obie dłonie rozstawione szeroko – śpiew w normalnej dynamice, dłonie ułożone blisko siebie – cichy śpiew . Pierwszym dyrygentem jest RODZIC. Nastepnie dziecko przejmują rolę dyrygenta .

    https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI

    • „Ubranka dla lalek i misiów” – ozdabianie ścinkami tkanin, tasiemek, koronek spodenek dla misia i sukienki dla lalki – praca z rodzicem . RODZIC demonstruje, jak można wykorzystać materiały, jak przycinać tkaniny i tasiemki . Zwraca uwagę na estetyczne wykonanie pracy i zapełnienie tkaninami całej sylwety . Następnie dzieli grupę na zespoły 3–4-osobowe i rozdaje im, do wyboru, sylwety spodenek lub sukienek . Dziecko naradza się, jak najlepiej ozdobić ubranko, wybiera potrzebne materiały . Wspólnie naklejają je na sylwety i po zakończeniu prezentują reszcie grupy .

     https://www.youtube.com/watch?v=yhOg2AqLNnQ

    III. Zajęcia popołudniowe

     • „Szyjemy na maszynie” – zabawa ruchowa z podskakiwaniem . Dziecko ustawia się w szeregu, za rodzicem . Na hasło: Igła – skaczą obunóż do przodu . Na hasło: Nitka – kładą ręce na ramiona dziecka przed sobą i biegną do przodu, w prawo i w lewo .

     • „Groszki i paski” – ćwiczenia grafomotoryczne w ogrodzie, kreślenie kredą na chodniku . W ogrodzie RODZIC rozdaje dziecku kredę w różnych kolorach . Zachęca dziecko do narysowania na chodniku wzorów, jakie można zobaczyć na tkaninach: paski, groszki, kratka, cętki, łatki, na jak największej powierzchni . Dziecko nazywa swoje wzory .

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy