Scenariusz zajęć online dla grupy III – 22.05.2020r.
Opracowała: mgr Justyna Anielak
Grupa: III (4 i 5 –latki)
Krąg tematyczny: ,,Sztuka bycia mądrym’’
Temat dnia: ,, Sztuka kupowania i oszczędzania”
Czas trwania: 45 minut
Pomoce dydaktyczne:
nożyczki, gazetki promocyjne z różnymi produktami, kartoniki z napisami i literami, koperty
4-latek:
5-latek:
„Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 1, ołówek
, „Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 2 i s. 32, kredki
Przewidywane osiągnięcia:
Dziecko:
– poznaje nominały banknotów i monet używanych w Polsce,
– liczy elementy w dostępnym zakresie,
– klasyfikuje produkty spożywcze według rodzaju oraz przyporządkowuje je do odpowiedniego sklepu lub działu handlowego,
– wykazuje się pamięcią i uwagą,
– dostrzega i kontynuuje rozpoczęty rytm,
– wykazuje zainteresowanie czytaniem i literami.
Przebieg zajęć głównych:
• „Pieniądze na zakupy” – pokaz monet i banknotów, zabawa ruchowa, ćwiczenie na spostrzegawczość wzrokową (karta pracy).
Na początku zabawy Rodzic demonstruje dzieciom banknoty i monety znajdujące się obecnie w obiegu, tłumaczy ich rolę w życiu społecznym, wskazując na wartość nabywczą pieniądza. Zwraca uwagę na różnorodność nominałów, a jednocześnie wartość monet i banknotów. Dziecko opisuje ich wygląd, porównują nominały.
Zabawa ruchowa: Wskocz na monetę
Na dywanie Rodzic rozkłada monety o różnym nominale 1,2,5 zł. Na przerwę w muzyce dziecko wskakuje na podniesioną do góry przez Rodzica monetę. Później dziecko nazywa nominał wybrany przez Rodzica.
4-latek: karta pracy w załączniku
Na koniec na karcie pracy dziecko przechodzi przez labirynt, aby dojść do monety.
5-latek: , „Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 1
Na koniec na karcie pracy dziecko przechodzi przez labirynt, zbierając jak najwięcej monet.
Pomoce: różne banknoty i monet
• „Delikatesy czy drogeria?” – zabawa dydaktyczna, klasyfikacja produktów
Rodzic umieszcza na dywanie kartoniki – szyldy z nazwami różnych sklepów. Dziecko, siedzi przy stoliku, wycina obrazki różnych produktów spożywczych i przemysłowych z gazetek promocyjnych. Grupuje produkty według sklepów, w jakich można je kupić.
Następnie dziecko przedstawia Rodzicowi swoje produkty i umieszcza je pod właściwymi
szyldami na dywanie.
4-latek: karta pracy w załączniku, ołówek
Kiedy wszystkie produkty zostaną prawidłowo sklasyfikowane, dziecko łączy na karcie
pracy rzeczy, które zrobione są z mleka z krową.
5-latek: , „Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 2 i s. 32, kredki
Kiedy wszystkie produkty zostaną prawidłowo sklasyfikowane, dziecko uzupełnia na karcie
pracy listę produktów, a następnie otacza pętlą na sklepowych półkach te produkty, które były na liście.
Pomoce: nożyczki, gazetki promocyjne z różnymi produktami
• „Worki z towarami” – ćwiczenia utrwalające literę „w”, dostrzeganie i kontynuowanie rytmu.
Rodzic daje dziecku kopertę, w której znajdują się kartoniki z napisami oraz napisy
pocięte na litery. Napisy to nazwy z literą „w”, takie jak: kawa, kowal, wagon, wata, waza, krowa, lawa, ława, waga, wrona, rower. Zadaniem dziecka jest ułożenie napisów z rozsypanki według wzoru na kartoniku.
4-latek:
Rodzic ustawia przed dzieckiem monety w wybranym przed siebie rytmie – dostosowanym do możliwości dziecka. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie rytmu poprzez ułożenie kolejnych monet.
5-latek: „Karty pracy. Powietrze” s. 33, kredki
Na zakończenie dziecko łączy na karcie pracy litery z odpowiednimi workami oraz kontynuuje rozpoczęty rytm.
Pomoce: kartoniki z napisami i literami, koperty