Dodał: anna Data: 21/05/2020 - 06:34:31
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 22.05.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Sztuka bycia mądrym’’

    Temat dnia: ,, Sztuka kupowania i oszczędzania”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    nożyczki, gazetki promocyjne z różnymi produktami, kartoniki z napisami i literami, koperty

     

    4-latek:

    Karta pracy w załączniku

    Monety

     

    5-latek:

    „Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 1, ołówek

    , „Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 2 i s. 32, kredki

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – poznaje nominały banknotów i monet używanych w Polsce,

    – liczy elementy w dostępnym zakresie,

    – klasyfikuje produkty spożywcze według rodzaju oraz przyporządkowuje je do odpowiedniego sklepu lub działu handlowego,

    – wykazuje się pamięcią i uwagą,

    – dostrzega i kontynuuje rozpoczęty rytm,

    – wykazuje zainteresowanie czytaniem i literami.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    • „Pieniądze na zakupy” – pokaz monet i banknotów, zabawa ruchowa, ćwiczenie na spostrzegawczość wzrokową (karta pracy).

     

    Na początku zabawy Rodzic demonstruje dzieciom banknoty i monety znajdujące się obecnie w obiegu, tłumaczy ich rolę w życiu społecznym, wskazując na wartość nabywczą pieniądza. Zwraca uwagę na różnorodność nominałów, a jednocześnie wartość monet i banknotów. Dziecko opisuje ich wygląd, porównują nominały.

     

    Zabawa ruchowa: Wskocz na monetę

    Na dywanie Rodzic rozkłada monety o różnym nominale 1,2,5 zł. Na przerwę w muzyce dziecko wskakuje na podniesioną do góry przez Rodzica monetę. Później dziecko nazywa nominał wybrany przez Rodzica.

     

    4-latek: karta pracy w załączniku

    Na koniec na karcie pracy dziecko przechodzi przez labirynt, aby dojść do monety.

     

    5-latek: , „Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 1

    Na koniec na karcie pracy dziecko przechodzi przez labirynt, zbierając jak najwięcej monet.

     

    Pomoce: różne banknoty i monet

     

    • „Delikatesy czy drogeria?” – zabawa dydaktyczna, klasyfikacja produktów

     

    Rodzic umieszcza na dywanie kartoniki – szyldy z nazwami różnych sklepów. Dziecko, siedzi przy stoliku, wycina obrazki różnych produktów spożywczych i przemysłowych z gazetek promocyjnych. Grupuje produkty według sklepów, w jakich można je kupić.

    Następnie dziecko przedstawia Rodzicowi swoje produkty i umieszcza je pod właściwymi

    szyldami na dywanie.

     

    4-latek: karta pracy w załączniku, ołówek

    Kiedy wszystkie produkty zostaną prawidłowo sklasyfikowane, dziecko łączy na karcie

    pracy rzeczy, które zrobione są z mleka z krową.

     

    5-latek: , „Karty pracy. Powietrze” s. 31 ćw. 2 i s. 32, kredki

     

    Kiedy wszystkie produkty zostaną prawidłowo sklasyfikowane, dziecko uzupełnia na karcie

    pracy listę produktów, a następnie otacza pętlą na sklepowych półkach te produkty, które były na liście.

     

    Pomoce: nożyczki, gazetki promocyjne z różnymi produktami

     

    • „Worki z towarami” – ćwiczenia utrwalające literę „w”, dostrzeganie i kontynuowanie rytmu.

     

    Rodzic daje dziecku kopertę, w której znajdują się kartoniki z napisami oraz napisy

    pocięte na litery. Napisy to nazwy z literą „w”, takie jak: kawa, kowal, wagon, wata, waza, krowa, lawa, ława, waga, wrona, rower. Zadaniem dziecka jest ułożenie napisów z rozsypanki według wzoru na kartoniku.

     

    4-latek:

    Rodzic ustawia przed dzieckiem monety w wybranym przed siebie rytmie – dostosowanym do możliwości dziecka. Zadaniem dziecka jest kontynuowanie rytmu poprzez ułożenie  kolejnych monet.

     

    5-latek: „Karty pracy. Powietrze” s. 33, kredki

    Na zakończenie dziecko łączy na karcie pracy litery z odpowiednimi workami oraz kontynuuje rozpoczęty rytm.

     

    Pomoce: kartoniki z napisami i literami, koperty

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy