Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „W domu najlepiej”
Temat zajęć: „Z mamą i tatą”
Termin: 26 maja 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– zdobywa doświadczenia pomagające zrozumieć stałość długości
– próbuje wykorzystywać proste metody pomiarowe
– potrafi dostrzec i określić pozytywne cechy najbliższych członków rodziny
– odczuwa więź emocjonalną z rodzicami
– dokonuje syntezy sylabowej
– odczytuje wyrazy
– odczuwa przyjemność planowania i sprawiania niespodzianek najbliższym osobom
– ma poczucie mocy sprawczej i wiarę we własne możliwości
– starannie wykonuje pracę plastyczną
– doskonali sprawność manualną podczas przewlekania wstążki
– śpiewa piosenkę
– zdobywa wiedzę przyrodniczą, nazywając zwierzęta i ich dzieci
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 – utrwalanie piosenki „Moja mama wszystko umie”. https://www.youtube.com/watch?v=UWKLegK7rtQ
Zadanie 2 – ćwiczenia w porównywaniu długości ”Zygzaki ze sznurka”- doskonalenie umiejętności posługiwania się wspólną miarą oraz szacowaniem długości „na oko”.
Dzieci otrzymują rożne tasiemki, skręcone sznurki, druciki i próbują najpierw bez ich rozplątania oszacować, który z nich jest najdłuższy. Następnie je prostują i mierzą, przykładając jeden do drugiego, oraz szeregują od najdłuższego do najkrótszego. Podsumowując wykonanie zadania, dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami.
Zadanie 3 - opracowanie listy atrybutów „Moja mama i mój tata”. Dzieci przygotowują dwa kartoniki z napisami: „mama”, „tata” i używając przymiotników, kończą zdanie: Moja mama jest…, Mój tata jest… Następnie opisują, czym się zajmują rodzice, co każdy najbardziej lubi, jaką niespodziankę chciałby dostać. Zastanawiają się, jaki prezent można podarować mamie i tacie z okazji ich święta, a także jaki prezent, nie zawsze materialny, można podarować im na co dzień. Zwracamy uwagę, że drobne rzeczy lub czynności mogą czasami sprawić większą przyjemność niż materialne prezenty.
Zadanie 4 – zabawa dydaktyczna w karcie pracy cz. 4, s. 38 „Czytamy” – utrwalenie poznanych liter, odczytywanie sylab i wyrazów. Dzieci odczytują sylaby zgodnie z kierunkiem strzałek i dokonują syntezy wyrazów: tuja, jagody, godło, miody oraz kuferek, kubek, wafelek, ko rek. W kolejnym ćwiczeniu łączą w pary sylaby tak, żeby utworzyły wyrazy (zebra, garnek, pajac, harfa, bułka) oraz wklejają obok całe wyrazy. W ostatnim ćwiczeniu czytają zdania i uzupełniają luki wyrazami, odpowiednio: hotel, foka, małpa.
Zadanie 5 - wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Kwiatki dla rodziców” z „Teczki małego artysty”. Dzieci wytłaczają kwiatki: jeden duży i trzy mniejsze. Wypychają dziurki w kwiatkach. Samodzielnie malują biały kwiatek. Na mniejszych kwiatkach przyklejają odpowiednio wycięte zdjęcia własne i rodzeństwa lub rysują postacie. Za pomocą wstążki przywiązują małe kwiatki do dużego kwiatka. Dzieci wręczają mamie kwiatki z okazji Dnia Matki i składają życzenia według własnego pomysłu, mogą zaśpiewać piosenkę „Moja mam umie wszystko”.
Dodatkowo:
– szukanie informacji w albumach przyrodniczych „Zwierzęta i ich dzieci”, zadaniem dzieci jest oglądanie i zebranie informacji o zwierzętach i ich młodych: jak się nazywają, jak wyglądają, jakie mają cechy wspólne.
Na jutrzejsze zajęcia przygotowujemy:
-kartoniki z sylabami, z których można poskładać wyrazy