Dodał: anna Data: 24/05/2020 - 10:54:03
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „W domu najlepiej”

     

     

    Temat zajęć: „Z mamą i tatą”

    Termin: 26 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – zdobywa doświadczenia pomagające zrozumieć stałość długości

    – próbuje wykorzystywać proste metody pomiarowe

    – potrafi dostrzec i określić pozytywne cechy najbliższych członków rodziny

    – odczuwa więź emocjonalną z rodzicami

    – dokonuje syntezy sylabowej

    – odczytuje wyrazy

    – odczuwa przyjemność planowania i sprawiania niespodzianek najbliższym osobom

    – ma poczucie mocy sprawczej i wiarę we własne możliwości

    – starannie wykonuje pracę plastyczną

    – doskonali sprawność manualną podczas przewlekania wstążki

    – śpiewa piosenkę

    – zdobywa wiedzę przyrodniczą, nazywając zwierzęta i ich dzieci

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 – utrwalanie piosenki „Moja mama wszystko umie”. https://www.youtube.com/watch?v=UWKLegK7rtQ

     

    Zadanie 2 – ćwiczenia w porównywaniu długości ”Zygzaki ze sznurka”- doskonalenie umiejętności posługiwania się wspólną miarą oraz szacowaniem długości „na oko”.

    Dzieci otrzymują rożne tasiemki, skręcone sznurki, druciki i próbują najpierw bez ich rozplątania oszacować, który z nich jest najdłuższy. Następnie je prostują i mierzą, przykładając jeden do drugiego, oraz szeregują od najdłuższego do najkrótszego. Podsumowując wykonanie zadania, dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

     

    Zadanie 3 - opracowanie listy atrybutów „Moja mama i mój tata”. Dzieci przygotowują dwa kartoniki z napisami: „mama”, „tata” i używając przymiotników, kończą zdanie: Moja mama jest…,  Mój tata jest… Następnie  opisują, czym się zajmują rodzice, co każdy najbardziej lubi, jaką niespodziankę chciałby dostać. Zastanawiają się, jaki prezent można podarować mamie i tacie z okazji ich święta, a także jaki prezent, nie zawsze materialny, można podarować im na co dzień. Zwracamy uwagę, że drobne rzeczy lub czynności mogą czasami sprawić większą przyjemność niż materialne prezenty.

     

    Zadanie 4 – zabawa dydaktyczna w karcie pracy cz. 4, s. 38 „Czytamy” – utrwalenie poznanych liter, odczytywanie sylab i wyrazów. Dzieci odczytują sylaby zgodnie z kierunkiem strzałek i dokonują syntezy wyrazów: tuja, jagody, godło, miody oraz kuferek, kubek, wafelek, ko rek. W kolejnym ćwiczeniu łączą w pary sylaby tak, żeby utworzyły wyrazy (zebra, garnek, pajac, harfa, bułka) oraz wklejają obok całe wyrazy. W ostatnim ćwiczeniu czytają zdania i uzupełniają luki wyrazami, odpowiednio: hotel, foka, małpa.

     

    Zadanie 5 -  wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Kwiatki dla rodziców”  z „Teczki małego artysty”. Dzieci wytłaczają kwiatki: jeden duży i trzy mniejsze. Wypychają dziurki w kwiatkach. Samodzielnie malują biały kwiatek. Na mniejszych kwiatkach przyklejają odpowiednio wycięte zdjęcia własne i rodzeństwa lub rysują postacie. Za pomocą wstążki przywiązują małe kwiatki do dużego kwiatka. Dzieci wręczają mamie kwiatki z okazji Dnia Matki i składają życzenia według własnego pomysłu, mogą zaśpiewać piosenkę „Moja mam umie wszystko”.

     

    Dodatkowo:

    – szukanie informacji w albumach przyrodniczych „Zwierzęta i ich dzieci”, zadaniem dzieci jest oglądanie i zebranie informacji o zwierzętach i ich młodych: jak się nazywają, jak wyglądają, jakie mają cechy wspólne.

    Na jutrzejsze zajęcia przygotowujemy:

    -kartoniki z sylabami,  z których można poskładać wyrazy

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy