Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „W domu najlepiej”
Temat zajęć: „Rodzinne zajęcia i zabawy”
Termin: 28 maja 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– potrafi ruchem naśladować określone czynności
– dostrzega wartość aktywnych form spędzania wolnego czasu z rodziną
– zwraca uwagę na prawidłową dykcję i regulację oddechu podczas mówienia wiersza
– doskonali procesy pamięciowe
– stosuje określenia przymiotnikowe charakteryzujące dom rodzinny
– prawidłowo formułuje zdania z przymiotnikami
– odczuwa wyjątkowość własnego domu i panujących w nim zwyczajów
– dostrzega własną rolę w rodzinie
– poprawnie wyznacza wynik dodawania z dwoma lub trzema składnikami
– szereguje elementy zgodnie ze wzrastającą ilością
– wymienia nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 – utrwalanie piosenki „Moja mama wszystko umie”. https://www.youtube.com/watch?v=UWKLegK7rtQ
Zadanie 2- zagadki pantomimiczne „Co lubimy robić razem?”. Dzieci wypowiadają się, co lubią robić w domu razem z rodzicami, w co się wspólnie bawią, jak spędzają razem wolny czas. Następnie przedstawiają ulubione czynności bez słów, za pomocą mimiki i gestów. Rodzice odgadują, a później zamieniają się rolami.
Zadanie 3 - wysłuchanie i nauka na pamięć wiersza „Bajka dla mamy” H. Bechlerowej.
Mam laseczkę czarodziejską.
Usiądź, mamo, na tapczanie
i nic nie mów, patrz i czekaj,
a zobaczysz, co się stanie.
Stuknę laską, powiem szeptem:
„Niech się zacznie czar dla mamy”.
Już z podłogi rosną, rosną
kolorowe tulipany.
Stuknę w szafę. Drzwi się same
otwierają po cichutku
i już z szafy wyskakuje
pięć wesołych krasnoludków.
I zrywają tulipany,
i przy tobie stają wkoło.
Każdy bukiet ci podaje,
a ty śmiejesz się wesoło.
A ty śmiejesz się i dziwisz:
– Tak się tylko w bajce dzieje!
– To dla ciebie bajka, mamo,
jestem przecież czarodziejem.
Po wysłuchaniu treści wiersza dzieci odpowiadają na pytania, np. W kogo zmieniło się dziecko? Jakie kwiaty wyczarował dla mamy czarodziej? Kto wyszedł z szafy? W jaki sposób zareagowała mama na czary?
Następnie zachęcamy dzieci do nauki wiersza na pamięć przez rytmiczne powtarzanie.
Zadanie 4 -
Zadanie 4 - zabawa słowna metodą niedokończonych zdań „Mój dom jest…”. Prosimy, aby dzieci dokończyły kolejne zdania: Mój dom jest…, W moim domu często…, Dom to miejsce, gdzie…, Zawsze w moim domu mogę…
Zadanie 5 - zabawa matematyczna „Cyferkowe kręgle” oraz wykonanie ćwiczenia w Karcie pracy cz. 4, s. 41-42 – doskonalenie umiejętności wyznaczania wyniku dodawania. Przygotowujemy około dziesięciu kręgli. Możemy użyć gotowych zabawek lub zrobić je wraz z dziećmi z butelek po wodzie mineralnej. Każdy kręgiel powinien mieć naklejoną lub narysowaną flamastrem cyfrę od 1 do 5. Dzieci rzucają piłką, a następnie dodają do siebie cyfry z przewróconych kręgli i zapisują działania dodawania na kartce. Po skończonej zabawie dzieci przystępują do wykonania zadania na karcie pracy: wyznaczają wyniki dodawania oraz łączą kostki domina, zaczynając od tej, która ma najwięcej kropek, i kończąc na tej, która ma ich najmniej.
Zadanie 6 - oglądanie filmu edukacyjnego „Nauka miesięcy”.
https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI
Zadanie 7 - wykonanie pracy technicznej „Talerz z miesiącami”. Można zastąpić materiały pokazane na zdjęciach: np. talerz papierowy pokolorować na cztery kolory odpowiadające porom roku i dodatkowo zapisać na nich nazwy pór roku, jeśli nie mamy talerza można wyciąć koło z bloku technicznego, a spinacze do bielizny zastąpić paskami papieru.