Dodał: Anna Data: 25/05/2020 - 01:50:32
Grupa 2

     

    "MOJA MAMA I MOJ TATA"

     Przewidywane osiągnięcia:

     • prawidłowo reaguje na sygnał nauczyciela,

    • swobodnie mówi o swoich rodzicach,

    • rozpoznaje, kiedy śpiewa chłopiec, a kiedy dziewczynka, • rozpoznaje i odróżnia garderobę damską i męską,

    • łączy elementy w pary i liczy liczbę par,

     • czerpie radość z zabaw ruchowych,

    • rozmawia na bliskie tematy .

     Przebieg dniay:

    1. Zajęcia poranne

     • „Idziemy na spacerek” – zabawa orientacyjno-porządkowa, utrwalenie umiejętności ustawiania się w szyku parami . Dziecko maszeruje i biegaa po sali w rytm np. tamburyna . Na hasło: Na spacer – ustawia się w parę z rodzicem .

    • „Moja mama to… Mój tata to…” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, prezentacja imion i krótka charakterystyka rodziców . Rodzic pokazuje dziecku rodzinne zdjęcie.Dziecko opowiada o swoich rodzicach: imiona, wygląd zewnętrzny, ulubione czynności, potrawy .

    1. Zajęcia główne

    • „Życzenia dla mamy”

    "Kocham Ciebie tato"– wysłuchanie i omówienie treści piosenek.

    • „Czyja to szafa?” – rozpoznawanie, nazywanie i segregowanie garderoby . Rodzic rozkłada na dywanie obrazki i fotografie przedstawiające męską i damską odzież i inne akcesoria, np . rajstopy, sukienki, szpilki, pantofle męskie, kapelusze, krawaty, korale, maszynki do golenia . Obok nich układa sylwetę kobiety i mężczyzny . Dziecko wybiera kolejno obrazki, nazywa przedstawione na nich przedmioty i kładzie je odpowiednio przy sylwecie kobiety lub mężczyzny . Na koniec wymieniają wszystkie części garderoby noszone przez kobiety i mężczyzn: Kobiety zwykle noszą…, Mężczyźni zwykle noszą… Uwaga! Do zajęć można też wykorzystać prawdziwe ubrania i akcesoria . Dzieci mogą się w nie przebrać i udawać dorosłych . obrazki, fotografie męskiej i damskiej odzieży i innych akcesoriów, sylwety kobiety i mężczyzny

     • „W szafie rodziców” – zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i liczby pojedynczych elementów . Na wstępie nauczyciel wręcza dzieciom niedobrane w pary rękawiczki i skarpetki damskie i męskie . Dziecko próbuje dobrać je w pary . Następnie wyjaśnia, dlaczego w taki sposób połączyły skarpetki; powinny wyjaśnić, że dwie takie same skarpetki (rękawiczki itd .) tworzą parę . Można także poprosić, żeby dzieci policzyły, ile jest pojedynczych sztuk i ile par można z nich skompletować . Następnie dzieci dzielą te elementy garderoby na dwie grupy . W jednej mają się znaleźć te, które mogą należeć do pań, a w drugiej te, które na pewno będą należeć do panów . Na koniec dzieci na karty pracy łączą ze sobą prezenty dla mamy i osobno prezenty dla taty . „Karty pracy” – karta 55.

    1. Zajęcia popołudniowe

    • „Jak pomóc mamusi?” – rozmowa kierowana po wysłuchaniu wiersza „Krasnoludki” Z . Staneckiej . Rodzic zaprasza dzieko do wysłuchania wiersza .

    "Krasnoludki "

    Krasnoludki po kryjomu

     pomagają mamie w domu.

    To wyniosą worek śmieci,

    to zabawią młodsze dzieci.

    A gdy czasu więcej mają,

     wtedy pranie poskładają

    lub zakupy wniosą w siatkach,

    choć to sprawa jest niełatwa.

    Bo gdy jesteś krasnoludkiem,

     ręce masz bardzo malutkie,

     małą głowę, małe nóżki,

    mały brzuszek i paluszki.

     Jednak, chociaż taki mały,

    jesteś miły i wytrwały,

    to ważniejsze jest od bródki,

    którą leśne krasnoludki

    bardzo długo zapuszczają

     i od czapek, które mają

    krasnoludki znane z bajek,

    te, co używają fajek.

     Ty nie musisz nosić brody

     ani czapki, ani fajki,

    żeby zostać krasnoludkiem

    najprawdziwszym… tak jak z bajki.

    Zofia Stanecka

    Po wysłuchaniu wiersza dzieco opowiada, jak krasnoludki w wierszu pomagają mamie (wynoszą śmieci, bawią dzieci, składają pranie, wnoszą zakupy) . Rodzic pyta, czy dziecko też jest takimi krasnoludkami, czy pomaga w domu, co robi . Dziecko kończy zdanie: Jestem krasnoludkiem, bo… lub Będę krasnoludkiem i… Rodzic może podpowiadać różne czynności, które dziecko może samodzielnie wykonywać w domu .

    rodzina

    mama

    tata

    sukienka1

    szpilki

    buty męskie

    golarka

    korale

    rajstopy

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy