Dodał: anna Data: 26/05/2020 - 07:49:15
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 29.05.2020r.

     

     

    Opracowała: Anna Frankowska

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: Aktywnie, rodzinnie, zdrowo

     Temat dnia:

    Przewidywane osiągnięcia:

    – doskonali analizę i syntezę głoskową oraz sprawność grafomotoryczną,

    – wykorzystuje różne środki wyrazu w celu przekazania informacji,

    – potrafi wypowiadać się na temat pracy zawodowej i domowej rodziców,

    – nabiera śmiałości w prezentowaniu własnych umiejętności i wypowiadaniu się na forum grupy,

     – wzbogaca wiedzę na temat zawodów i zajęć wykonywanych przez różne osoby.

     

    Przebieg zajęć głównych:

     „W poszukiwaniu litery «z»” – doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami. Rodzic prosi dzieci o podawanie słów z głoską „z” w nagłosie, wygłosie i śródgłosie. Każde słowo dzieci dzielą na sylaby i głoskują. Następnie rodzic głoskuje słowa, a dzieci dokonują syntezy. W dowolnych książkach wyszukują litery „z” na stronie.

     

    Na  karcie pracy kolorujemy okienka oznaczające miejsce głoski „z” oraz rysujemy po śladzie zamek i wzory literopodone.

     Pięciolatki  „Karty pracy. Powietrze” s. 38, kredki

    Czterolatki wykonują karty pracy które umieszczam w zdjęciach: 1 2  3 4

     

    „Powiedz, kim jest, co robi” – zabawa słowna, zagadki ruchowo-naśladowcze, wzbogacenie wiedzy na temat różnych zawodów i ich znaczenia, doskonalenie umiejętności odgrywania przyjętej roli. Rodzic organizuje zabawę na zasadzie rundki z piłką: wymienia nazwę zawodu, a dzieci krótko opisują, co dana osoba robi, np. kucharz – gotuje, piekarz – piecze chleb, lekarz – leczy ludzi, weterynarz – leczy zwierzęta, krawcowa – szyje ubrania, szewc – naprawia buty. Następnie dzieci naśladują czynności osób, wykonujących różne zawody, a  rodzic, dostrzegając znaczenie zarówno pracy zawodowej, jak i domowej. Wymieniają korzyści, jakie przynosi praca, zastanawiają się, co by było, gdyby nikt nie wykonywał danej pracy, podają nazwy zawodów, które wykonują ich bliscy.

     

    Dzieci wykonują ćwiczenia na kartach pracy – nazywają przedstawicieli zawodów i łączą z nimi przedmioty potrzebne w ich pracy.

    Pięciolatki „Karty pracy. Powietrze” s. 39, kredki

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy