Scenariusz zajęć online dla grupy III – 29.05.2020r.
Opracowała: Anna Frankowska
Grupa: III (4 i 5 –latki)
Krąg tematyczny: Aktywnie, rodzinnie, zdrowo
Temat dnia:
Przewidywane osiągnięcia:
– doskonali analizę i syntezę głoskową oraz sprawność grafomotoryczną,
– wykorzystuje różne środki wyrazu w celu przekazania informacji,
– potrafi wypowiadać się na temat pracy zawodowej i domowej rodziców,
– nabiera śmiałości w prezentowaniu własnych umiejętności i wypowiadaniu się na forum grupy,
– wzbogaca wiedzę na temat zawodów i zajęć wykonywanych przez różne osoby.
Przebieg zajęć głównych:
„W poszukiwaniu litery «z»” – doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami. Rodzic prosi dzieci o podawanie słów z głoską „z” w nagłosie, wygłosie i śródgłosie. Każde słowo dzieci dzielą na sylaby i głoskują. Następnie rodzic głoskuje słowa, a dzieci dokonują syntezy. W dowolnych książkach wyszukują litery „z” na stronie.
Na karcie pracy kolorujemy okienka oznaczające miejsce głoski „z” oraz rysujemy po śladzie zamek i wzory literopodone.
Pięciolatki „Karty pracy. Powietrze” s. 38, kredki
Czterolatki wykonują karty pracy które umieszczam w zdjęciach: 1 2 3 4
„Powiedz, kim jest, co robi” – zabawa słowna, zagadki ruchowo-naśladowcze, wzbogacenie wiedzy na temat różnych zawodów i ich znaczenia, doskonalenie umiejętności odgrywania przyjętej roli. Rodzic organizuje zabawę na zasadzie rundki z piłką: wymienia nazwę zawodu, a dzieci krótko opisują, co dana osoba robi, np. kucharz – gotuje, piekarz – piecze chleb, lekarz – leczy ludzi, weterynarz – leczy zwierzęta, krawcowa – szyje ubrania, szewc – naprawia buty. Następnie dzieci naśladują czynności osób, wykonujących różne zawody, a rodzic, dostrzegając znaczenie zarówno pracy zawodowej, jak i domowej. Wymieniają korzyści, jakie przynosi praca, zastanawiają się, co by było, gdyby nikt nie wykonywał danej pracy, podają nazwy zawodów, które wykonują ich bliscy.
Dzieci wykonują ćwiczenia na kartach pracy – nazywają przedstawicieli zawodów i łączą z nimi przedmioty potrzebne w ich pracy.
Pięciolatki „Karty pracy. Powietrze” s. 39, kredki