Dodał: anna Data: 26/05/2020 - 08:09:28
Grupa 2

    "Ja kocham, Ty kochasz, my kochamy"

     Przewidywane osiągnięcia dziecka:

     • prawidłowo reaguje na sygnał nauczyciela,

    • wie, gdzie jest położone serce,

    • wyczuwa jego bicie,

    • naśladuje bicie serca klaskaniem,

     • wykonuje piosenkę z podziałem na role,

    • porusza się swobodnie w rytm muzyki,

    • wymienia powody, dla których kocha swoich rodziców,

     • układa obrazki historyjki obrazkowej we właściwej kolejności,

    • snuje przypuszczenia, stawia hipotezy,

    • rytmicznie recytuje tekst .

    Przebieg dnia:

    1. Zajęcia poranne

     • zabawa ruchowa

    • „Bijące serduszka” – zabawa rytmiczna, określanie położenia serca w klatce piersiowej, wyczuwanie jego rytmicznego bicia, naśladowanie bicia za pomocą tupania, klaskania . Dziecko próbuje swoją dłonią wyczuć bijące serce . Słucha też bicia serca rodzica, przykładając ucho do klatki piersiowej. Następnie rodzic zachęca do biegania, skakania, robienia przysiadów, wymachów rąk i nóg . Prosi, aby po ćwiczeniach dziecko znowu sprawdziło, jak bije serce (szybciej, głośniej, mocniej) . Dziecko ponownie za pomocą klaskania i tupania naśladują miarowy rytm pracy serca .

     II. Zajęcia główne

     •  "Życzenia dla mamy", "KochamCiebie tato"- nauka piosenek

    • „Kwiaty” – zabawa ruchowa . Rodzic kłada na podłodze pięć, sześć małych kolorowych kółek o średnicy 6–10 cm wyciętych z kartonu .Dziecko otrzymuje po dwie kolorowe piłeczki . Rodzic odtwarza nagranie . Dziecko tańczy do muzyki po całej sali, eksponując ruchem dłonie z piłeczkami . Na przerwę w muzyce układa piłeczki wokół kółek na podłodze, tworząc kwiaty . Wokół kółka o średnicy 6–10 cm można ułożyć pięć, maksymalnie sześć piłeczek . Następnie dziecko odchodzi na bok i obserwują efekt plastyczny . Podczas powtórzeń zabawy Rodzic zmienia ułożenie kółek . Kwiaty mogą tworzyć np . duże koło, linię, trójkąt, prostokąt lub być w rozsypce . CD Utwory – „Rondo z Sonaty c-moll” J. Dussika

    https://www.youtube.com/watch?v=Zs_umJz110U

     

     • „Kocham moich rodziców, bo…” – rundka słowna, wymienianie powodów, dla których kocha się swoich rodziców, pogłębianie więzi rodzinnych . Dziecko irodzic  siedzą obok siebie. Rodzic prosi, żeby dziecko zastanowiło się, dlaczego kocha swoich rodziców . Każde dziecko powinno zamknąć na chwilę oczy i przypomnieć sobie, co rodzice robią dla nich, jak okazują im miłość, jak się poświęcają .  Dziecko kolejno dokończy zdanie: Kocham moich rodziców, bo… Rodzic powinien zachęcić dzieci do tworzenia własnych wypowiedzi, do niepowielania odpowiedzi podanych przez koleżanki i kolegów . Warto zwrócić uwagę na niematerialny aspekt miłości rodzicielskiej .

     • „Prezent dla rodziców” – ćwiczenie logicznego myślenia, zaznaczanie prawidłowej kolejności obrazków na karcie pracy . Dziecko ogląda obrazki na karcie pracy, próbuje opowiedzieć historyjkę i dostrzec logiczną kolejność obrazków . Następnie w okienka obok obrazków wstawiają odpowiednią liczbę kropek . „Karty pracy” – karta 56.,

    III. Zajęcia popołudniowe

    • „O czym marzą rodzice?” – burza mózgów, rozważania na temat marzeń dorosłych, czym się różnią od dziecięcych . Dziecko siedzi na dywanie, zamyka oczy i słucha rodzica: Marzenie to częste myślenie, mówienie o tym, co bardzo chcemy mieć, co bardzo chcemy robić lub dostać, czego nam brakuje. Pomyś, o czym marzą Wasi rodzice, czego bardzo chce mama, a czego tata. Dziecko otwiera oczy i opowiada o marzeniach rodziców, słucha wypowiedzi innych dzieci . Następnie znów zamyka  oczy i przypomina sobie własne marzenia . Opowiada o nich i porównuje z marzeniami rodziców: czy są takie same, czy mogą się spełnić, czy dziecko może pomóc je zrealizować .

    • „Prezenty” – zabawa logorytmiczna . Dziecko wykonuje rymowankę najpierw w rytmie ćwierćnutowym, a przy powtórce w rytmie ósemkowym:

    Tatusiowi dam łopatkę, a mamusi pieska w kratkę.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy