Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Świętujemy razem Dzień Dziecka”
Temat zajęć: „Różne dzieci, te same potrzeby”
Termin: 3 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– poznaje podstawowe prawa dzieci oparte na zapisach Konwencji o Prawach Dziecka
– wypowiada się na temat swoich praw
– potrafi uczestniczyć w dyskusji, argumentując wyrażone zdanie oraz słuchając wypowiedzi innych osób
– wie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa
– utrwala znajomość schematu ciała człowieka
– potrafi narysować dzieci z różnych stron świata, uwzględniając charakterystyczne elementy wyglądu
– ma świadomość równości wszystkich dzieci wobec praw oraz rozumie konieczność ich przestrzegania
– potrafi przedstawiać informacje w formie piktogramów
– poznaje nazwę organizacji UNICEF
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 - omówienie podstawowych praw dziecka „Mamy swoje prawa”. Opowiadamy o „Konwencji o prawach dziecka” i o zapisanych tam prawach, jakie mają dzieci na całym świecie: Każde dziecko, bez względu na to, gdzie mieszka, kim są jego rodzice, jak wygląda, ma takie same prawa. Każde dziecko powinno być traktowane z szacunkiem i tolerancją. Podajemy przykłady podstawowych praw dziecka: prawo do życia w rodzinie, prawo do nauki, opieki medycznej, mieszkania w bezpiecznym miejscu, do zabawy i odpoczynku. Pytamy dzieci czy wiedzą, do czego mają prawo. Podpowiadamy: życie w pokoju, bez wojen, bez przemocy oraz o tolerancji i o szanowaniu dla innych (osób niepełnosprawnych, innego wyznania, innej kultury)
Zadanie 2 - oglądanie filmu „Prawa dzieci” https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4
Zadanie 3 - wykonanie ćwiczeń w Karcie Pracy cz. 4, s. 47 i 48
-dzieci uzupełniają naklejkami ilustracje przedstawiające podstawowe prawa dziecka, wypowiadają się na temat posiadanych praw, próbują samodzielnie nazwać prawa przedstawione na ilustracjach
-dzieci łączą wszystkie dzieci liniami z rysunkiem księgi, w której spisano prawa dziecka
Zadanie 4 - nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”. https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Zadanie 5 - poszerzenie słownika dzieci o nazwę organizacji UNICEF, niosącej pomoc dzieciom na całym świecie
https://www.youtube.com/watch?v=u0wQY7FL7Hs&list=PLd12Kghz-AECBWN-z6kGlGuIpq_7zJ-Y5&index=1
Zadanie 6 - wykonanie plakatu „Prawa dzieci” (na zdjęciu). Na kartonie dzieci rysują kształt Ziemi, pomagamy dzieciom zaznaczyć kontynenty. Przypominamy, że w każdym miejscu na Ziemi ludzie się czymś od siebie różnią. Malując lub rysując mieszkańców Ziemi, należy o tym pamiętać. Dzieci mogą malować palcami, pędzelkiem, rysować kredkami lub mazakami. Na zakończenie podpisujemy plakat: Prawa Dzieci.
Na jutrzejsze zajęcia potrzebujemy:
-surowy makaron z dziurkami, żyłkę lub wstążkę, koraliki, piórka, filce, guziki, słomki, nożyczki (będziemy wykonywać indiańskie pióropusze i biżuterię)