Dodał: anna Data: 31/05/2020 - 04:18:51
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Świętujemy razem Dzień Dziecka”

     

     

    Temat zajęć: „Różne dzieci, te same potrzeby”

     

    Termin: 3 czerwca 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – poznaje podstawowe prawa dzieci oparte na zapisach Konwencji o Prawach Dziecka

    – wypowiada się na temat swoich praw

    – potrafi uczestniczyć w dyskusji, argumentując wyrażone zdanie oraz słuchając wypowiedzi innych osób

    – wie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa

    – utrwala znajomość schematu ciała człowieka

    – potrafi narysować dzieci z różnych stron świata, uwzględniając charakterystyczne elementy wyglądu

    – ma świadomość równości wszystkich dzieci wobec praw oraz rozumie konieczność ich przestrzegania

    – potrafi przedstawiać informacje w formie piktogramów

    – poznaje nazwę organizacji UNICEF

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

    Zadanie 1 - omówienie podstawowych praw dziecka „Mamy swoje prawa”. Opowiadamy o „Konwencji o prawach dziecka” i o zapisanych tam prawach, jakie mają dzieci na całym świecie: Każde dziecko, bez względu na to, gdzie mieszka, kim są jego rodzice, jak wygląda, ma takie same prawa. Każde dziecko powinno być traktowane z szacunkiem i tolerancją. Podajemy przykłady podstawowych praw dziecka: prawo do życia w rodzinie, prawo do nauki, opieki medycznej, mieszkania w bezpiecznym miejscu, do zabawy i odpoczynku. Pytamy dzieci czy wiedzą, do czego mają prawo. Podpowiadamy: życie w pokoju, bez wojen, bez przemocy oraz o tolerancji i o szanowaniu dla innych (osób niepełnosprawnych, innego wyznania, innej kultury)

     

    Zadanie 2 - oglądanie filmu „Prawa dzieci” https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4 

    Zadanie 3 - wykonanie ćwiczeń w Karcie Pracy cz. 4, s. 47 i 48

    -dzieci uzupełniają naklejkami ilustracje przedstawiające podstawowe prawa dziecka, wypowiadają się na temat posiadanych praw, próbują samodzielnie nazwać prawa przedstawione na ilustracjach

    -dzieci łączą wszystkie dzieci liniami z rysunkiem księgi, w której spisano prawa dziecka

     

    Zadanie 4 - nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”. https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

    Zadanie 5 - poszerzenie słownika dzieci o nazwę organizacji UNICEF, niosącej pomoc dzieciom na całym świecie

    https://www.youtube.com/watch?v=u0wQY7FL7Hs&list=PLd12Kghz-AECBWN-z6kGlGuIpq_7zJ-Y5&index=1

     

    Zadanie 6 - wykonanie plakatu „Prawa dzieci” (na zdjęciu). Na kartonie dzieci rysują kształt Ziemi, pomagamy dzieciom zaznaczyć kontynenty. Przypominamy, że w każdym miejscu na Ziemi ludzie się czymś od siebie różnią. Malując lub rysując mieszkańców Ziemi, należy o tym pamiętać. Dzieci mogą malować palcami, pędzelkiem, rysować kredkami lub mazakami. Na zakończenie podpisujemy plakat: Prawa Dzieci.

     

    Na jutrzejsze zajęcia potrzebujemy:

    -surowy makaron z dziurkami, żyłkę lub wstążkę, koraliki, piórka, filce, guziki, słomki, nożyczki (będziemy wykonywać indiańskie pióropusze i biżuterię)

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy