Dodał: anna Data: 02/06/2020 - 09:41:18
Grupa 2

    "Dzieci z całego świata"

    Przewidywane osirągnięcia dzieckay:

    • czerpie radość z zabawy,

     • słucha mowy w obcym języku, 

    • poznaje dzieci – mieszkańców z całego świata,

    • zaznacza na mapie, skąd pochodzą,

     • odgrywa role dzieci w zabawie,

    • wymyśla afrykański taniec,

    • rozpoznaje osobę po opisie słownym,

    • rytmicznie recytuje tekst .

    Przebieąg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Na całym świecie są dzieci” – słuchanie krótkich fragmentów wypowiedzi w obcych językach . Dzieci słuchają krótkich nagrań mowy lub piosenek w językach z różnych kontynentów . Jeśli słowa są proste, mogą spróbować je powtórzyć .

    II. Zajęcia główne

    • „Przyjaciele” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem „Wycinanek-składanek” . Dziecko siedzi przy stoliku . Ogląda sylwety, a następnie patrząy  na rodzica demonstrującego, w jaki sposób należy wypchnąć postacie dzieci z różnych kontynentów oraz połączyć je rękami za pomocą gotowych nacięć . Po wykonaniu pracy dziecko siadzi na dywanie . Nadaje wymyślone imiona dzieciom z sylwet . Opisuje je . Rodzic zadaje pytania pomocnicze dotyczące koloru włosów, skóry i oczu . Pomaga zaznaczyć na mapie świata kontynenty, z których pochodzą dzieci z sylwet, czyli Afrykę, Azję i Europę . Jednocześnie pokazuje kilka ilustracji przedstawiających charakterystyczne krajobrazy tych kontynentów .

    • „Jak miło Cię widzieć” – scenki dramowe z wykorzystaniem sylwet z „Wycinanek-składanek” . Rodzic pyta dziecko, o czym mogłyby porozmawiać ze sobą dzieci z różnych stron świata, gdyby się spotkały i znały wspólny język lub w co mogłyby się pobawić . Namawia dziecko do przedstawienia krótkich scenek z użyciem sylwet (wcześniej należy je rozłączyć) . Aranżuje miejsce do odgrywania scenek . Zachęca również do zabawy w porozumiewanie się „językiem jumbo, jumbo” bazującym na wskazanych dwóch słowach oraz mimice . sylwety z „Wycinanek-składanek”

    • „Afrykański taniec” – improwizacja ruchowa w kole przy akompaniamencie bębenka . Przed rozpoczęciem zabawy rodzic opowiada dziecku o tańcach plemiennych często wykonywanych dookoła ogniska . Dzieci tworzą duże koło . Nauczyciel porusza się po okręgu, gra na bębenku dowolny rytm, do którego improwizuje taniec afrykański . Dziecko naśladuje  ruchy prowadzącego i wydają krótkie okrzyki . Po pewnym czasie wszyscy zatrzymują się i siadają w kole na podłodze . Rodzic zachęca dziecko do indywidualnych występów, do zaprezentowania swojego tańca na środku  pokoju

    *"Murzynek Bambo" – praca plastyczna przy użyciubrązowej farby,płtaków kosmetycznych i kawy. zdjęcie w innym pliku

     III. Zajęcia popołudniowe

    • „Zgadnij, o kim opowiadam” – zabawa rozwijająca myślenie . Rodzic  zaprasza dzieci na dywan . Każde ma przed sobą sylwety dzieci z różnych kontynentów . Prowadzący opisuje jedno dziecko z sylwety . Zaczyna od cech najogólniejszych, potem przechodzi do najbardziej szczegółowych, jasno precyzujących, o kim mówi . Co chwilę pyta, czy dziecko wie, o kim opowiada . Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, kogo opisuje, i podniesienie właściwej sylwety .

     • „Dzieci” – zabawa logorytmiczna . Rodzic recytuje rymowankę w równym rytmie:

     Żółte, białe i brązowe:

    buzie ładne, kolorowe.

     Rodzic narzuca kilka pierwszych schematów rytmicznych recytowania rymowanki (np . dwie ósemki i dwie ćwierćnuty, dwie ćwierćnuty i dwie ósemki, cztery ósemki i cztery ćwierćnuty) . Następnie zachęca dzieci do wymyślania własnych rytmów .

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy