Dodał: anna Data: 02/06/2020 - 04:54:57
Grupa 2

    "Lubimy się bawić"

    Przewidywane osiągnięcia dziecka:

     • czerpie radość z zabawy,

    • uważnie słucha wiersza dla dzieci,

     • wypowiada się o sprawach związanych ze sobą samym,

    • wspólnie z innymi dziećmi tworzy wielkoformatową pracę plastyczną,

    • szybko reaguje na pojawienie się swojego koloru,

    • odróżnia kolory i nazywa je .

    Przebieg dnia:

    1. Zajęcia poranne

    • „Pociąg” – zabawa ze śpiewem . Dziecko stoi za rodzicem (póżnij nastąpi zmiana) . Rodzic zostaje maszynistą . Kiedy „pociąg” rusza, „maszynista” wraz z dzieckiem  mówią: Ciuch, ciuch, ciuch . Dziecko wraz z Rodzicem śpiewają zwrotkę popularnej piosenki: Jedzie pociąg z daleka, ani chwili nie czeka, ani chwili nie czeka i przed nami ucieka.  Konduktorze łaskawy, zawieź nas do Warszawy, pięknie pana prosimy, jeszcze miejsca widzimy. Po tej zwrotce „maszynista” woła: Wsiadajcie! i wpuszcza osobę z pociągu .

     • „Razem” – wysłuchanie wiersza M . Strzałkowskiej i rozmowa na jego temat . Dziecko wypowiada się o swoich upodobaniach dotyczących zabaw i wykorzystywania wolnego czasu . Słucha wiersza, a następnie wykonuje polecenia

    : – Przyjrzyj się ilustracji. Posłuchaj pierwszego fragmentu wiersza. Pokaż Adama i Tomka. Posłuchaj następnych zwrotek wiersza i pokaż Hanię i Martynę, Stasia i Elę. Powiedz, w co się bawią dzieci.

     – Czy lubisz chodzić na plac zabaw? W co lubisz się bawić?

    KSIĄZKA STR.  74  I  75
    II. Zajęcia główne

     • „Co lubią dzieci?” – praca plastyczna wykonana techniką kolażu . Rodzic: Za chwilę będziemy łączyć różne papiery, gazety, zdjęcia i obrazki w jednej pracy. To będzie kolaż. Spójrzcie, oto przykłady kolaży (przykłądy kolaży: 1  2  3  4 5) . Prowadzący charakteryzuje, z jakich materiałów składa się każde dzieło, oraz przedstawia jego tytuł . Zachęca dziecko do stworzenia wspólnego kolażu pt . Co lubią dzieci? Wyszukujemy  w czasopismach obrazki, które mogą odpowiadać na powyższe pytanie, i wydziera je . Następie wybierają spośród przedszkolnych zdjęć, na końcu spośród naklejek i starych obrazków te wskazujące ulubioną ich zabawę lub rzecz . Po zakończeniu pracy rodzic zachęca do przyklejenia poszczególnych elementów kolażu na dużym arkuszu szarego papieru oraz umieszczenia na nim drobnych ulubionych przedmiotów dziecka: zabawek z jajek niespodzianek czy małych klocków . Zawiesza pracę w widocznym miejscu i dokleja podpis .

    III. Zajęcia popołudniowe 

    • „Czyj to kolor?” – zabawy w ogrodzie z chustą animacyjną i kolorową kostką do gry . Rodzic z dzieckim siedzą przy rozłożonej chuście animacyjnej.  Pokazuje również kostkę z takimi samymi kolorami jak na chuście i proponuje kilka wspólnych zabaw:

    1 . „Wycieczka” – rodzic : Za chwilę rzucę kostką. Dziecko siedzące przy kolorze, który pojawi się na jej górnym boku, jak najszybciej zmienia miejsce. Spróbujmy…

     2 . „Wybrany kolor” – rodzic: Oto jedna z Twoich ulubionych piosenek… Kiedy ją usłyszysz, możesz tańczyć wokół chusty. Gdy muzyka ucichnie, spójrz na kostkę. Wyrzucony przeze mnie kolor wskaże Wam, gdzie masz stanąć. Zaczynamy!

     3 . „Wędrująca kostka” – Rodzic: Każdy z nas siedzi przy brzegu chusty w takiej odległości od siebie, by można się było dotknąć. Kiedy zacznie grać muzyka, przekazujemy sobie kostkę z ręki do ręki. Kiedy muzyka ucichnie, krzyknę nazwę jakiegoś koloru występującego na chuście, na który trzeba położyć kostkę.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy