Dodał: anna Data: 07/06/2020 - 12:22:53
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 09.06.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Marzenia do spełnienia”

    Temat dnia: ,,Chmurki pełne marzeń”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    papierowe sylwety chmurek (różowa i niebieska), kartoniki z napisami lub uproszczonymi obrazkami, prezentujące różne marzenia, nagranie utworu granego na harfie, utwór: „Menuet” II Suita Arlezjanka G. Bizeta- https://www.youtube.com/watch?v=9ew5Ux7g_UQ, niebieska kartka A4, prostokąt z niebieskiej folii

     

    4-latek:

    Karta pracy w załączniku-głoska H

     

    5-latek:

    ,,Karty pracy. Powietrze” s. 46, kredki

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – doskonali umiejętność prawidłowego formułowania i argumentowania wypowiedzi,

    – dostrzega znaczenie uniwersalnych wartości i potrzeb dotyczących każdego człowieka,

    – rozumie, że potrzeby materialne nie są najważniejsze,

    – wie, że nie należy się przechwalać lub dokuczać innym dzieciom, które wychowują się w gorszych warunkach,

    – wyodrębnia głoskę „h” w nagłosie,

    – doskonali sprawność manualną podczas rysowania i kolorowania,

    – potrafi odtworzyć usłyszany rytm.

     

    Przebieg zajęć głównych:

     

    • „Plebiscyt marzeń” – wizualizacja marzeń wypowiadanych przez dziecko w formie prostej prezentacji graficznej, próba wartościowania przykładowych marzeń w zależności od ich wagi i odniesienia do uniwersalnych wartości i potrzeb.

     

    Na stole Rodzic umieszcza dwie chmurki: różową – wyżej i niebieską – niżej. Dziecko losuje z „kapelusza marzeń” kartki z zapisanymi (lub przedstawionymi w formie uproszczonych rysunków) marzeniami i doczepia do chmurek, starając się klasyfikować je w zależności od ich wagi i uniwersalności. Na wyższej, różowej chmurce mogą się znaleźć: miłość, zdrowie, sukces, przyjaciele, koledzy i koleżanki; na niższej, niebieskiej – marzenia dotyczące dóbr materialnych, np. zabawki, samochód, modne ubranie. Aby zachęcić dziecko do większej

    otwartości i szerszego spojrzenia na system wartości, można wśród kartoników umieścić przedmioty magiczne, np. różdżkę, magiczny pierścień, szklaną kulę, jednorożca, i poprosić dziecko o przyporządkowanie ich do odpowiedniej chmurki i uzasadnienie swojej decyzji. Podczas zajęcia warto zwrócić dziecku uwagę, że chwalenie się swoimi rzeczami, wyśmiewanie cudzych rzeczy jest niegrzeczne i przykre dla innych.

     

    Pomoce: papierowe sylwety chmurek (różowa i niebieska), kartoniki z napisami lub uproszczonymi obrazkami, prezentujące różne marzenia

     

    • „Kraina literek” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „h”, zintegrowane działania edukacyjne, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, rozbudzanie zainteresowania czytaniem, doskonalenie sprawności manualnej (karta pracy).

     

     

    Rodzic rozpoczyna zajęcia krótkim opowiadaniem o dziewczynce i marzeniach

    jej rodziny. Przykładowe opowiadanie: Rodzina Hani mieszkała w małym drewnianym domku. Obok, w pięknym ogrodzie, między kwitnącymi jabłoniami wisiał hamak. Kiedy była słoneczna pogoda, każdy lubił się na nim położyć i marzyć z zamkniętymi oczami. Mama marzyła o słuchaniu dźwięków harfy – jej ulubionego instrumentu. Tata marzył o własnym hamaku, ponieważ wracał do domu najpóźniej i ogrodowy hamak często był już zajęty. Hania marzyła o zdalnie sterowanym helikopterze, który wznosiłby się wysoko w chmury. Jej brat, Henio, o harmonijce, na której mógłby grać ulubione melodie.

    Po wysłuchaniu opowiadania dziecko wymienia przedmioty, o których marzyły poszczególne osoby.

     

    5-latki-„Karty pracy. Powietrze” s. 46, kredki:

    Na karcie pracy dziecko koloruje chmurki z marzeniami rodziny Hani i łączą je z odpowiednimi postaciami. Następnie odpowiada na pytanie: Co wspólnego mają wyrazy: harfa, hamak, helikopter i harmonijka? (wszystkie nazwy rozpoczynają

    się głoską „h”).

     

     

    Rodzic prezentuje wygląd małej litery „h”, porównuje jej wygląd do kształtu harfy,

    a następnie prezentuje dużą literę. Dziecko dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów: hamak, harfa. Jeśli jest taka możliwość, słucha utworu granego na harfie i opisuje swoje wrażenia.

     

    4-latek-karta pracy w załączniku:

    Dziecko koloruje głoskę ,,H’’ kredkami.

     

    5-latek- ,,Karty pracy. Powietrze” s. 46, kredki:

    Na karcie pracy dziecko koloruje litery „h” i „H” na ulubione kolory i kreśli po śladzie kształt harfy.

     

    Pomoce: https://www.youtube.com/watch?v=yVF5TYfUeVs - harfa

     

    • „Chmurki” – zabawa rytmiczna, kształcenie poczucia rytmu, prawidłowe wykonanie prostego schematu rytmicznego.

     

    Zabawę można przeprowadzić w dwóch wariantach.

    Pierwszy wariant: Rodzic daje dziecku  jedną niebieską kartkę A4 i włącza nagranie. Dziecko spokojnie porusza się po pokoju z kartką w ręku i improwizuje ruch do muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się, słucha rytmu wystukanego na kartce przez Rodzica i stara się dokładnie powtórzyć go, wystukując na swojej kartce.

    Drugi wariant: Rodzic wcześniej przygotowuje pocięty prostokąt z niebieskiej folii (np. z worków na śmieci). Przed rozpoczęciem zabawy Rodzic daje dziecku jeden kawałek folii Dziecko improwizuje ruch do muzyki z wykorzystaniem folii. Podczas przerwy zatrzymuje się, układa folię na podłodze w wybranym kształcie i w podobny sposób kładzie się obok folii, odpowiednio formując swoje ciało.

    Pomoce: utwór: „Menuet” II Suita Arlezjanka G. Bizeta- https://www.youtube.com/watch?v=9ew5Ux7g_UQ, niebieska kartka A4, prostokąt z niebieskiej folii

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy