Dodał: anna Data: 07/06/2020 - 12:50:00
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „W poszukiwaniu sprawiedliwości”

     

     

    Temat zajęć: „Sprawiedliwość nie zawsze znaczy po równo”

     

    Termin: 9 czerwca 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – odczuwa potrzebę usamodzielniania się w zakresie ubierania się

    – ćwiczy sprawność manualną i wykazuje się wytrwałością

    – uważnie słucha utworów literackich zawierających dylemat moralny

    – potrafi ocenić postępowanie dziewczynek oraz sprawiedliwość otrzymanej zapłaty

    – stosuje adekwatne określenia opisujące postawy i cechy charakteru bohaterek bajki

    – ma świadomość, że każdy ponosi konsekwencje własnych zachowań

    –wykonuje prace plastyczną dbając o estetykę

    – czyta sylabami, ze zrozumieniem

    – łączy opis z ilustracją

    – doskonali orientację na kartce w kratkę

    – potrafi precyzyjnie wrysować elementy rysunku, korzystając z kratkowanych pól

    – starannie koloruje pracę

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 – „Wiążemy kokardki” – trening samodzielności. Pokazuje dzieciom sposób wiązania kokardek ze sznurowadeł. Czynność powtarzamy kilkakrotnie tak, by dziecko miało możliwość dokładnie się jej przyjrzeć i zapamiętać poszczególne elementy czynności. Zachęcamy dzieci do podejmowania samodzielnych prób wiązania sznurowadeł. Chwalimy dzieci za poprawne zawiązanie sznurówek.

     

    Zadanie 2 – oglądanie bajki „Pani Zamieć” (Braci Grimm)

    Cz.1https://www.youtube.com/watch?v=fdUuJXZTB5A

    Cz.2 https://www.youtube.com/watch?v=IfATCdPpVMI

     

    Zadanie 3 - rozmowa na temat treści bajki: pytamy, co dzieci myślą o postępowanie obydwu dziewczynek. Starają się określić, czy zapłata, którą otrzymała każda z bohaterek, była sprawiedliwa. Formułują morał baśni, czyli naukę, jaka z niej płynie. Zastanawiają się nad sytuacjami z codziennego życia, w których pracowitość zostaje nagrodzona, a lenistwo ukarane.

     

    Zadanie 4 – zabawa dydaktyczna „Dwie dziewczynki” – promyczkowe uszeregowanie i wykonanie pracy plastycznej. Dzieci przygotowują sylwety dziewczynek („pracowitej” i „leniwej”) w dwóch kolorach oraz kolorowe promyczki. Samodzielnie na karteczkach wypisują albo przepisują za rodzicem cechy postaci z baśni (np. pracowitość, uczciwość, staranność, wdzięczność, szacunek, dobroć, niezadowolenie, lenistwo, egoizm, obojętność, posłuszeństwo, brzydota, uroda, wrażliwość). Dzieci odczytują zapisane wyrazy i układają promyki wokół sylwet, przyporządkowując odpowiednie cechy bohaterkom baśni. Przyklejają karteczki na końcach promyczków, tworząc w ten sposób pracę plastyczną. Kończą rysowanie sylwet dziewczynek, dorysowując części twarzy i ubrania. Gdy praca jest już wykonana dzieci raz jeszcze odczytują zapisane na nich cechy. Mogą dokończyć zdanie: Uważam, że pierwsza dziewczynka była…, ponieważ... A druga dziewczynka była…, ponieważ…

     

    Zadanie 5 – ćwiczenia „Czytamy”, „Obrazek na kratce” – doskonalenie czytania sylabami, ćwiczenie sprawności manualnej, wykonanie zadań w Karcie Pracy cz. 4, s. 54-55:

    -dzieci czytają opisy i łączą je z odpowiednimi portretami

    -dzieci oglądają górny obrazek, omawiają elementy i ich położenie w kratkach. Pokazujemy, w jaki sposób kratki mogą być pomocne przy rysowaniu elementów na dolnym obrazku (liczenie kratek w celu określenia odległości między elementami i ich wielkości). Dzieci starannie przerysowują elementy i kolorują obrazek.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy