Dodał: anna Data: 07/06/2020 - 08:20:59
Grupa 1

    09.06.2020  (wtorek)

     

    Temat dnia : LUDZIE LISTY PISZĄ, A LISTONOSZE DONOSZĄ

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.          ZAJĘCIA PORANNE

     

    • „Wrzucamy listy” – zabawa z podskakiwaniem.

    Dzieci maszerują i biegają po sali. Na hasło: Wrzucamy listy

    – wyciągają w górę rękę „z listem”, podskakują wysoko i naśladują wrzucanie listu do skrzynki. Zabawa jest powtarzana kilka razy, ze zmianą ręki.

     

    • „Koperty” – porównywanie rozmiaru kopert, układanie według wielkości wzrastającej lub malejącej.

    Nauczyciel przygotowuje dla dzieci koperty w różnych rozmiarach. Dzieci krótko opowiadają, do czego służą koperty, co się z nimi robi. Wskazują koperty największe i najmniejsze. Następnie w małych grupach lub parach układają koperty od najmniejszej do największej i odwrotnie.

     

    Możesz zrobić ją sam – koperta

    https://www.youtube.com/watch?v=BAuPgznr4Ak

     

    • „Jestem muzykantem” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki.

    Nauczyciel wyjaśnia dzieciom słowo „dyrygent” i funkcję, jaką pełni dyrygent w orkiestrze (osoba kierująca wykonaniem utworu muzycznego przez orkiestrę lub chór). Dzieci powtarzają po nauczycielu słowa piosenki i gesty naśladujące grę na instrumentach.

    Piosenka – „Jestem muzykantem”

     

    1. II.            ZAJĘCIA GŁÓWNE

     

    „Listonosz” – wysłuchanie wiersza M. Terlikowskiej, przybliżenie dzieciom postaci i zawodu listonosza.

    Nauczyciel czyta wiersz.

     

    Listonosz

    Przez ulice długie,

    od samego rana,

    idzie pan listonosz,

    torbę ma wypchaną.

    Czy pogoda,

    czy dzień mglisty

    pan listonosz

    nosi listy.

    Stuku-puku – proszę

    wpuście listonosza.

    Pan listonosz listy niesie,

    nie pomyli się w adresie.

    Maria Terlikowska

    Nauczyciel prezentuje dzieciom ilustracje przedstawiające listonosza, pyta dzieci, czy też znają swojego listonosza, czy często do nich przychodzi. Zadaje pytania dotyczące doręczyciela i jego pracy, np.

    Czym zajmuje się listonosz?

    – Na czym polega jego praca?

    – Jak chodzi ubrany?

    – Co ze sobą nosi?

    Dzieci dzielą się swoją wiedzą, nauczyciel, w razie konieczności, uzupełnia ich wiadomości.

     

    • „Na poczcie” – oglądanie urzędu pocztowego na ilustracjach.  Obserwacja pracy listonosza i pracowników poczty.

    Nauczyciel rozmawia o pracy na poczcie. Po rozmowie z dziećmi możemy wspólnie przygotować podziękowanie dla pracowników poczty

    (praca plastyczna) i w zaadresowanej kopercie wrzucić je do skrzynki.

     

    • „Znaczki pocztowe” – ćwiczenie sprawności manualnej, rysowanie znaczka po śladzie i projektowanie obrazka.

    Nauczyciel pokazuje dzieciom klaser ze znaczkami. Dzieci segregują znaczki, dokonują ich klasyfikacji.

    Opisują wygląd tych, które podobają im się najbardziej. Następnie na karcie pracy rysują znaczek po śladzie i projektują obrazek.

    „Karty pracy” – karta 54., kredki

     

     

    1. III.        ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

    • „List” – zabawa logorytmiczna.

    Dzieci recytują rymowankę ze zmiennym tempem (raz wolno, raz szybko)

    i ze zmienną dynamiką (raz cicho, raz głośno):

     

    Do lisicy myszka mała

    list na liściu napisała.

     

    • „Kto pierwszy doręczy?” – zabawa bieżna.

    Dzieci stoją w szeregu. Naprzeciwko nich, na drugim końcu sali,

    wisi sylweta domu. Na sygnał dzieci biegną do domu, aby doręczyć list – dotykają sylwety. Wracają spokojnym marszem na miejsce. Nauczyciel powtarza zabawę kilka razy. Przy dużej liczbie dzieci, ze względu na bezpieczeństwo, do biegu wyznacza małe grupy, np. tylko dziewczynki, tylko dzieci w czerwonych bluzkach.

     karta pracy

       praca techniczna

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy