Dodał: anna Data: 07/06/2020 - 08:26:49
Grupa 1

    10.06.2020  (środa)

     

    Temat dnia : PORZĄDEK NA GŁOWIE

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.          ZAJĘCIA PORANNE

     

    • „Tniemy jak nożyczki” – zabawa naśladowcza.

    Dzieci naśladują cięcie nożyczkami. Na hasło: Małe nożyczki

    jednocześnie wymachują wyprostowanymi rękami w linii poziomej na krzyż oraz pionowo. Na hasło: Duże nożyce – w leżeniu na plecach wymachują obunóż na krzyż w linii poziomej oraz pionowo.

     

    „Co komu potrzebne?” – przyporządkowywanie odpowiednich akcesoriów przedstawicielom zawodów.

    Nauczyciel rozdaje dzieciom obrazki z osobami różnych zawodów, np. kucharz, lekarz, pielęgniarka, malarz, listonosz, strażak, policjant. Na stolikach rozkłada obrazki z odpowiednimi akcesoriami: garnek, stetoskop, strzykawka, pędzel i farby, torba z listami, gaśnica, lizak policyjny. Dzieci chodzą między stolikami i szukają obrazka

    pasującego do osoby z ich obrazka. Następnie siadają na dywanie i nazywają swoją postać i jej akcesoria.

     

    1. II.            ZAJĘCIA GŁÓWNE

     

    • „Jestem muzykantem” – nauka piosenki.

    Piosenka – „Jestem muzykantem”

     

    • „Dyrygent i orkiestra” – zabawa muzyczna.

    Na podłodze leżą duże obręcze. Jedna z nich to podest dyrygenta,

    jest wyraźnie oddalona od pozostałych. Nauczyciel dzieli dzieci na dwie, trzy grupy i rozdaje wszystkim instrumenty perkusyjne. Każda z grup siada za swoją obręczą (nie wewnątrz!), tak żeby każde dziecko widziało

    „dyrygenta”. Kiedy „dyrygent” stoi w swojej obręczy, wszystkie dzieci zaczynają grać. Grają do chwili, kiedy „dyrygent” nie opuści obręczy. Kiedy wchodzi do obręczy jednej z grup, gra tylko ta grupa dzieci. Kiedy „dyrygent” znajduje się poza obręczami, nikt nie gra. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana „dyrygenta”.

     

    „W salonie fryzjerskim” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wiersza L.J. Kerna „Dwa jeże”, poznanie

    pracy fryzjera, różnego rodzaju fryzur.

    Nauczyciel rozdaje dzieciom obrazki przedstawiające fryzury wymieniane

    w wierszu: z przedziałkiem na głowie, loki, grzywki, fale, baczki, bez włosów, „na jeża”. Omawia je z dziećmi.

    Zadaniem dzieci jest podnoszenie podczas słuchania wiersza obrazków przedstawiających fryzury, o których

    mowa. Nauczyciel czyta wiersz.

     

    Dwa jeże

    Przyszły do fryzjera dwa jeże.

    Niech pan nam powie, panie fryzjerze,

    Jakie się teraz nosi fryzury?

    Hm… Jedni się czeszą po prostu do góry,

    Drudzy znowu z przedziałkiem,

    A inni golą się aż do skóry

    I chodzą bez włosów całkiem.

    Niektórzy czeszą się jak Włosi…

    A grzywki?

    Grzywki też się nosi.

    A loczki?

    Loczki można także.

    A pukle?

    Nosi się, a jakże.

    A fale?

    Z wolna powracają.

    A baczki?

    Rzadko, lecz bywają.

    A na jeża ktoś się czesze?

    O, proszę panów, całe rzesze.

    A pan uważa, że to modne?

    Nie tylko modne, lecz wygodne.

    Więc nas nie trzeba dzisiaj strzyc?

    Moim zdaniem, nic a nic.

    To niech pan chociaż, wie pan, tak z bliska,

    Wodą kolońską nas trochę spryska.

    Pf!… Pf!… Pf!… Pf!…

    Dziękujemy za to spryskanie.

    Do widzenia!

    Moje uszanowanie!

    Ludwik Jerzy Kern

     

    Po wysłuchaniu wiersza i prezentacji obrazków dzieci dzielą się swoimi doświadczeniami na temat pracy fryzjera.

    Opowiadają o swoich wizytach w salonach fryzjerskich, różnych fryzurach (z rozróżnieniem na damskie i męskie), o potrzebie wizyt u fryzjera (dbanie o schludny, estetyczny wygląd) oraz o samodzielnym dbaniu

    o włosy (mycie, czesanie, ozdabianie spinkami, gumkami).

     

    Materiały:

    • Papier kolorowy
    • Nożyczki
    • Klej
    • Pisak
    • Biała kartka papieru (tło)
    1. Chcąc zrobić twarz modelki oraz przystrzyc i ufryzować jej włosy w czerwone loki, dzieci wycinają najpierw koło z żółtego kawałka papieru kolorowego.
    2. Drugą czynnością będzie narysowanie pisakiem ust oraz oczu pięknej dziewczyny.
    3. Teraz podopieczni mają za zadanie wyciąć z czerwonego kawałka papieru kilka pasków i owinąć je wokół pisaka. Tak przygotowane papierowe loki można teraz przykleić do głowy modelki

    https://www.youtube.com/watch?v=x4zXKPuH0jk 

     

    1. III.        ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

    • „Zawijamy loki” – zabawa z turlaniem się.

    Dzieci dobierają się w pary. Jedno kładzie się na dywanie, drugie

    klęka obok. Na hasło: Zawijamy loki – leżące dziecko jest turlane przez osobę ze swojej pary, raz w jedną, raz w drugą stronę. Później role się zmieniają.

     

    „W salonie urody” – zabawa tematyczna w kąciku fryzjerskim.

    Dzieci, wykorzystując różne akcesoria fryzjerskie (nożyczki, grzebienie, szczotki, wałki, spinki, suszarki), odgrywają role fryzjerów i klientów, zamieniają się rolami. Nauczyciel zachęca, aby dzieci próbowały zachowywać się i rozmawiać między sobą jak dorośli w salonie fryzjerskim, pamiętając o zwrotach grzecznościowych.

    fryzjer wiersz

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy