Dodał: anna Data: 13/06/2020 - 07:57:55
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Letnie wędrówki””

     

     

    Temat zajęć: „O czym szumi muszelka?”

     

    Termin: 16 czerwca 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – wyodrębnia i przelicza głoski w wyrazach

    – określa negatywne i pozytywne zachowania bohaterki, dostrzegając jej lekkomyślność, ale i odwagę

    – docenia siłę nośną wiatru pozwalającą na żeglowanie

    – wzbogaca wiedzę i słownictwo dotyczące zbiorników wodnych, dostrzegając podobieństwa i różnice

    – wskazuje sposoby odpoczywania nad wodą

    – wzbogaca słownictwo i wiedzę z zakresu wodnych środków transportu

    – doskonali umiejętność klasyfikowania ze względu na różne kryteria

    – czyta dłuższy tekst ze zrozumieniem

    – wypowiada się na temat tekstu

    − dopasowuje tekst do obrazka

    – wykazuje orientację na kartce

    – wykonuje pracę zgodnie z podaną instrukcją słowną

    – szybko reaguje na umówiony sygnał i ustawia się w wyznaczonym miejscu

    – dostrzega wpływ wiatru na kierunek i szybkość płynięcia żaglówek

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 - „Wyrazy i głoski” - ćwiczenia syntezy i analizy słuchowej wyrazów. Podajemy dzieciom kilka wyrazów z podziałem na głoski. Zdaniem dzieci jest dokonanie syntezy i powiedzenie wyrazu.

     

    Zadanie 2 - „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą” - oglądanie filmu edukacyjnego  https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

     

    Zadanie 3 - „Wypoczynek nad wodą” - rozmowa kierowana, wykorzystanie wiadomości zdobytych w trakcie oglądania filmu. Prezentujemy dzieciom zdjęcia, ilustracje przedstawiające różne zbiorniki i cieki wodne: jezioro, staw, morze, rzeka, strumień. Dzieci porównują je, wskazują cechy wspólne i różnice. Wymieniają nazwy różnych aktywności, zabaw i sportów, jakie można wykonywać nad wodą. Przypominają sobie zasady bezpieczeństwa nad wodą.

     

    Zadanie 4 - „Co pływa na wodzie?” - ćwiczenie w klasyfikowaniu. Dzieci oglądają  ilustracje i zdjęcia, na których są różne pojazdy pływające (statek pasażerski, statek transportowy, prom, żaglowiec, łódka, żaglówka, motorówka, kajak, barka, katamaran, rower wodny, poduszkowiec). Dzieci nazywają każdy pojazd i określają jego przeznaczenie. Następnie pytamy, na jakie grupy można podzielić pojazdy (przewożące ludzi lub towary; napędzane siłą mięśni, siłą wiatru lub silnikiem; służące do transportu lub rekreacji). Dzieci dokonują klasyfikacji, przeliczają grupy i porównują ich liczebność.

     

    Zadanie 5 - „Czytamy” - wykorzystanie tekstu wyrazowo-obrazkowego w „Kartach pracy” cz. 4, s. 61-62. Dzieci:

    -czytają tekst „Delfin Fum”, wypowiadają się na temat treści i ilustracji

    -czytają wyrazy i otaczają pętlami nazwy części elementów garderoby

    -czytają zdania z dwoma zakończeniami, oglądają obrazki i podkreślają właściwy wyraz.

     

    Zadanie 6 - „Żaglówka z papieru” - składanie modelu łodzi techniką origami https://www.youtube.com/watch?v=zrpGyJC16Tk

     

    Zadanie 7 - „Małe regaty” - eksperymentowanie z puszczaniem modeli żaglówek. Przygotowujemy duże miski lub pojemniki z wodą. Dzieci ustawiają swoje żaglówki na wodzie i próbują wprawiać je w ruch, dmuchając.

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy