Dodał: anna Data: 13/06/2020 - 07:59:00
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Letnie wędrówki”

     

     

    Temat zajęć:  „Tam, gdzie rosną szarotki

     

    Termin: 17 czerwca 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – usprawnia narządy artykulacyjne

    – opisuje elementy krajobrazu charakterystyczne dla gór

    – rozumie konieczność chronienia przyrody tego regionu

    – wie, jakie rzeczy należy zabrać w góry

    – poznaje zasady, jakich należy przestrzegać podczas wycieczek górskich

    – wskazuje gatunki fauny i flory charakterystyczne dla regionu

    – wykazuje zainteresowanie poznawaniem kultury i folkloru regionu podhalańskiego

    – dostrzega oryginalność strojów ludowych, muzyki oraz gwary

    – doskonali orientację w terenie oraz umiejętność dekodowania informacji przedstawionych symbolicznie

     

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 - „W góry!” – ćwiczenie logopedyczne. Opowiadamy historyjkę o wyprawie języka w góry: Język, korzystając z pięknej pogody, wybrał się w góry. Przed wyprawą zrobił małą rozgrzewkę – przebiegł się kilka razy w kółko (dzieci oblizują szeroko otwartą buzię), zagrał w piłkę (wypychają policzki), później zjadł coś dobrego (naśladują żucie), pożegnał się z przyjaciółmi (posyłają buziaki) i poszedł (kląszczą). Najpierw chodził po niskich górach (kilkakrotnie podnoszą język do wałka dziąsłowego i opuszczają za dolne zęby), później były wyższe (kilkakrotnie podnoszą język do górnych i opuszczają do dolnych zębów), aż wreszcie dotarł w naprawdę wysokie góry (podnoszą język w stronę nosa i opuszczają na brodę). Przez chwilę podziwiał piękne widoki (przesuwają język w stronę jednego i drugiego ucha), a później udał się w drogę powrotną: przeszedł przez wysokie góry, później średnie i na końcu niskie. Wspominając swoją przechadzkę, wzdychał (wykonują głęboki wdech nosem, a wydech ustami) i już planował następną wędrówkę.

     

    Zadanie 2 – prezentacja multimedialna „Tatrzański Park Narodowy” – poznanie krajobrazu gór polskich, roślin, zwierząt, piękna przyrody, ale także niebezpieczeństw płynących z gór https://www.youtube.com/watch?v=KAhV1Z8VuiI

     

    Zadanie 3 -  „Ważne sprawy na górskie wyprawy” – rozmowa kierowana na podstawie filmiku „Bezpieczeństwo w górach”  https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

    Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące bezpieczeństwa podczas górskich wędrówek, odpowiedniego sprzętu i odzieży (właściwe buty, wygodny strój) oraz wyposażenia (apteczka, okulary, butelka wody, kanapki, krem z filtrem przeciwsłonecznym). Rozmowa dotyczy także konieczności trzymania się szlaków.

     

    137

    Zadanie 4 – „Górale – ludzie gór” – wyszukiwanie w albumach, encyklopediach informacji na temat życia górali, kultury i folkloru góralskiego, oglądanie występu tanecznego górali. Dzieci zwracają uwagę na strój kobiecy i męski (skórzany pas, kapelusz z muszelkami, kierpce, wełniane spodnie ze zdobieniami, spódnice w kwiaty, kubraki, czerwone korale), ciupagę, charakterystyczną muzykę góralską (skrzypce) i taniec.

    https://www.youtube.com/watch?v=vPa6VRUWTOk

     

    Zadanie 5 - „Nad Morskim Okiem” – utrwalenie informacji o regionie górskim z wykorzystaniem Karty Pracy cz.4, s. 63-64. Dzieci:

    -wymieniają cechy charakterystyczne krajobrazu ukazanego na zdjęciu

    -otaczają pętlami zdjęcia roślin i zwierząt, które występują w górach

    -oglądają ilustracje, omawiają zdjęcia i znaki, otaczają pętlami te, które wiążą się z górami.

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy