Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Letnie wędrówki”
Temat zajęć: „Egzotyczne wyprawy”
Termin: 18 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
–wyodrębnia głoski na początku i na końcu wyrazów
–poznaje cechy charakterystyczne środowiska-dżungli
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta egzotyczne
– wykazuje zainteresowanie pogłębianiem wiedzy przyrodniczej
– rozwija swobodną ekspresję ruchową
– bezpiecznie porusza się podczas zabawy
– odczytuje informacje zapisane w formie schematu
– wyznacza wynik dodawania i odejmowania
− utrwala znajomość poznanych cyfr
– analizuje treść zadań i przekłada na operacje matematyczne
– rysuje zwierzęta egzotyczne, uwzględniając charakterystyczne cechy wyglądu
– rozwija wyobraźnię i kreatywność
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 - „Pociąg głosek” – wyodrębnianie głosek na początku i na końcu wyrazów. Dzieci kolejno podają słowa tak, aby nowe słowo rozpoczynało się głoską, którą skończyło się poprzednie, np. las, sowa, aparat, traktor.
Zadanie 2 - „Dżungla i jej mieszkańcy”- oglądanie filmu edukacyjnego. Dzieci poznają środowisko dżungli, nazywają niektóre zwierzęta zamieszkujące ten teren. Próbują wymienić jeszcze inne zwierzęta z dżungli, mogą odszukać je w albumach, encyklopediach.
https://www.youtube.com/watch?v=NuEOcx7aAYY
Zadanie 3 - „Wyprawa do dżungli” – opowieść ruchowa. Zapraszamy dzieci do zabawy, w której naśladują ruchem treść opowieści: Szykujecie się na wyprawę. Zakładacie długie spodnie, bluzkę, wiążecie buty i zakładacie na głowę kapelusz. Jeszcze tylko plecak… Wkładacie do niego jedzenie, wodę i apteczkę. Teraz plecak na ramiona i w drogę. Idziecie jedno za drugim, bo droga jest bardzo wąska. Po obu stronach rosną wysokie drzewa. Oj, trzeba się pochylić, bo gałęzie zwisają nisko, bardzo nisko nad drogą. Taki marsz jest bardzo męczący. Idziecie bardzo wolno. Wreszcie można się wyprostować i swobodnie iść. O! Kolejna przeszkoda – strumyk. Trzeba będzie go przeskoczyć… Rozejrzyjcie się, ile tu zwierząt… Są małpy. Skaczecie razem z nimi, wysoko, jeszcze wyżej. Skradacie się na czterech łapach jak lwy. Cichutko stawiacie łapy, nie chcecie, żeby ktoś was usłyszał. Teraz słonie, stawiacie głośne, ciężkie kroki. Jesteście olbrzymimi zwierzętami, trąbicie z radości. W dżungli są też węże. Ślizgacie się po ziemi z głośnym sykiem… i zatrzymujecie się w bezruchu… Czas na najwyższe zwierzę, żyrafę. Ze swą długą szyją dumnie kroczy po trawie, rozglądając się dokoła. Po zabawie czas na odpoczynek. Można teraz zjeść i napić się wody. Wyciągacie zapasy z plecaka. Słuchacie odgłosów dżungli… Czas wracać. Idziecie ostrożnie, bo droga jest bardzo wąska… Znowu trzeba przeskoczyć strumyk… A teraz pochylić się, bo gałęzie zwisają bardzo nisko nad drogą… Teraz szybki marsz… i jesteście w domu.
Po zabawie dzieci kładą się i odpoczywają.
Zadanie 4 - „Odgłosy zwierząt” - rozwiązywanie zagadek słuchowych https://www.youtube.com/watch?v=mzo0PI1l0tU
Zadanie 5 - wykonanie ćwiczeń w Karcie Pracy cz. 4, s. 65-66. Dzieci:
-kolorują według kodu i uzupełniają działania matematyczne.
Zadanie 6 - „Egzotyczne zadania” - zabawa matematyczna. Dzieci rozwiązują i układają zadania matematyczne na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Przykładowe zadania:
Pięć krokodyli w Nilu pływało. Cztery uciekły. Ile zostało?
Siedem słoni na trąbach grało. Przybiegły trzy. Ile wtedy grało?
Osiem małpek po drzewie skakało. Pięć zeskoczyło. Ile zostało?
W czasie słuchania zadań dzieci manipulują dowolnymi liczmanami i dokonują obliczeń. Po kilku zadaniach dzieci mogą same wymyślać treść zadań. Za każdym razem sprawdzamy poprawność obliczeń.
Zadanie 7 – „Rysujemy z ręki” – zabawa plastyczna. Dzieci rysują wybrane zwierzęta, również egzotyczne, obrysowując własną dłoń (instrukcja na filmiku) https://www.youtube.com/watch?v=2IP6YB4FGr4