Dodał: anna Data: 13/06/2020 - 08:20:28
Grupa 2

    "W dzikiej dżungli"

    Przewidywane osiągnięcia dziecka:
    • naśladuje w zabawie dzikie zwierzęta,
    • wie, jak wygląda dżungla, czym się różni od lasu, pola, łąki,
    • ilustruje ruchem treść piosenki,
    • uważnie słucha wierszy,
    • odnajduje na obrazku zwierzęta, o których jest mowa w wierszach,
    • poszerza wiedzę o naturze,
    • znajduje zwierzęta, które mieszkają w dżungli,
    • tańczy przy piosence,
    • bawi się bezpiecznie,
    • rozpoznaje odgłosy zwierząt egzotycznych.
    Przebieg dnia:
    Zajęcia poranne
    • „Małpki” – zabawa naśladowcza. Rodzic rozkłada na dywanie np. szarfy, tak aby można było w nich usiąść. Są to drzewa, na których siedzą „małpy”. Na sygnał: Małpki na spacer! – „małpki” skaczą obunóż dookoła swojego „drzewa”. Na sygnał: Małpki na drzewo! – dziecko wskakuje na najbliższe „drzewo”.
    • „Dżungla” – wyjaśnienie pojęcia na przykładach: obrazki, fotografie, porównanie ze znanymi ekosystemami las, łąka, odnajdywanie różnic i podobieństw. Rodzic pokazuje ilustracje przedstawiające znane dzieckuekosystemy: las, łąka, pole.
    Dziecko ogląda ilustracje i odpowiada na pytania:
    – Co widzisz na tych obrazkach?
    – Co rośnie w lesie? Jakie zwierzęta tam żyją?
    – Co rośnie na polu?
    – Jakie rośliny rosną na łące?
    Jakie zwierzęta żyją na łące?
    Dziecko odpowiada na pytania, przypominając sobie wcześniej poznane wiadomości. Następnie rodzic wiesza ilustrację przedstawiającą dżunglę i umieszcza na niej sylwety zwierząt tam mieszkających.
    Ilustracje dżungli i zwwierząt: 1  2  3  4  5  6  7  8
    Rodzic pyta:
    – Co widzisz na obrazku?
    – Czy ten las jest taki sam jak ten, który omawialiśmy wcześniej? Czym się różni? Dzieci porównują i wypowiadają się na temat różnic w wyglądzie lasu strefy umiarkowanej i lasu równikowego. Nazywają rozpoznane zwierzęta.
    Następnie rodzic mówi:
    Ten tropikalny las to dżungla.
    • „5 małych małpek" - piosenka inscenizowana ruchem
    II. Zajęcia główne
    • „Mieszkańcy egzotycznego lasu” – słuchanie wierszy z „Książki” i wskazywanie odpowiednich zwierząt na ilustracji, poszerzanie wiedzy dziecka o ciekawostki dotyczące dżungli i jej mieszkańców. Rodzic wiesza na tablicy dużą ilustrację przedstawiającą dżunglę oraz sylwety zwierząt: papugi, krokodyla, węża, małpy, słonia i tygrysa. Następnie po kolei czyta wierszyki Z. Staneckiej z „Książki”. Po przeczytaniu każdego wierszyka zadaje przykładowe pytania i polecenia:
    – Pokaż, gdzie siedzi papuga.
    – Czy papuga umie rozmawiać z ludźmi?
    – Jakiego koloru są jej pióra? (papuga)
    – Jakiego koloru jest krokodyl?
    – Gdzie chowa się w czasie wielkiego upału?
    – Co wystawia znad wody?
    – Pokaż krokodyla. (krokodyl)
    – Czy wąż ma nogi?
    – Jakie dźwięki wydaje?
    – Poszukaj i pokaż węża na ilustracji. (wąż)
    – Na czym buja się małpa?
    – Czy może zabłądzić w dżungli?
    – Jak się porusza?
    – Pokaż małpę i jej rodzinę. (małpa)
    – Jak wygląda słoń?
    – Co ma na głowie?
    – Jakiego koloru jest jego skóra?
    – Pokaż słonia na ilustracji. (słoń)
    – Co tygrys ma na futrze?
    – Czy jest groźny?
    – Pokaż tygrysa na ilustracji. (tygrys)
    • „Spacerem przez dżunglę” – zapoznanie ze zwierzętami z dżungli, rysowanie drogi przez tropikalny las na karcie pracy. Nauczyciel prosi, żeby dzieci przypomniały sobie, jakie zwierzęta mieszkają w dżungli. Następnie ich zadaniem jest odszukanie drogi przez dżunglę. Właściwa droga wiedzie obok zwierząt, które mieszkają w tropikalnym lesie. Najpierw dzieci powinny szukać drogi palcem, a następnie rysować ją kredką. „Karty pracy” – karta 59., kredki
    III. Zajęcia popołudniowe
    • „Slalom między lianami” – zabawa ruchowa ze skakankami. Rodzic rozkłada na podłodze za pomocą skakanek trasę slalomu. Dziecko stoi przed trasą. Następnie rodzic przechodzi trasę slalomu i wskazuje, w którym miejscu co należy zrobić, np. przeskoczyć przez „lianę” (szarfę), przykucnąć i przełożyć przez siebie „lianę”, wspiąć się na palcach, przejść wskazany odcinek na piętach. Dziecko pokonuje kolejno trasę slalomu według propozycji nauczyciela.
    • „Czy to ryczy lew?” – zagadki słuchowe, odgadywanie odgłosów dzikich zwierząt. Rodzic odtwarza nagrane odgłosy zwierząt. Dziecko odgadują, jakie to zwierzę, i wskazują je na ilustracji.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy