Dodał: anna Data: 15/06/2020 - 08:36:04
Grupa 1

    15.06.2020 (poniedziałek)
    Krąg tematyczny: Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
    Temat dnia: W DZIKIEJ DŻUNGLI
    PRZEBIEG DNIA:
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Małpki” – zabawa naśladowcza.
    Nauczyciel rozkłada na dywanie szarfy, tak aby można było w nich usiąść.
    Są to drzewa, na których siedzą „małpy”. Na sygnał: Małpki na spacer! – „małpki” skaczą obunóż dookoła swojego
    „drzewa”. Na sygnał: Małpki na drzewo! – dzieci wskakują na najbliższe „drzewo”.
    • „Dżungla” – wyjaśnienie pojęcia na przykładach: obrazki, fotografie, porównanie ze znanymi ekosystemami
    las, łąka, odnajdywanie różnic i podobieństw.
    Nauczyciel zawiesza na tablicy ilustracje przedstawiające znane
    dzieciom ekosystemy: las, łąka, pole. Dzieci oglądają ilustracje i odpowiadają na pytania:
    – Co widzisz na tych obrazkach?
    – Co rośnie w lesie? Jakie zwierzęta tam żyją?
    – Co rośnie na polu?
    – Jakie rośliny rosną na łące? Jakie zwierzęta żyją na łące?
    Dzieci odpowiadają na pytania, przypominając sobie wcześniej poznane wiadomości. Następnie nauczyciel wiesza ilustrację przedstawiającą dżunglę i umieszcza na niej sylwety zwierząt tam mieszkających. Nauczyciel pyta:
    – Co widzisz na obrazku?
    – Czy ten las jest taki sam jak ten, który omawialiśmy wcześniej? Czym się różni?
    Dzieci porównują i wypowiadają się na temat różnic w wyglądzie lasu strefy umiarkowanej i lasu równikowego.
    Nazywają rozpoznane zwierzęta.
    Następnie nauczyciel mówi: Ten tropikalny las to dżungla.
    • „Małpki w cyrku” – słuchanie piosenki, omówienie jej treści i nastroju, zabawa ilustracyjna przy piosence.
    Nauczyciel prezentuje nagranie piosenki. Podczas ponownego słuchania dzieci śpiewają refren piosenki. Nauczyciel
    jeszcze raz omawia treść piosenki i ustala z dziećmi ruch i gesty do zabawy ilustracyjnej. Podczas pierwszej
    zwrotki i refrenu dzieci swobodnie podskakują po całej sali, naśladując małpki. Podczas drugiej zwrotki
    „małpki” podróżują – dzieci naśladują jazdę samochodem. Podczas ostatniej zwrotki dzieci rysują kółeczka
    w powietrzu raz jedną, raz drugą ręką (na słowa: kręcą ogonkami) i klaszczą (na słowa: głośno biją brawo).
    Piosenka – „Małpki w cyrku”
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „Mieszkańcy egzotycznego lasu” – słuchanie wierszy z „Książki” i wskazywanie odpowiednich zwierząt na ilustracji, poszerzanie wiedzy dzieci o ciekawostki dotyczące dżungli i jej mieszkańców.
    Nauczyciel wiesza na tablicy dużą ilustrację przedstawiającą dżunglę oraz sylwety zwierząt: papugi, krokodyla, węża, małpy, słonia i tygrysa. Następnie po kolei czyta wierszyki Z. Staneckiej z „Książki”.
    Po przeczytaniu każdego wierszyka zadaje przykładowe pytania i polecenia:
    – Pokaż, gdzie siedzi papuga.
    – Czy papuga umie rozmawiać z ludźmi?
    – Jakiego koloru są jej pióra?
    (papuga)
    – Jakiego koloru jest krokodyl?
    – Gdzie chowa się w czasie wielkiego upału?
    – Co wystawia znad wody?
    – Pokaż krokodyla.
    (krokodyl)
    – Czy wąż ma nogi?
    – Jakie dźwięki wydaje?
    – Poszukaj i pokaż węża na ilustracji.
    (wąż)
    – Na czym buja się małpa?
    – Czy może zabłądzić w dżungli?
    – Jak się porusza?
    – Pokaż małpę i jej rodzinę.
    (małpa)
    – Jak wygląda słoń?
    – Co ma na głowie?
    – Jakiego koloru jest jego skóra?
    – Pokaż słonia na ilustracji.
    (słoń)
    – Co tygrys ma na futrze?
    – Czy jest groźny?
    – Pokaż tygrysa na ilustracji.
    (tygrys)
    Następnie dzieci oglądają ilustracje ze zwierzętami egzotycznymi w „Książce” lub inne przygotowane przez nauczyciela
    książki przyrodnicze, albumy i zdjęcia.
    „Książka” s. 76–77
    • „Spacerem przez dżunglę” – zapoznanie ze zwierzętami z dżungli, rysowanie drogi przez tropikalny las na karcie pracy. Nauczyciel prosi, żeby dzieci przypomniały sobie, jakie zwierzęta mieszkają w dżungli. Następnie ich zadaniem jest odszukanie drogi przez dżunglę. Właściwa droga wiedzie obok zwierząt, które mieszkają w tropikalnym lesie. Najpierw dzieci powinny szukać drogi palcem, a następnie rysować ją kredką.
    „Karty pracy” – 59., kredki
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Małpki w cyrku” – nauka zwrotek piosenki na zasadzie echa, zabawa taneczna przy piosence.
    Dzieci tworzą duże koło wiązane. Podczas każdej zwrotki idą miarowym krokiem po kole i śpiewają piosenkę. Na refren zatrzymują
    się i kładą ręce na biodra:
    Hop, hop, (dzieci skaczą obunóż w miejscu)
    hopsasa, (klaszczą rytmicznie trzy razy w dłonie)
    Po drzewach skakały/W cyrku występują/Głośno biją brawo (obracają się dookoła własnej osi).
    Piosenka – „Małpki w cyrku”
    • „Slalom między lianami” – zabawa ruchowa ze skakankami. Nauczyciel układa na podłodze za pomocą skakanek trasę slalomu. Dzieci stają w szeregu przed trasą. Następnie nauczyciel przechodzi trasę slalomu i wskazuje, w którym miejscu co należy zrobić, np. przeskoczyć przez „lianę” (szarfę), przykucnąć i przełożyć
    przez siebie „lianę”, wspiąć się na palcach, przejść wskazany odcinek na piętach. Dzieci pokonują kolejno trasę slalomu według propozycji nauczyciela.
    • „Czy to ryczy lew?” – zagadki słuchowe, odgadywanie odgłosów dzikich zwierząt.
    Nauczyciel odtwarza nagrane odgłosy zwierząt. Dzieci odgadują, jakie to zwierzę, i wskazują je na ilustracji.
    CD Utwory – Odgłosy zwierząt egzotycznych
    labirynt 
    książka 76  77

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy