Dodał: anna Data: 15/06/2020 - 08:41:04
Grupa 1

    16.06.2020 (wtorek)
    Temat dnia : PTAKI W BARWACH TĘCZY
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Papugujące papugi” – zabawa naśladowcza.
    Dzieci to papugi. Stoją w rozsypce przodem do nauczyciela. Nauczyciel
    pokazuje określony ruch lub wypowiada określone zwroty, a „papugi” papugują, np. machanie skrzydłami, dreptanie z nogi na nogę, skinienie głową, lub powtarzają zwroty: pa-pu-ga, ga-du-ła.
    • „Ptaszki w gniazdach” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Nauczyciel rysuje kredą lub wyznacza linką dwa, trzy koła. To gniazda dla ptaków. Dzieci są podzielone na tyle grup, ile jest kół. „Ptaszki” siedzą w „gniazdach”. Na sygnał „wylatują” z „gniazd” i „krążą” w różnych kierunkach. Na słowa: Do gniazd! – lecą na swoje miejsca.
    • „Małpki w cyrku” – utrwalenie piosenki, zabawa rytmiczna przy piosence.
    Nauczyciel tworzy z dziećmi duże koło i wszyscy siadają na podłodze. Podczas śpiewania refrenu wykonują gestodźwięki.
    Na słowa:
    Hop, hop, hopsasa (dzieci klaszczą rytmicznie w dłonie)
    Po drzewach skakały/W cyrku występują/Głośno biją brawo (klepią rytmicznie oburącz w uda).
    Piosenka – „Małpki w cyrku”
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „Ptaki w kolorach tęczy” – zapoznanie dzieci z papugami, rajskimi ptakami, kolibrami.
    Nauczyciel pokazuje dzieciom ilustracje z kolorowymi ptakami i pyta:
    – Kto zna te ptaki i wie, jak się nazywają?
    – Gdzie można zobaczyć te ptaki?
    – Czy w zoo te ptaki czują się dobrze?
    – Kto ma w domu papugę?
    Dzieci wypowiadają się na temat ptaków na podstawie ilustracji, wcześniej zdobytej wiedzy oraz spostrzeżeń i doświadczeń. Określają kolory, wielkości oraz zachowania papug. Następnie nauczyciel, podsumowując wiedzę, pokazuje i omawia wygląd, środowisko życia, zachowania każdego ptaka.
    Materiały i przybory:
    • papierowy talerzyk
    • nożyczki
    • farby, pędzel, podkładka
    • białe kółeczko i marker lub duże, ruchome oczko
    • bibuła
    • klej
    • zszywacz biurowy
    1. Papierowy talerzyk przecinamy na pół, malujemy farbami, pozostawiamy do wyschnięcia.
    2. Bibułę tniemy na paski a następnie przyklejamy z tyłu niebieskiej połowy talerzyka.
    3. Papierowe talerzyki sklejamy by uzyskać ciało papugi. Nasz klej słabo trzymał więc dodatkowo spięłam elementy zszywaczem biurowym.
    4. Z papieru wycinamy kółko na oko, malujemy czarnym markerem źrenicę i przyklejamy na głowie papugi.
    • „Czy to ptak, czy to kwiat?” – zabawa doskonaląca spostrzegawczość, wyszukiwanie na obrazkach ptaków
    wśród kwiatów.
    Nauczyciel prezentuje kolorowe ilustracje, na których znajdują się tropikalne kwiaty (np. storczyki) oraz ptaki. Nauczyciel mówi: To jest tropikalna kolorowa kraina. Wśród kolorowych kwiatów ukryły się
    kolorowe ptaki. Popatrz uważnie i odszukaj wszystkie ptaki. Dzieci wyszukują, wskazują ptaki i kwiaty.
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Kolorowe ptaki” – improwizacja ruchowa do muzyki.
    Nauczyciel rozdaje dzieciom po jednej chusteczce szyfonowej. Dzieci wymyślają taniec ptaków. Poruszają się swobodnie po całej sali z kolorową chusteczką.
    CD Utwory – „Jaskółki na wsi” J. Straussa (nr 48), chusteczki szyfonowe
    • „Kto nauczy papugę mówić?” – zabawa słownikowa doskonaląca wymowę.
    Nauczyciel mówi: Znacie zwyczaje papug i wiecie, że potrafią one powtarzać proste słowa. Nie robią tego poprawnie, musimy nauczyć papugi poprawnej wymowy. Nauczyciel głośno i wyraźnie wymawia wyrazy typu: koliber, tygrys, krokodyl, małpa, hipopotam,
    a dzieci w ten sam sposób je powtarzają.
    kolorowanka papauga  
    ptaki egzotyczne 1  2 
    papuga

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy