Dodał: anna Data: 15/06/2020 - 08:44:59
Grupa 1

    17.06.2020 (środa)
    Temat dnia : W PRĄŻKI I W PASKI
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Tygrysy i lwy” – zabawa naśladowcza.
    Dzieci naśladują w zabawie zachowanie zwierząt kotowatych, tzn. wylegują się, mruczą, liżą łapki, leżą na grzbiecie, robią „koci grzbiet”.
    Nauczyciel przynosi na zajęcia kota (żywy okaz) lub wykorzystuje ilustrację. Dzieci po bezpośredniej obserwacji oraz kontakcie z kotem wypowiadają się na temat jego zachowania, wyglądu, zwyczajów, głosu.
    Następnie gromadzą się przed tablicą, na której wisi plansza z przedstawicielami rodziny kotów, np. z tygrysem, lwem, gepardem, pumą, jaguarem. Dzieci nazywają te zwierzęta.
    Nauczyciel mówi:
    Te wszystkie zwierzęta należą do tej samej rodziny co nasz kot. Są do siebie bardzo podobne, ale różnią się wielkością i środowiskiem życia. Są drapieżne i polują na inne zwierzęta. Są zwinne i szybkie. Popatrzcie na naszego kota oraz na tygrysa czy pumę. Powiedzcie, czy są podobne. Czym się różnią? Następują swobodne wypowiedzi dzieci.
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „Tygrys czy pantera?” – ozdabianie sylwety kota tak, by powstał wzór przypominający sierść np. tygrysa albo
    geparda (stemplowanie, malowanie, wydzieranka).
    Nauczyciel pokazuje dzieciom ilustrację tygrysa i geparda.
    Dzieci określają ich wygląd: kolor sierści, rodzaj plam na skórze (prążki, ciapki). Następnie nauczyciel proponuje wykonanie tych zwierząt za pomocą różnych technik. Na stolikach leżą przygotowane dla każdego dziecka
    sylwety kotów oraz do wyboru stemple z ziemniaka i gąbki, papier do wydzierania, pędzle i farby. Dzieci wybierają technikę i ozdabiają sylwety. Nauczyciel przygotowuje wystawę dla rodziców.
    • „Tygrys” – wykonanie papierowej zabawki z „Wycinanek-składanek”, swobodne zabawy dzieci.
    Nauczyciel pokazuje kolejne czynności, jakie należy wykonać przy składaniu sylwety zwierzęcia. Dzieci obserwują i podejmują działania. Nauczyciel pomaga, a następnie zachęca dzieci do zabaw wykonaną zabawką, np. w zoo, teatrzyk.
    „Wycinanki-składanki” – Tygrys 1  2  
    „Tygrys” – wykonanie papierowej zabawki z „Wycinanek-składanek”

    • „Taniec słonia” – improwizacja ruchowa do muzyki.
    Nauczyciel prezentuje dzieciom utwór i prosi, by podczas
    słuchania zastanowiły się, jakie zwierzę ilustruje ta muzyka – tygrysa czy słonia. Podczas ponownego słuchania utworu dzieci naśladują ciężkimi i wolnymi ruchami chód i taniec słonia, kierując się swoją wyobraźnią.
    CD Utwory – „Słoń” C. Saint-Saënsa
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Zoo” – masażyk, zabawa dotykowa do wiersza B. Kołodziejskiego.
    Dzieci są ustawione w parach – jedno leży na podłodze na brzuchu, drugie ilustruje odpowiednimi ruchami treść wiersza, czyli masuje partnerkę lub partnera z pary.
    Zoo
    Tu w ZOO zawsze jest wesoło, (jedno dziecko leży na brzuchu)
    tutaj małpki skaczą wkoło, (po plecach ruchy naśladujące skoki po okręgu)
    tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie płaskimi dłońmi)
    biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie pięściami)
    żółwie wolno ścieżką człapią, (lekkie przykładanie dłoni na płasko)
    w wodzie złote rybki chlapią. (muskanie wierzchem i wewnętrzną stroną dłoni)
    Szop pracz takie czyste zwierzę, (pocieranie rękami, naśladowanie prania)
    ciągle sobie coś tam pierze.
    Struś dostojnie wkoło chodzi, (powolne kroczenie dwoma palcami)
    spieszyć mu się nie uchodzi.
    A w najdalszej części zoo
    dwa leniwce się gramolą, (powolne posuwanie dłońmi od boków ku środkowi)
    wolno wchodząc na dwa drzewa, (posuwanie dłońmi od dołu do góry)
    gdzie się każdy z nich wygrzewa
    i zapada w sen głęboki… (zatrzymanie dłoni)
    Bolesław Kołodziejski
    • „Słonie” – zabawa logorytmiczna.
    Dzieci miarowo recytują rymowankę z towarzyszeniem gestodźwięków:
    Słonie trąbią tru – tu – tu,
    co się będzie działo tu!
    Duże dzikie koty
    tygrys czy pantera?
    kolorowanki 1  2

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy