Dodał: anna Data: 15/06/2020 - 09:40:04
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 15.06.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Ekotydzień”

    Temat dnia: ,,Jak zostać ekologiem”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    „Wybór tekstów literackich” – M. Kiełbowicz „Ekolog domowy” s. 67  68 69, globus, gazety, kolorowe kalendarze, papier kolorowy, kredki, farby, flamastry, nożyczki, klej

     ekolog

    4-latki: ,,Karta pracy.Powietrze’’, s.  23

     

    5-latki:

     „Karty pracy. Powietrze”,  s. 51

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – wie, czym zajmuje się ekolog,

    – poprawnie formułuje wypowiedzi, starając się uściślać podawane informacje,

    – dostrzega niektóre problemy ekologiczne naszej planety,

    – potrafi wymienić kolejne dni tygodnia (karta pracy dla 5-latków)

    – podejmuje próbę interpretowania informacji przedstawionych w formie rysunkowej i symbolicznej (karta pracy dla 5-latków)

    – uczy się poszanowania prawa do wypowiedzi innych osób,

    – podejmuje planowe działania zespołowe oraz wykazuje zaangażowanie i aktywność.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    • „Ekolog domowy” – słuchanie opowiadania M. Kiełbowicz i rozmowa na temat jego treści, uświadomienie zakresu i możliwości podejmowania działań proekologicznych w najbliższym otoczeniu.

     

    Rodzic inicjuje temat pytaniem otwartym: Czy wiesz, kto to jest ekolog? Dziecko udziela spontanicznych odpowiedzi na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń. Rodzic zachęca do uważnego wysłuchania opowiadania, które pozwoli dokładniej określić, kim jest ekolog i czy każdy może nim zostać. Po wysłuchaniu opowiadania Rodzic zadaje pytania: Kim chciał zostać Cyryl, kiedy dorośnie? Czym zajmuje się ekolog? Czy żeby zostać ekologiem,

    trzeba być dorosłym? Na czym polega recykling? Co robił Cyryl, żeby zostać ekologiem domowym? Czy chciałbyś zostać ekologiem i dlaczego?  Rodzic przybliża istotę recyklingu polegającego na odzyskiwaniu odpadów w celu ponownego ich użycia, np. papieru, metalu, plastiku.

     

    Pomoce: „Wybór tekstów literackich” – M. Kiełbowicz „Ekolog domowy” s. 67–69

     

    • „Plany na ekotydzień” – zabawa słowna, dostrzeganie potrzeb naszej planety

     

    Dziecko trzymając globus  odpowiada na pytanie: Co trzeba robić, żeby planeta Ziemia była

    szczęśliwa?

     

    4-latki: ,,Karta pracy.Powietrze’’, s.  23

     

    5-latki: „Karty pracy. Powietrze” s. 51

    Następnie Rodzic zaprasza dziecko do stołu i wspólnie oglądają tabelę na karcie pracy.

    Rodzic zwraca uwagę na pierwszą kolumnę, w której kolejnych wierszach są nazwy dni tygodnia. Odczytuje je, a dziecko powtarza. Następnie analizują obrazek i znak ekologiczny, odnoszące się do bieżącego dnia – poniedziałku. Dziecko omawia obrazki określające tematykę kolejnych dni: wtorek – segregacja, recykling i ekozakupy, środa – zdrowy styl życia, czwartek – ochrona przyrody, piątek – ekodomek dla każdego. Rodzic objaśnia, że pustą kolumnę dziecko będzie uzupełniało w kolejnych dniach, wklejając naklejki ze

    znakami ekologicznymi.

     

    Na zakończenie Rodzic z dzieckiem planuje  wspólne przedsięwzięcie o charakterze ekologicznym, do realizacji w środowisku lokalnym, np. zbiórkę zużytych baterii lub wykonanie plakatów zachęcających do działań proekologicznych.

     

    • „Dbajmy o naszą planetę” –wykonanie plakatu techniką kolażu, doskonalenie umiejętności

    współpracy, angażowanie otoczenia do podejmowania działań proekologicznych.

     

     Dziecko i Rodzic, wykorzystując ilustracje z gazet, kalendarzy i innych materiałów, komponują plakat zachęcający do podjęcia działań ekologicznych w najbliższym otoczeniu. Wspólnie decydują, co będzie przedstawiał plakat i gdzie zostanie zawieszony.

     

    Pomoce: gazety, kolorowe kalendarze, papier kolorowy, kredki, farby, flamastry, nożyczki, klej

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 15.06.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Ekotydzień”

    Temat dnia: ,,Jak zostać ekologiem”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    „Wybór tekstów literackich” – M. Kiełbowicz „Ekolog domowy” s. 67–69, globus, gazety, kolorowe kalendarze, papier kolorowy, kredki, farby, flamastry, nożyczki, klej

     

    4-latki: ,,Karta pracy.Powietrze’’, s.  23

     

    5-latki:

     „Karty pracy. Powietrze”,  s. 51

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – wie, czym zajmuje się ekolog,

    – poprawnie formułuje wypowiedzi, starając się uściślać podawane informacje,

    – dostrzega niektóre problemy ekologiczne naszej planety,

    – potrafi wymienić kolejne dni tygodnia (karta pracy dla 5-latków)

    – podejmuje próbę interpretowania informacji przedstawionych w formie rysunkowej i symbolicznej (karta pracy dla 5-latków)

    – uczy się poszanowania prawa do wypowiedzi innych osób,

    – podejmuje planowe działania zespołowe oraz wykazuje zaangażowanie i aktywność.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    • „Ekolog domowy” – słuchanie opowiadania M. Kiełbowicz i rozmowa na temat jego treści, uświadomienie zakresu i możliwości podejmowania działań proekologicznych w najbliższym otoczeniu.

     

    Rodzic inicjuje temat pytaniem otwartym: Czy wiesz, kto to jest ekolog? Dziecko udziela spontanicznych odpowiedzi na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń. Rodzic zachęca do uważnego wysłuchania opowiadania, które pozwoli dokładniej określić, kim jest ekolog i czy każdy może nim zostać. Po wysłuchaniu opowiadania Rodzic zadaje pytania: Kim chciał zostać Cyryl, kiedy dorośnie? Czym zajmuje się ekolog? Czy żeby zostać ekologiem,

    trzeba być dorosłym? Na czym polega recykling? Co robił Cyryl, żeby zostać ekologiem domowym? Czy chciałbyś zostać ekologiem i dlaczego?  Rodzic przybliża istotę recyklingu polegającego na odzyskiwaniu odpadów w celu ponownego ich użycia, np. papieru, metalu, plastiku.

     

    Pomoce: „Wybór tekstów literackich” – M. Kiełbowicz „Ekolog domowy” s. 67–69

     

    • „Plany na ekotydzień” – zabawa słowna, dostrzeganie potrzeb naszej planety

     

    Dziecko trzymając globus  odpowiada na pytanie: Co trzeba robić, żeby planeta Ziemia była

    szczęśliwa?

     

    4-latki: ,,Karta pracy.Powietrze’’, s.  23

     

    5-latki: „Karty pracy. Powietrze” s. 51

    Następnie Rodzic zaprasza dziecko do stołu i wspólnie oglądają tabelę na karcie pracy.

    Rodzic zwraca uwagę na pierwszą kolumnę, w której kolejnych wierszach są nazwy dni tygodnia. Odczytuje je, a dziecko powtarza. Następnie analizują obrazek i znak ekologiczny, odnoszące się do bieżącego dnia – poniedziałku. Dziecko omawia obrazki określające tematykę kolejnych dni: wtorek – segregacja, recykling i ekozakupy, środa – zdrowy styl życia, czwartek – ochrona przyrody, piątek – ekodomek dla każdego. Rodzic objaśnia, że pustą kolumnę dziecko będzie uzupełniało w kolejnych dniach, wklejając naklejki ze

    znakami ekologicznymi.

     

    Na zakończenie Rodzic z dzieckiem planuje  wspólne przedsięwzięcie o charakterze ekologicznym, do realizacji w środowisku lokalnym, np. zbiórkę zużytych baterii lub wykonanie plakatów zachęcających do działań proekologicznych.

     

    • „Dbajmy o naszą planetę” –wykonanie plakatu techniką kolażu, doskonalenie umiejętności

    współpracy, angażowanie otoczenia do podejmowania działań proekologicznych.

     

     Dziecko i Rodzic, wykorzystując ilustracje z gazet, kalendarzy i innych materiałów, komponują plakat zachęcający do podjęcia działań ekologicznych w najbliższym otoczeniu. Wspólnie decydują, co będzie przedstawiał plakat i gdzie zostanie zawieszony.

     

    Pomoce: gazety, kolorowe kalendarze, papier kolorowy, kredki, farby, flamastry, nożyczki, klej

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy