Dodał: anna Data: 16/06/2020 - 03:49:26
Grupa 2

    "PTAKI W BARWACH TĘCZY"

    Przewidywane osiągnięcia dziecka:

    • naśladuje w zabawie dzikie zwierzęta,

    • reaguje właściwie na dany znak w zabawie,

     • ćwiczy rytm piosenki,

     • poznaje egzotyczne ptaki,

    • odróżnia ptaki od kwiatów,

    • wymyśla ruch taneczny do muzyki,

     • ćwiczy prawidłową wymowę.

    Przebieg dnia:

    I. Zajęcia poranne

    • „Papugujące papugi” – zabawa naśladowcza. Dziecko to papuga. Stoi  przodem do rodzica. Rodzic pokazuje określony ruch lub wypowiada określone zwroty, a „papuga” papuguje, np. machanie skrzydłami, dreptanie z nogi na nogę, skinienie głową, lub powtarzają zwroty: pa-pu-ga, ga-du-ła.

    • „Ptaszki w gniazdach” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic rysuje kredą lub wyznacza linką dwa, trzy koła. To gniazda dla ptaków. „Ptaszki” siedzą w „gniazdach”. Na sygnał „wylatują” z „gniazd” i „krążą” w różnych kierunkach. Na słowa: Do gniazd! – leci  na swoje miejsce.

     • „5 małych małpek'  - piosenka inscenizowana  ruchem

     II. Zajęcia główne

    • „Ptaki w kolorach tęczy” – zapoznanie dziecka z papugami, rajskimi ptakami, kolibrami. Rodzic pokazuje dziecku ilustracje z kolorowymi ptakami i pyta:

    –        Kto zna te ptaki i wie, jak się nazywają?

    –         Gdzie można zobaczyć te ptaki?

    –        Czy w zoo te ptaki czują się dobrze?  Kto ma w domu papugę? Dzieci wypowiadają się na temat ptaków na podstawie ilustracji, wcześniej zdobytej wiedzy oraz spostrzeżeń i doświadczeń. Określają kolory, wielkości oraz zachowania papug. Następnie nauczyciel, podsumowując wiedzę, pokazuje i omawia wygląd, środowisko życia, zachowania każdego ptaka. ilustracje z egzotycznymi ptakami i roślinami

    • „Czy to ptak, czy to kwiat?” – zabawa doskonaląca spostrzegawczość, wyszukiwanie na obrazkach ptaków wśród kwiatów. Rodzic prezentuje kolorowe ilustracje, na których znajdują się tropikalne kwiaty (np. storczyki) oraz ptaki. Nauczyciel mówi: To jest tropikalna kolorowa kraina. Wśród kolorowych kwiatów ukryły się kolorowe ptaki. Popatrz uważnie i odszukaj wszystkie ptaki. Dziecko wyszukuje, wskazuje ptaki i kwiaty.

     III. Zajęcia popołudniowe

    • „Kolorowe ptaki” – improwizacja ruchowa do muzyki. Rodzic daje dziecku  jedną chusteczce szyfonowa. Dziecko wymyśla taniec ptaków. Porusza się swobodnie po całej sali z kolorową chusteczką. CD Utwory – „Jaskółki na wsi” J. Straussa (nr 48), 

    • „Kto nauczy papugę mówić?” – zabawa słownikowa doskonaląca wymowę. Rodzic mówi:

    Znacie zwyczaje papug i wiecie, że potrafią one powtarzać proste słowa. Nie robią tego poprawnie, musimy nauczyć papugi poprawnej wymowy. Rodzic głośno i wyraźnie wymawia wyrazy typu: koliber, tygrys, krokodyl, małpa, hipopotam, a dzieci w ten sam sposób je powtarzają.
    rośliny 

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy