Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:12:29
Grupa 1

    22.06.2020 (poniedziałek)
    Krąg tematyczny: Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
    Temat dnia: WAKACYJNA WALIZKA
    PRZEBIEG DNIA:
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Jedzie pociąg” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
    Dzieci ustawiają się w pociąg i, „jadąc”, śpiewają popularną
    piosenkę.
    „W co się spakujemy?” – przegląd podróżnych walizek, toreb, plecaków pod kątem rodzaju wyprawy i ilości zabieranego bagażu. Nauczyciel układa na dywanie torby, walizki, plecaki, koszyki i plastikowe reklamówki.
    Dzieci nazywają wszystkie bagaże po kolei.
    Nauczyciel pyta: Do której torby zapakujesz swoje rzeczy, jadąc
    na wakacje?
    Dzieci wybierają rodzaj torby i ustawiają się przy niej. Swój wybór uzasadniają krótką wypowiedzią.
    • „Piłka i chmurki” – nauka piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.
    Nauczyciel rozkłada na podłodze chustę animacyjną i kładzie na jej środku dużą nadmuchaną piłkę plażową. Dzieci ustawiają się dookoła chusty. Na przygrywkę piosenki i sygnał prowadzącego dzieci równocześnie podnoszą chustę i poruszają materiałem
    tak, aby piłka podskakiwała na chuście. Po każdej zwrotce nauczyciel przerywa muzykę i mówi dzieciom,
    aby położyły chustę na podłodze i naśladowały – idąc dookoła chusty – zwierzę występujące w zwrotce (pieski,
    wrony, słoń). Po czwartej zwrotce (deszcz) dzieci biegną dookoła chusty na palcach. Na dźwięk trójkąta
    na nowo łapią najbliżej leżące uchwyty chusty i zabawa trwa dalej.
    Piosenka – „Piłka i chmurki”
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    „Pakujemy się” – sporządzanie listy artykułów najpotrzebniejszych w podróży.
    Nauczyciel mówi: Niedługo wakacje.
    Rodzice zabiorą Was w ciekawe miejsca. Na pewno trzeba będzie odbyć długą podróż. Pomyślcie, co będzie potrzebne na czas podróży i pobytu na wakacjach. Następuje burza mózgów. Dzieci wymieniają nazwy potrzebnych rzeczy z uwzględnieniem miejsca pobytu, np. to, co przyda się w górach, nie musi być potrzebne na plaży, lub to, co będzie potrzebne w lesie, może nie przydać się w mieście. Następnie nauczyciel ustala z dziećmi listę rzeczy potrzebnych w górach, na wsi, nad morzem.
    • „Co zabieramy?” – rozpoznawanie konkretnych przedmiotów po ich cieniach.
    Nauczyciel rozsypuje na dywanie sylwety różnych przedmiotów zabieranych w podróż i nie tylko. Mówi: Spójrzcie na te sylwety. Jakie to
    przedmioty? Kto rozpozna jakąś rzecz, pokazuje ją i nazywa. Dziecko, które rozpoznało jakiś przedmiot, pokazuje go innym i nazywa. Zabawa trwa do rozpoznania ostatniego przedmiotu.
    • „Wielokolorowa piłka plażowa” – praca plastyczna
    Materiały :
     kartka z szablonem,
     kolorowe kartki,
     klej.
    Wykonanie:
    1. Pracę można podzielić na dwa etapy: pierwszy to drzemy papier kolorowy na małe drobne kawałki.
    2. Drugi etap to wyklejanie piłki według wzoru.
    wzór pracy   szablon
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Kolorowe piłeczki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Nauczyciel rozdaje dzieciom szarfy w czterech kolorach.
    Sam ma po jednej piłeczce z każdego koloru (cztery tarcze lub kartki w kolorach szarf). Na środku sali układa chmurkę ze skakanek. Dzieci maszerują przy muzyce po całej sali w rozsypce, ale nie wolno im wchodzić na chmurkę. Nauczyciel zatrzymuje muzykę i podnosi piłeczkę (tarczę lub kartkę). Na chmurkę wchodzą te dzieci, które mają szarfy w kolorze prezentowanym przez nauczyciela, i skaczą jak piłeczki aż do pojawienia się muzyki. Wraz z utworem wychodzą z chmurki i dołączają do pozostałych dzieci. Zabawę wielokrotnie powtarzamy.
    CD Utwor – „Florentinen Marsz” J. Fučika
    • „Ciężki plecak” – zabawa naśladowcza.
    Nauczyciel wyznacza tasiemką trasę i mówi: Idziemy dzisiaj na wycieczkę i bierzemy ze sobą plecaki. W plecaku są same potrzebne rzeczy. Plecak jest ciężki. Zakładamy ciężkie plecaki – dzieci naśladują tę czynność. I dalej: Idziemy wyznaczonym szlakiem. Dzieci naśladują dźwiganie plecaka, idąc po wyznaczonej trasie.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy