Grupa 1
22.06.2020 (poniedziałek)
Krąg tematyczny: Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
Temat dnia: WAKACYJNA WALIZKA
PRZEBIEG DNIA:
I. ZAJĘCIA PORANNE
• „Jedzie pociąg” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
Dzieci ustawiają się w pociąg i, „jadąc”, śpiewają popularną
piosenkę.
• „W co się spakujemy?” – przegląd podróżnych walizek, toreb, plecaków pod kątem rodzaju wyprawy i ilości zabieranego bagażu. Nauczyciel układa na dywanie torby, walizki, plecaki, koszyki i plastikowe reklamówki.
Dzieci nazywają wszystkie bagaże po kolei.
Nauczyciel pyta: Do której torby zapakujesz swoje rzeczy, jadąc
na wakacje?
Dzieci wybierają rodzaj torby i ustawiają się przy niej. Swój wybór uzasadniają krótką wypowiedzią.
• „Piłka i chmurki” – nauka piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.
Nauczyciel rozkłada na podłodze chustę animacyjną i kładzie na jej środku dużą nadmuchaną piłkę plażową. Dzieci ustawiają się dookoła chusty. Na przygrywkę piosenki i sygnał prowadzącego dzieci równocześnie podnoszą chustę i poruszają materiałem
tak, aby piłka podskakiwała na chuście. Po każdej zwrotce nauczyciel przerywa muzykę i mówi dzieciom,
aby położyły chustę na podłodze i naśladowały – idąc dookoła chusty – zwierzę występujące w zwrotce (pieski,
wrony, słoń). Po czwartej zwrotce (deszcz) dzieci biegną dookoła chusty na palcach. Na dźwięk trójkąta
na nowo łapią najbliżej leżące uchwyty chusty i zabawa trwa dalej.
Piosenka – „Piłka i chmurki”
II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
• „Pakujemy się” – sporządzanie listy artykułów najpotrzebniejszych w podróży.
Nauczyciel mówi: Niedługo wakacje.
Rodzice zabiorą Was w ciekawe miejsca. Na pewno trzeba będzie odbyć długą podróż. Pomyślcie, co będzie potrzebne na czas podróży i pobytu na wakacjach. Następuje burza mózgów. Dzieci wymieniają nazwy potrzebnych rzeczy z uwzględnieniem miejsca pobytu, np. to, co przyda się w górach, nie musi być potrzebne na plaży, lub to, co będzie potrzebne w lesie, może nie przydać się w mieście. Następnie nauczyciel ustala z dziećmi listę rzeczy potrzebnych w górach, na wsi, nad morzem.
• „Co zabieramy?” – rozpoznawanie konkretnych przedmiotów po ich cieniach.
Nauczyciel rozsypuje na dywanie sylwety różnych przedmiotów zabieranych w podróż i nie tylko. Mówi: Spójrzcie na te sylwety. Jakie to
przedmioty? Kto rozpozna jakąś rzecz, pokazuje ją i nazywa. Dziecko, które rozpoznało jakiś przedmiot, pokazuje go innym i nazywa. Zabawa trwa do rozpoznania ostatniego przedmiotu.
• „Wielokolorowa piłka plażowa” – praca plastyczna
Materiały :
kartka z szablonem,
kolorowe kartki,
klej.
Wykonanie:
1. Pracę można podzielić na dwa etapy: pierwszy to drzemy papier kolorowy na małe drobne kawałki.
III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
• „Kolorowe piłeczki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Nauczyciel rozdaje dzieciom szarfy w czterech kolorach.
Sam ma po jednej piłeczce z każdego koloru (cztery tarcze lub kartki w kolorach szarf). Na środku sali układa chmurkę ze skakanek. Dzieci maszerują przy muzyce po całej sali w rozsypce, ale nie wolno im wchodzić na chmurkę. Nauczyciel zatrzymuje muzykę i podnosi piłeczkę (tarczę lub kartkę). Na chmurkę wchodzą te dzieci, które mają szarfy w kolorze prezentowanym przez nauczyciela, i skaczą jak piłeczki aż do pojawienia się muzyki. Wraz z utworem wychodzą z chmurki i dołączają do pozostałych dzieci. Zabawę wielokrotnie powtarzamy.
CD Utwor – „Florentinen Marsz” J. Fučika
• „Ciężki plecak” – zabawa naśladowcza.
Nauczyciel wyznacza tasiemką trasę i mówi: Idziemy dzisiaj na wycieczkę i bierzemy ze sobą plecaki. W plecaku są same potrzebne rzeczy. Plecak jest ciężki. Zakładamy ciężkie plecaki – dzieci naśladują tę czynność. I dalej: Idziemy wyznaczonym szlakiem. Dzieci naśladują dźwiganie plecaka, idąc po wyznaczonej trasie.