Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:21:07
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 22.06.2020r.

     

    Opracowała: Anna Frankowska

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: Wakacje z żywiołami

    Temat dnia: Polska – piękno regionów

    Przewidywane osiągnięcia:

    – dostrzega piękno i różnorodność regionów Polski,

    – rozpoznaje symbole narodowe i elementy charakterystyczne dla naszego kraju,

    – odczytuje na mapie symbole i uproszczone rysunki,

     – wykazuje podstawową orientację na mapie Polski,

    – wskazuje wybrane atrakcje turystyczne własnego regionu.

     Przebieg zajęć głównych:

     „Polski kalejdoskop” – klasyfikowanie ilustracji i zdjęć, dostrzeganie piękna i różnorodności krajobrazów Polski, rozwijanie logicznego myślenia podczas wskazywania różnych kryteriów klasyfikacyjnych. Przed dzieckiem rozłożone są zdjęcia, ilustracje ukazujące regiony naszego kraju. Rodzic pyta: W jaki sposób można pogrupować obrazki, żeby do siebie pasowały? Dzieci proponują rozwiązania, uzasadniają swoje decyzje. Rodzic stara się tak pokierować pracą dziecka, aby pogrupowało ilustracje ze względu na region, który przedstawiają: pomorze, pojezierze, góry, niziny. Każdy region rodzic omawia z dziećmi, zwraca uwagę na cechy charakterystyczne krajobrazów i ich piękno.

     Pomoce: ilustracje, zdjęcia regionów Polski 1  2  3  4  5  6  7   8  9

     „Piękne, bo polskie” – rozmowa kierowana, budzenie szacunku dla symboli narodowych, dostrzeganie piękna polskiej muzyki, rękodzieła artystycznego i sztuki ludowej. Dzieci wyszukują w „Pomocach dydaktycznych” („Państwa Europy – loteryjka”) flagę Polski i symbole związane z naszym krajem (Pomnik Fryderyka Chopina, żubr). Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania wybranego utworu Chopina, a następnie prosi dzieci o podzielenie się emocjami, wyobrażeniami, które towarzyszyły im podczas słuchania muzyki. Dzieci oglądają zgromadzone przez rodzica przedmioty związane z Polską, sztuką naszego kraju, np. godło Polski, biało- -czerwoną koszulkę piłkarza, wytwory sztuki ludowej, słuchają hymnu narodowego, przyjmując odpowiednią postawę. Rodzic opowiada, w jakich sytuacjach hymn jest odgrywany i śpiewany. Powtarza wraz z dziećmi słowa i podczas ponownego odtwarzania utworu zachęca do uczestnictwa w śpiewie.

    Pomoce: Pięciolatki - „Pomoce dydaktyczne” – „Państwa Europy – loteryjka”

    Link do  hymnu Polski : https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

    Link utworami F. Chopina ,,Walc a-moll”: https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk

     

     „Polska na mapie” – odczytywanie w podstawowym zakresie symboliki mapy, doskonalenie umiejętności wskazywania na mapie wybranych elementów (karta pracy). Dzieci oglądają mapę Polski, wskazują granice, wodzę po nich palcem, odszukują góry, jeziora, morze, pokazują stolicę, Kraków i Gdańsk. Następnie na mapie na karcie pracy rysują po śladzie Wisłę, kolorują góry i morze, przyklejają naklejki w odpowiednie miejsca: smoka obok Krakowa, żubry w Puszczy Białowieskiej, statek – na morzu. Rodzic zachęca dzieci do opowiadania o miejscach, które chciałyby zobaczyć. Na zakończenie dzieci wskazują na mapie swój rodzinny region i opowiadają o atrakcjach turystycznych, z których słynie. Pięciolatki  „Karty pracy. Powietrze” s. 56, kredki

    Czterolatki- ćwiczenia grafomotoryczne, utrwalanie topografii Polski- na karcie pracy ( w zdjęciach) dzieci rysują po śladzie kontur mapy Polski, a następnie farbą lub kredkami- niebieską rysują jeziora na pojezierzu; brązową kredką zaznaczają na mapie góry, zieloną niziny.
    szablon mapy

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy