Dodał: anna Data: 22/06/2020 - 07:50:44
Grupa 1

    23.06.2020 (wtorek)
    Temat dnia : WYRUSZAMY Z DOMU
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Jedziemy autobusem” – zabawa ruchowa doskonaląca umiejętność szybkiego ustawiania się w parach.
    Dzieci swobodnie maszerują i biegają po sali (zamiennie) w rytm tamburyna. Na sygnał: Autobus! – ustawiają się w wyznaczonym miejscu w parach. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając miejsce postoju autobusu.
    • „Wyruszam z domu” – zabawa dydaktyczna, przypomnienie informacji o adresie (państwo, miasto, ulica).
    Nauczyciel, korzystając z tekstu opowiadania S. Szuchowej
    „Przygoda z małpką”, tworzy przystosowaną do potrzeb dzieci jego skróconą wersję. Po zapoznaniu dzieci z treścią opowiadania nauczyciel prowadzi rozmowę, zadając przykładowe pytania:
    – Jak rodzice wołali na chłopca?
    – Czy Duduś wiedział, jak się nazywa?
    – Co trzeba zrobić, gdy się zgubimy?
    – Czy znacie swoje imię i nazwisko, kraj, miasto i ulicę zamieszkania?
    Następnie nauczyciel odpytuje dzieci ze znajomości imienia i nazwiska. Podaje i utrwala nazwę państwa i miejscowości
    oraz pokazuje kilka tabliczek z nazwami ulic, przy których mieszkają dzieci. Odczytuje je. Zwraca się do dzieci: Czy znacie te nazwy? Tak nazywają się ulice w naszym mieście lub na naszym osiedlu. Kto mieszka przy ulicy…? Nauczyciel, czytając nazwy ulic, zachęca dzieci do zapamiętania ich nazw jako miejsca zamieszkania.
    S. Szuchowa „Przygoda z małpką”
    • „Piłka i chmurki” – utrwalenie piosenki, zabawa ortofoniczno-emisyjna na melodii piosenki.
    Dzieci śpiewają melodię piosenki na różnych sylabach:
    no, ma, mo, mu, li, lu, la.
    CD Piosenka – „Piłka i chmurki”
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „W podróży” – zabawa dydaktyczna, przypomnienie i utrwalenie nazw i cech środków transportu wykorzystywanych do podróżowania.
    Nauczyciel układa sylwety różnych środków transportu (balon, autobus, samochód, pociąg, samolot, tramwaj, rower, statek, helikopter). Dzieci oglądają i nazywają pojazdy. Nauczyciel mówi: Na tych ilustracjach są różne pojazdy. Jak myślicie, którymi można pojechać na wakacje? Dzieci wymieniają znane im środki transportu. Następnie nauczyciel poleca, aby dzieci posegregowały pojazdy według polecenia,
    np. pojazdy, które jeżdżą po szynach, mają koła, latają, pływają. Dzieci wybierają i układają pojazdy w obręczach (tyle obręczy, ile kryteriów podziału). Następnie dzieci przeliczają pojazdy w obręczach. Na koniec
    zbierają pojazdy w kolejności wskazanej przez nauczyciela, np. latające, pływające.
    • „Kupuję bilet” – zabawa matematyczna, wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch.
    Nauczyciel wykorzystuje do zajęć scenkę teatralną, zamieniając ją na kasę biletową. W okienku leżą kartoniki – bilety. Przed kasą stoją kosze z kasztanami. Nauczyciel jest kasjerem. Dzieci spacerują po sali, na sygnał ustawiają się sprawnie w kolejce przed kasą. „Kasjer” mówi: Jedziemy na wakacje. Zanim wsiądziemy do autobusu, pociągu czy samolotu, musimy kupić bilet. Bilety kupujemy w kasie. Podróżni płacą pieniędzmi – środkami płatniczymi (kasztany) umieszczonymi w koszach. Dzieci kolejno kupują „bilety”, a „kasjer” podaje, jaką liczbę środków płatniczych należy wpłacić, np. jeden „bilet” – jeden kasztan, dwa „bilety” – dwa kasztany. Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie dzieci „kupią bilety”. Na koniec ustawiają się w pociąg i, śpiewając popularną piosenkę „Jedzie pociąg” lub „Jadą, jadą misie”, przemieszczają się po sali. Zabawę tę powtarzamy w dowolnym czasie, wyznaczając na kasjera dziecko.
    • „Samochód” – praca plastyczna
    Materiały:
     rolka po papierze toaletowym
     karton
     niebieska kartka
     kredki świecowe
     klej
     nożyczki
    Wykonanie:
    1. Aby stworzyć całkowicie ekologiczny samochód najpierw wycinamy z kartonu kształt samochodu, oraz wycinamy z kartki niebieskiego papieru kształt czterech górnych szyb.
    2. Kolejną czynnością będzie przecięcie na pół dwóch rolek po papierze toaletowym i nacięcie obu połówek lekko z jednej strony.
    3. Zadanie dziecka polega na pokolorowaniu maski samochodu oraz przyklejeniu czterech szyb z dwóch stron pojazdu.
    4. Gdy górna część auta będzie gotowa podopieczni doczepiają do niej papierowe koła.
    • „Jedzie pociąg” – zabawa inscenizacyjna przy piosence.
    Nauczyciel prezentuje piosenkę. Dzieci ilustrują ruchem
    jej treść, naśladują jazdę pociągiem i lot samolotem. Tworzą parami dorożki (woźnica i koń), jadą samochodem,
    płyną statkiem.
    Piosenka – „Jedzie pociąg”
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Piłka i chmurki” – zabawa rytmiczna przy piosence.
    Dzieci śpiewają piosenkę i klaszczą rytmicznie na słowa:
    hau, kra, tru, kap.
    Piosenka – „Piłka i chmurki”
    • „Zabawy w piaskownicy” – formowanie z piasku.
    Nauczyciel zaprasza dzieci do zabawy w piaskownicy.
    Na wstępie przypomina zasady bezpiecznej zabawy sypkim materiałem. Dzieci wybierają zabawki do piasku według potrzeb i upodobań, a następnie tworzą dowolne formy: babki, zamki, tunele, górki. Po zabawie zbierają przybory i gromadzą je w wyznaczonym miejscu.
    zabawki do piasku
    • „Polecimy” – rymowanka gamowa.
    Dzieci mówią rymowankę:
    Polecimy samolotem (dźwięki gamy do góry)
    do Afryki i z powrotem. (dźwięki gamy w dół)
    praca plastyczna 1

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy