Dodał: anna Data: 22/06/2020 - 08:46:01
Grupa 1

    25.06.2020 (czwartek)
    Temat dnia : NAJWIĘKSZE I NAJWYŻSZE
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Z kamienia na kamień” – zabawa równoważna z szarfami. Nauczyciel układa trasę, kamienie – szarfy leżą w takich odstępach, aby dziecko mogło swobodnie wykonać krok. Dzieci ustawiają się naprzeciwko kamiennej trasy. Na sygnał nauczyciela rozpoczynają marsz po „kamieniach”, utrzymując równowagę. Zabawę kończymy
    po przejściu trasy przez wszystkie dzieci.
    • „Łapiemy ryby w strumieniu” – zabawa zręcznościowa. Nauczyciel układa staw z szarf. W „stawie” pływają
    „ryby” (sylwety z tektury z magnesami). Dookoła „stawu” stoją dzieci z „wędkami” (sznurek przywiązany do laski
    gimnastycznej, a na końcu zaczepiony spinacz biurowy). Zadaniem dziecka jest złapać „rybkę” i wyciągnąć ją
    na brzeg. Po złowieniu „rybki” następuje zmiana „wędkarzy”. Zabawa trwa aż do wyłowienia wszystkich „ryb”.
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „Wyprawa w góry” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych.
    1. „Po wąskiej dróżce” – zabawa z elementem równowagi. Nauczyciel rysuje kredą lub wyznacza za pomocą
    sznurka drogę, trasę. Na trasie rozkłada drobne przedmioty, np. woreczki. Na polecenie nauczyciela dzieci kolejno
    przechodzą po dróżce, omijając przedmioty. Kto wykona zadanie, wraca na koniec kolejki.
    2. „Pieski śpiące i szczekające” – zabawa z elementem czworakowania i pełzania. Dzieci w rozsypce i siadzie
    klęcznym, dłonie na kolanach, głowa oparta na dłoniach – „pieski” śpią. Na sygnał nauczyciela „pieski” budzą
    się i przechodzą do pozycji na czworaka i szczekają. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
    3. „Ryby w akwarium” – zabawa z elementem biegu. Dzieci biegają po wyznaczonym terenie w luźnej gromadce,
    poruszając się cicho jak rybki w akwarium, nie zderzając się ze sobą. Na znak nauczyciela „rybki” skupiają się
    w miejscu, gdzie sypie się im pokarm. Nauczyciel naśladuje tę czynność, a dzieci chwilę odpoczywają.
    4. „Przez płotek” – zabawa z elementem podskoku.
    Nauczyciel mocuje linkę 10–15 cm nad ziemią. Dzieci są podzielone na małe grupki. Kolejno każda grupka przeskakuje obunóż płotek, następnie dzieci obchodzą płotek naokoło i skaczą jeszcze raz.
    • „Co można zobaczyć w górach?” – zabawa twórcza, opisywanie wyglądu przedmiotów na ilustracji, odnajdywanie
    na obrazku opisywanych elementów. Nauczyciel prezentuje ilustrację przedstawiającą górski pejzaż.
    Dzieci mogą wymienić znajdujące się na niej elementy. Nauczyciel pomaga nazywać poszczególne fragmenty
    górskich krajobrazów (np. szczyt, dolina, hala, bacówka, schronisko). Następnie ochotnik, patrząc przez przygotowaną
    z dwóch rolek papieru toaletowego lornetkę, wybiera jeden element na obrazku. Opisuje pozostałym,
    co widzi, ale nie nazywa tego elementu. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, na co ochotnik patrzy przez lornetkę.
    ilustracja przedstawiająca górski pejzaż, lornetka z rolek po papierze toaletowym
    • „Górski pejzaż” – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych technik plastycznych (kolaż, stemplowanie,
    malowanie palcami).
    Nauczyciel prosi, żeby dzieci przypomniały sobie, jakie są charakterystyczne elementy górskiego krajobrazu. Następnie dzieci maczają gałązki choinki w farbie i odciskają je na pojedynczej karcie
    pracy, na zielonym pasku, tworząc las. Z kuleczek waty przyklejonych na trawie tworzą owieczki. Palcem zamoczonym w żółtej farbie malują słońce. Na zakończenie można zaproponować dzieciom połączenie wszystkich obrazków i stworzenie górskiej panoramy.
    „Karty pracy” – karta 61., gałązki z choinek, zielona farba, wata, klej, żółta farba, kredki
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Na biwaku” – zabawa naśladowcza połączona z ćwiczeniami oddechowymi (rozbijanie namiotu, pompowanie
    materaca, piłki).
    Dzieci siedzą w rozsypce. Nauczyciel pokazuje ilustracje (materac, balon, koło do pływania).
    Dzieci naśladują pompowanie zgodnie ze wskazaną ilustracją. Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe oddychanie.
    • „Lato” – utrwalenie piosenki, zabawa rytmiczna przy piosence.
    Dzieci podczas śpiewania piosenki klaszczą (klepią w podłogę, w kolana, w ręce koleżanki lub kolegi z pary) rytmicznie dwie ćwierćnuty. Ten rytm realizują w taktach: 4, 8, 12 i 16 (opis tańca przy temacie 188.).
    Piosenka – „Lato”
     
     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy