Dodał: anna Data: 22/06/2020 - 07:28:15
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 23.06.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Wakacje z żywiołami”

    Temat dnia: ,,Na wakacjach wszędzie dobrze”

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    T. Kubiak „Wakacje…Wakacje…” [w:] „Kolorowy spacer”, KAW, Warszawa 1985, s. 27, zdjęcia ilustrujące treść wiersza, obrazki i wyroby sztuki ludowej

     

    5-latek-, „Karty pracy. Powietrze” s. 57, kredki

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – wzbogaca wiedzę i słownictwo dotyczące regionów Polski,

    – aktywnie uczestniczy w zajęciach ,

    – potrafi przekazać treść za pomocą niewerbalnych środków wyrazu,

    – poznaje wytwory sztuki ludowej i dostrzega ich unikalne piękno,zkice zaję

    – doskonali umiejętność precyzyjnego kolorowania i komponowania barw,

    – doskonali sprawność i koordynację ruchową.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    • „Wakacje, wakacje…” – słuchanie wiersza T. Kubiaka, dostrzeganie walorów wypoczynkowych wybranych obszarów naszego kraju, wzbogacanie wiedzy i słownictwa dotyczącego regionów Polski.

     

    Rodzic prosi o uważne wysłuchanie wiersza i zapamiętanie, jak można spędzać czas w opisanych regionach Polski.

     

    Wakacje… Wakacje…

    Pojedziecie nad morze,

    do Szczecina, do Gdańska.

    Plaża − słońcem powita,

    wiatr wam zagra do tańca.

    Będziecie lepić zamki

    z piasku na złotych plażach.

    Zaśpiewacie piosenkę

    o dziarskich marynarzach.

    Pojedziecie – hen w góry,

    pod Kasprowy, pod Giewont.

    Posłuchacie potoków

    szumiących górskim drzewom.

    Pobiegniecie na halę,

    gdzie pasterskie szałasy.

    Pobiegniecie ścieżkami

    przez kosówki i lasy.

    Wszędzie pięknie. Najpiękniej

    nad mazurskim jeziorem.

    W lasach ptaki śpiewają.

    A bór szumi za borem.

    Tadeusz Kubiak

    Po wysłuchaniu wiersza Rodzic wyjaśnia trudniejsze pojęcia, pokazuje zdjęcia ilustrujące treść wiersza i zadaje pytania, np. O jakich miejscach opowiadał wiersz? Co będziesz podziwiać, jak spędzisz czas, jeśli pojedziesz nad morze/w góry/nad mazurskie jeziora? Zachęca dziecko do formułowania wypowiedzi w czasie przyszłym.

     

    Pomoce: T. Kubiak „Wakacje…Wakacje…” [w:] „Kolorowy spacer”, KAW, Warszawa 1985, s. 27, zdjęcia ilustrujące treść wiersza

     

    • „Moje wakacyjne plany” – zabawa ruchowo-naśladowcza, doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi w czasie przyszłym, docenianie piękna rodzinnego regionu.

     

    Rodzic zaprasza dziecko do zabawy, w której będzie przedstawiać za pomocą ruchów, gestów wakacyjne zajęcia w różnych regionach Polski. Rodzic wymienia region, a dziecko pokazuje czynność, którą po nim naśladuje Rodzic. Po zabawie dziecko siada na dywanie i opowiada o swoich wakacyjnych planach lub marzeniach. Formułuje wypowiedzi w czasie przyszłym.

     

    • „Łowicka wycinanka” – poznanie elementów wzornictwa charakterystycznych dla polskiej sztuki ludowej, doskonalenie sprawności manualnej podczas kolorowania (karta pracy).

     

    Rodzic prezentuje obrazki i wyroby sztuki regionalnej: stroje, ceramikę, ozdoby, tkaniny. Zawraca uwagę na wyroby twórców z rodzinnego regionu dziecka. Wybrane elementy, np. hafty, sploty tkanin, dziecko może oglądać przez lupę.

     

    4-latek-

    Wykonie przez dziecko łowickiej wycinanki

     

    5-latek-, „Karty pracy. Powietrze” s. 57, kredki

    Następnie opisuje obrazek na karcie pracy i koloruje według własnego pomysłu.

    ]

    Pomoce: obrazki i wyroby sztuki ludowej

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy