Dodał: anna Data: 11/04/2021 - 07:05:21
Grupa 1

    Dzień dobry

     

    12.04.2021  (poniedziałek)

     

    Krąg tematyczny: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

     

    Temat dnia : MOJA OKOLICA MNIE ZACHWYCA!

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

     

     

    • Oglądanie zdjęć, pocztówek, map i folderów z najbliższej okolicy.

    Dzieci wspólnie z Rodzicami oglądają materiały promocyjne z najbliższej okolicy. Dziecko wymienia nazwę miejsco­wości, w której mieszka. Nazywaj znajdujące się tam ważniejsze obiekty.

    • Zabawa konstrukcyjna „Moja miejscowość”.

    Dziecko buduje z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znaj­dują się w ich najbliższej okolicy.

     

    • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

    Rodzic daje dziecku lusterko. Demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilka­krotnie.

     

    • W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dziecko unosi język do góry, gdy świe­ci czerwone światło – język umieszcza za dolnymi zębami.
    • Samochody – dziecko naśladuje jazdę samochodem: czubek języka przesuwa po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
    • Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dziecko wykonuje ruch językiem, uno­sząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
    • Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dziecko dotyka czubkiem języka do każ­dego zęba na górze i każdego zęba na dole.
    • Konik – dziecko naśladuje stukot kopyt konia: odbijając język od podniebienia, jednocześnie rozciąga­jąc, a następnie ściągają wargi w dziobek.
    • Krowa – dziecko naśladuje ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
    • Traktor jeździ w koło po polu – dziecko unosi czubek języka na górną wargę i wykonuje koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

     

    Zestaw zabaw ruchowych nr 33

     

    • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jesteśmy dla siebie mili”.

    Rodzic prezentuje ukłon i pyta, czy jest to miły sposób powitania. Pokazuje także przybicie piątki, podanie ręki itp. i pyta, czy dziecku kojarzy się to w miły sposób. Następnie włącza nagranie znanej dziecku piosenki – wówczas dziecko spaceruje swobodnie po pokoju. Na przerwę w muzyce wita się z pozostały­mi domownikami w dowolnie wybrany, miły sposób.

     

    • Zabawa popularna „Nie chcę cię znać”.

     

    Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać!

    Chodź do mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj.

    Jedną mi daj, drugą mi daj

    i już się na mnie nie gniewaj.

    Dziecko z rodzicem stoi przodem do siebie, wykonuje gest machania na pożegnanie i oddalają się od siebie. Następnie przywołują się gestem i zbliżają do siebie. Podają sobie najpierw jedną rękę, następnie drugą i obracają się w kole.

     

     

    1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

    Zajęcia 1.

    • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Moja miejscowość”.

     

    Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Kiedy Rodzic klaśnie i wypowie nazwę miejscowości, w której mieszka, przedszkolak podskakuje, a kiedy wypowie inną nazwę – kuca.

     

    • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łazienki”.

     

    Dzieci siadają na dywanie. Rodzic zaprasza do wysłuchania opowiadania. Czytając opo­wiadanie, prezentuje ilustracje do niego.

     

    Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki. Jed­nak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.

    – Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…

    – Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.

    – A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.

    Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w daw­nych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powie­działa, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.

    – Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…

    – Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.

    W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.

    – Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce?

    – Oczywiście.

    – A ten lew gryzie?

    – Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.

    – Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.

    – Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.

    W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.

    – Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.

    Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.

    Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.

    – Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.

    – To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski.

    Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:

    – Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…

    Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.

    – Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.

    Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały. Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaple­cionymi na grzywach.

    – Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.

    Książka (s. 64–65)

     

    Tutaj znajdziecie link do opowiadania w wersji audio:

    https://www.youtube.com/watch?v=qFrlvctVl0s

     

    • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

    Rodzic zadaje pytania:

    • Ø Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?
    • Ø Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?
    • Ø Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?
    • Ø Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?
      • Ø Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?
      • Ø Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?

     

    Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur.

    Rodzic zachęca dziecko, aby wygodnie położyło się na dywanie, zamknęło oczy i wysłuchało utwór F. Cho­pina, a następnie opowiedziało, z czym kojarz im się ten utwór.

     

    Link do piosenki znajduje się poniżej:

    https://www.youtube.com/watch?v=oLUoju3Dse8

     

    Następnie rodzic prosi dziecko, aby wysłuchany utworu F. Chopina Mazurek As-dur, w dowolny sposób pokazało ruchem to, o czym według niego opowiada muzyka.

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr14 – 3latki

    Dziecko:

                            - wskazuje zdjęcia przedstawiające miasto i wio­skę,

                            - dopasowuje naklejkę do zdjęcia i ją nakleja,

    - wskazuje, gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.

     

    Karta pracy, cz. 2, nr 38 i 39 – 4latki

    Dziecko:

                            - nazywa pojazdy i miejsca przedstawione na zdjęciach,

                            - nakleja naklejki w odpowiednich miejscach,

                            - rysuje po śladzie płot i koloruje samochody.

     

     

     

    Zajęcia 2.

     

    • Burza mózgów: „Najważniejsze miejsca w mojej okolicy”.

    Dziecko odpowiada na pytanie: Jakie są najważniejsze miejsca w naszej okolicy? Rodzic zapisuje odpowie­dzi dziecka i robi symboliczne rysunki, tworząc prostą mapę okolicy.

     

    • Rytmizowanie tekstu: „Moja okolica mnie zachwyca!”.

    Dziecko powtarza za rodzicem prosty tekst: Moja okolica mnie zachwyca! Następnie wyklaskuje go w pro­stym rytmie, wytupuje, uderzając dłońmi w kolana i o podłogę.

     

    • „Aparat cyfrowy”.

    Wykonanie przez rodzica aparatem cyfrowym zdjęć obiektów znajdujących się w najbliższym otoczeniu, np. domów, szkoły, przedszkola. Zdjęcia posłużą do wykonania albumu w czwartym dniu tygodnia.

     

    1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

    • Kolorowanka „Wzory ludowe z mojej okolicy”.

    Dziecko koloruje wzory ludowe z najbliższej okolicy. Nazywają kolory, którymi się posługuje, i wzory na swoim obrazku i na obrazku wzorcowym.

     

    • Improwizacja ruchowa do muzyki ludowej.

    Dziecko słuchają utworów ludowych ze swojego regionu i w dowolny sposób ilustruje je ruchem.

    Dodał: anna Data: 11/04/2021 - 06:40:29
    Grupa 3

      Scenariusz zajęć online dla grupy III – 12.04.2021r.

       

      Opracowała: mgr Justyna Anielak

       

      Grupa: III (5 i 6 –latki)

       

      Temat dnia: ,,Uparty kogut”

       

      Czas trwania: 45 minut

       

      Pomoce dydaktyczne:

      Karty pracy, grzechotka, kołatka, bębenek, zdjęcia/obrazki zwierząt, białe, niebieskie i czerwone kartoniki, kartoniki z literami ż, Ż, kartoniki z literami: u, b, r, y, a, n, t, e

       

      Przewidywane osiągnięcia:

      Dziecko:

      • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,

      • rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka,

      • układa schematy i modele słów: żubry, Żaneta,

      • rozpoznaje i nazywa poznane litery,

      • rysuje po śladach rysunków.

       

      Przebieg zajęć głównych:

       

      Zajęcie 1:

      Karta pracy, cz. 4, s. 3.

      Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladzie drogi kury

      do kurnika.

       

       

      Zajęcia 2.

      Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby ,,Uparty kogut’

       

      •• Wyjaśnienie znaczenia słowa uparty.

      Rodzic pyta:

      − Kogo nazywamy upartym?

      − Czy zwierzęta też mogą być uparte?

      − Czy znacie takie zwierzęta?

       

      •• Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Uparty kogut.

      Dziecko słucha opowiadania:

      Rodzina Ady i Olka wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podroży.

      Tylko mama wydawała się trochę zakłopotana i lekko zaniepokojona.

      – Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na wsi. Chyba bardzo dawno temu. Czy będą tam

      wszystkie wiejskie zwierzęta? – wypytywała tatę.

      – Oczywiście, jak to w gospodarstwie. Będą krowy i cielęta. Świnie i prosięta. A zamiast koni

      i źrebiąt – dwa traktory. Traktorów chyba się nie obawiasz? – spytał żartem tata.

      Mama tylko się uśmiechnęła. – Oczywiście. Nawet rogaty baran mnie nie wystraszy. Jestem

      supermamą.

      – Będą też kury, gęsi, kaczki, indyczki. Zgroza – ciągnął tata żartobliwym tonem.

      Samochód wjechał na podwórko. Ada i Olek pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast zaczęli się rozglądać za zwierzętami.

      – Lola ma szczeniaki! Mogę się z nimi pobawić? – spytał Olek i już był przy kudłatej kundelce

      i czwórce jej szczeniąt. Ada nie mogła do niego dołączyć, ponieważ ma uczulenie na sierść.

      Wybrała się więc na spacer po podwórku.

      – Ko, ko, gę, gę, kwa, kwa – witały ją kury i kurczęta, gęsi i gąsięta, kaczki i kaczęta. Ada

      z powagą odpowiadała im: „dzień dobry”, „witam państwa”, „przybijemy piątkę?”.

      – Ojej, jaka piękna kózka! – Ada usłyszała zachwycony głos mamy.

      – To koźlątko. Ma zaledwie kilka dni – powiedział wujek.

      – Prześliczny maluszek – stwierdziła z podziwem mama.

      Koźlątko nie poświęciło mamie uwagi, za to kury podniosły wielki krzyk na jej widok. Obgdakały ją z każdej strony... i sobie poszły. Został jedynie kogut. Wbił wzrok w barwną sukienkę mamy w duże czerwone koła i patrzył jak zauroczony.

      – Lubi czerwony kolor – stwierdziła z zadowoleniem mama.

      – Hm, obawiam się, że wręcz przeciwnie – powiedział tata.

      Kogut nastroszył pióra i nieprzyjaźnie zatrzepotał skrzydłami.

      – Nie przepada za czerwonym. Kiedyś wskoczył mi na głowę, bo byłam w czerwonym kapeluszu – powiedziała ciocia. – Ale to zdarzyło się tylko raz – dodała uspokajająco.

      Po chwili wszyscy z wyjątkiem mamy zapomnieli o kogucie. Uparte ptaszysko nie odstępowało

      jej na krok.

      – Idź sobie – odpędzała go, jednak kolor czerwony na sukience przyciągał uparciucha jak

      magnes.

      – Nie bój się, mamo – Ada dodała mamie otuchy.

      – Dam sobie radę. – Mama bohatersko przeszła między kaczkami, kurami, minęła nawet

      gąsiora, ale gdy spojrzała za siebie, ponownie ogarnął ją niepokój. Kogut wciąż był tuż-tuż

      i wojowniczo stroszył pióra.

      – Bywa uparty jak oślątko – westchnęła ciocia. – Wracaj do kurnika, uparciuchu.

      – No właśnie! – powiedziała stanowczo mama.

      Obie, mama i ciocia, weszły do domu. Niezadowolony kogut grzebnął pazurem i wrócił do

      kurnika. Tymczasem tata z wujkiem założyli na głowy kapelusze z siatką na twarz i poszli zajrzeć do uli w sadzie.

      Ada unikała pszczół od czasu, gdy minionego lata została użądlona w stopę. Wolała przechadzać się pośród żółtych kaczuszek, które nie żądlą i są mięciutkie. Nawet nie zauważyła upływu czasu. Zbliżała się właśnie pora dojenia krów, więc ciocia poszła przygotować dojarki. Olek wciąż bawił się ze szczeniętami, a tata i wujek zapomnieli o wszystkim, tak bardzo zajęli się sprawdzaniem pszczelich uli. Znudzona mama postanowiła do nich dołączyć. Jednak żeby dotrzeć do furtki prowadzącej do sadu, musiałaby przejść obok kurnika. Co będzie, jeśli kogut ją zobaczy? Wolała tego uniknąć. Postanowiła przechytrzyć nieprzyjaznego ptaka i przedostać się do sadu przez płot. Jakież było zdziwienie Ady, gdy zobaczyła mamę wspinającą się na ogrodzenie. Pokonanie płotu, kiedy ma się na sobie odświętną sukienkę, nie jest łatwe, jednak mamie się to udało. Co prawda w rajstopach poleciało oczko, a sukienkę lekko rozdarła, ale kto by się tym przejmował.

      – Oczko ci ucieka, łap je! – zażartował tata na widok żony.

      – To nic takiego. Wykiwałam koguta – powiedziała szeptem, zadowolona z siebie mama.

      Chwilę później Ada zobaczyła koguta, który bez trudu przefrunął nad płotem i wylądował

      w sadzie.

       

      •• Rozmowa na temat opowiadania.

      − Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

      − Z kim bawił się Olek?

      − Co robiła Ada?

      − Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

      − Czym zajęli się tata z wujkiem?

      − Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

       

      •• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał, połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi – Ptasie rozmowy.

      Pomoce: grzechotka, kołatka, bębenek.

      Akompaniament na grzechotce zaprasza do spaceru kurkę; akompaniament na kołatce

      – gąskę, a na bębenku – indyka. Dziecko porusza się naśladując głosy ptaków: ko, ko, ko – kury; gę, gę, gę – gąski; gul, gul, gul – indyka.

       

      •• Zabawa Jakie jest zwierzę?

      −− Rodzic  pyta: Jaki (jaka) jest…? – podając nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyśla określenia. Np.

      Jaka jest kura? (mała, głośna…)

      Jaki jest kogut? (szybki, głośny…)

      Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…)

      Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna…)

      Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny…)

       

      •• Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.

      Pomoce: zdjęcia/obrazki zwierząt.

      Zabawę rozpoczyna Rodzic, wypowiadając pierwsze zdanie. Np. Po podwórku kroczy kaczka,

      a za nią żółte kaczuszki. Następne zdania układa dziecko.

       

      •• Karty pracy, cz. 4, s. 4–5.

      Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym.

      Odszukiwanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku

      .

      •• 5-latek:

      Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 68.

      • Określanie, co przedstawia obrazek. Podawanie pierwszej głoski z jego nazwy.

      • Rysowanie po śladach rysunków.

      • Podawanie głosek, jakimi rozpoczynają się słowo żubr i nazwy rysunków.

      • Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach.

       

      ••6-latek:

      ••Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – żubry.

      Pomoce: Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 64–65.

      Rodzic  pyta:

      − Jakim zwierzętom przyglądają się Olek, Ada i dziadek?

      −Czy żubry żyją wolno?

       

      •• Analiza i synteza słuchowa słowa żubry.

      Dziecko dzieli słowo żubry na sylaby i na głoski. Liczy, ile w słowie żubry jest sylab,

      a ile głosek. Następnie wymienia inne słowa, w których głoskę ż słychać na początku

      (żaba, żurek, żyrafa…), w środku (leżak, jeżyny, kałuża…). Rodzic zwraca uwagę,

      że głoska ż na końcu słowa jest często słyszana jak głoska sz, np. w słowie garaż.

       

       

       

      •• Budowanie schematu słowa żubry.

      Pomoce: białe kartoniki

      Dziecko układa tyle kartoników, ile sylab słyszy w słowie żubry. Rozsuwa kartoniki i wymawia sylaby głośno. Następnie układa tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie żubry – wymawia głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.

       

      •• Budowanie schematu słowa Żaneta.

      Pomoce: białe kartoniki

      Rodzic mówi, że niedaleko domu dziadków mieszka dziewczynka o imieniu Żaneta.

      Dziecko dzieli imię na sylaby i na głoski. Układa z kartoników schemat imienia.

       

      •• Budowanie modeli słów: żubry, Żaneta.

      Pomoce: czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki

      •• Określanie rodzaju głoski ż.

      Dziecko wypowiada głoskę ż:

      długo: żżżyyyy

      krótko: ż, ż, ż, ż

      Głoska ż jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.

      Pod schematami słów zaznacza miejsca głoski ż niebieskimi kartonikami. Uzupełnia

      modele słów: żubry, Żaneta, niebieskimi kartonikami i czerwonymi kartonikami.

       

      •• Odkrywanie litery ż, Ż.

      Pomoce: kartoniki z literami ż, Ż dla Rodzica i dziecka

      Rodzic pokazuje litery ż, Ż, dziecko omawia ich wygląd. Wskazuje różnice pomiędzy literami. Następnie umieszcza kartoniki z literami we właściwych miejscach pod modelami

      słów: żubry, Żaneta. Rodzic pyta:

      −Kiedy używamy wielkiej litery?

       

      •• Umieszczanie poznanych liter we właściwych miejscach.

      Pomoce: kartoniki z literami: u, b, r, y, a, n, t, e

      Dziecko umieszcza pod modelami słów kartoniki z odpowiednimi literami. Czyta wyrazy.

       

      •• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 64–67 (6-latek)

      • Dzielenie nazw zdjęć na głoski.

      • Kolorowanie na niebiesko liter ż, Ż w wyrazach.

      • Czytanie sylab, wyrazów i tekstu.

      • Oglądanie obrazków. Czytanie wypowiedzeń, wpisywanie obok nich odpowiedniej liczby – takiej, jaka jest przy obrazku, którego wypowiedzenie dotyczy.

      • Wodzenie palcem po literze ż – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie.

       

       

      Zajęcia 3:

      Karta pracy, cz. 4, s. 6.

      Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie zieloną pętlą zwierząt, które mają dwie nogi, a czerwoną pętlą tych, które mają cztery nogi. Nazywanie zwierząt, które są w jednej pętli, i tych, które są w drugiej pętli. Rysowanie kotków według wzoru. Kolorowanie drugiego kotka, licząc od lewej strony.

      Dodał: anna Data: 09/04/2021 - 12:00:59
      Grupa 3

         
         
         
         

         
         
         
         

        09.04.2021r.Język angielski Mateusz Sikorski GrupaIII-Bielawki

        Temat: Zawody

        Dzień dobry,Drodzy rodzice,Proszę okontynuowanieśpiewaniaz dziećmi piosenki We All Fall Down | Walk Around The Circle Song | Super Simple Songs”, piosenkę można znaleźć na youtube albo pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk,proszę o powtórzenie z dziećmi następujących słówek:Policeman -policjantFirefighter -strażakFarmer -farmerDoctor -doktorTeacher -nauczycielPozdrawiam Mateusz Sikorski

         

        Dodał: anna Data: 09/04/2021 - 11:59:39
        Grupa 2

           
           
           
           

           
           
           
           

          09.04.2021r.Język angielski Mateusz SikorskiGrupaII-Bielawki

          Temat: Zawody

          Dzień dobry,Drodzy rodzice,Proszę okontynuowanieśpiewaniaz dziećmi piosenki We All Fall Down | Walk Around The Circle Song | Super Simple Songs”, piosenkę można znaleźć na youtube albo pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk,proszę o powtórzenie z dziećmi następujących słówek:Policeman -policjantFirefighter -strażakFarmer -farmerDoctor -doktorTeacher -nauczycielPozdrawiam Mateusz Sikorski

           

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy