Dodał: Roza Data: 02/04/2020 - 02:37:24
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców  (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

     

     

     

    Temat zajęć: „Woda to skarb”

    Termin: 3  kwietnia 2020 r.

    Cele główne:

    -uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody dla roślin ludzi i zwierząt oraz zrozumienie potrzeby jej oszczędzania.

    -utrwalenie wiadomości na temat krążenia wody w przyrodzie

    -poznawanie właściwości wody, poprzez obserwacje, proste doświadczenia i wyciąganie wniosków

    -doskonalenie umiejętności dodawania

    -utrwalanie kształtu litery W

    - rozwijanie słownej, ruchowej, plastycznej ekspresji twórczej

    -zacieśnianie relacji dziecko-rodzic, dziecko-nauczyciel, rodzic-nauczyciel

    -doskonalenie umiejętności dokładnego mycia rąk

     

    Przebieg zajęć:           

    1.Rozwiazanie zagadki słownej - wprowadzenie do tematu zajęć :

    Służy do picia,
    służy do mycia,
    bez niej na ziemi
    nie byłoby życia. (woda)

     

    2.Ogladanie filmu edukacyjnego „Woda” na str. https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM

    3. Rozmowa na temat treści filmu – dzieci odpowiadają na pytania: Dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt? Do czego potrzebna jest woda? Czy są miejsca na świecie, gdzie brakuje wody? Dlaczego trzeba dbać o wodę?

     

    4. Praca z tablicą demonstracyjną „Obieg wody w przyrodzie” – dzieci poznają cykl krążenia wody w przyrodzie, zapamiętują i wymieniają podstawowe zjawiska związane z obiegiem wody: parowanie, ochładzanie, skraplanie, opady atmosferyczne, wsiąkanie wody w ziemię, spływ.

     

    5.Wykonanie rysunku schematycznego „Krąży woda, krąży”  - dzieci za pomocą symboli i strzałek wykonują schematyczny rysunek przedstawiający obieg wody w przyrodzie.

     

    6. Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. „Schowaj się przed deszczem”  - dzieci naśladują ruchem i dźwiękiem zjawiska związane  z deszczem

    7.Wykonanie ćwiczenia w Karcie pracy cz.3 „Jezioro wiosną” (rozkładówka) – utrwalenie widomości na temat konieczności ochrony wód.

     

    8.Pokaz „5 wesołych eksperymentów z wodą” na str.   https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts   – dzieci  wspólnie z rodzicami wykonują eksperymenty z wodą (do wyboru, w miarę posiadanych pomocy) , wyciągają wnioski z doświadczenia, jak zachowuje się woda w kontakcie z  różnymi substancjami.

     

    9. Wykonanie pracy plastycznej „Woda to skarb” techniką kolażu (rysowanie/malowanie i doklejanie elementów wyciętych z gazet, broszurek itp. albo dowolnie wybraną techniką plastyczną)

     

    Po południu:

    -utrwalanie kształtu litery W, w (pisanie na gładkiej kartce papieru, w liniaturze)

    -zabawa sensoryczna „Badamy wodę „ (-obserwacja wody / określanie koloru, wyglądu, stanu skupienia /- wąchanie wody / określanie zapachu /- próbowanie wody / określanie smaku )
    -wykonanie karty matematycznej „Dodawanie w chmurach” (dodawanie w zakresie 10)

    -dowolne zabawy ruchowe dzieci z plastikowymi butelkami po wodzie,  propozycja super zabawy https://www.youtube.com/watch?v=e_hRZk5g4OE&app=desktop z wykorzystaniem butelek i rajstop

    -utrwalanie umiejętności  prawidłowego mycia rąk .

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy